    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: EC-1 kilka panoramek
    Date: Fri, 6 Mar 2009 10:59:19 +0100

    "Radio Erewan" <r...@g...com> wrote:

    > Może kogoś zainteresują panoramy z likwidowanej elektrowni.

    Hmm, mam problem - nie widzę żadnych panoram :-/

    Czy potrzebny jest jakiś plug-in? (programowo nie czytam flashy) Ale
    nic nawet na to nie wskazuje (a powinno, jeśli tak). Pewnie jestem
    internetowo zacofany (zaczynałem w 1994 roku), ale cała witryna wydaje
    mi się ciut nieprzyjazna - trudno wyśledzić wszystkie linki; linki nie
    chcą mi się otaczać kropkowanym prostokątem po zaznaczeniu (nawet nie
    wiedziałem, że tak często to robię i tak irytująco mi tego brakuje).
    Najprawdopodobniej winę ponoszą jakieś wyszukane skrypty i inne enginy,
    ale jest w tym jakaś ogólna zniechęcająca nieprzyjazność, że aż nie chce
    mi się analizować dalej. Stare witryny (fotosite i coś tam drugiego)
    były przyjaźniejsze.

    Witryna jest przyjazna, jeśli stosuje się do powszechnie przyjętych
    zasad w najdrobniejszych szczegółach - czytelnik ma poczucie bycia w
    pełni "na swoim", rozumienia co się dzieje i jaka będzie reakcja na
    kroki jakie podejmie. Nowatorskie rozwiązania budzą tylko irytację, bo
    wiele rzeczy nie działa tak, jak się od nich oczekuje, mało tu
    intuicyjności, przez co za każdym razem trzeba sie zastanawiać, jak
    podejść do problemu, by uzyskać zamierzony efekt. Jednocześnie nie
    wykorzystuje się możliwości, które daje to nowatorskie rozwiązanie, bo
    nie wiadomo nawet jak z nich skorzystać, ani w ogóle że istnieją.
    Zamiast korzyści zostaje tylko irytacja i zniechęcenie.
    No, to była taka uwaga zupełnie ogólna nt ergonomii witryn... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]