  • 1. Data: 2010-09-11 15:12:54
    Temat: E52 - obawy nowego posiadacza
    Od: Alan <s...@g...pl>

    Witam!
    Czytając rożne wątki na temat NOKIA E52 w sieci trafiłem na bardzo
    wiele negatywnych wypowiedzi na temat tego telefonu w komentarzach
    internautów. Same recenzje prasie były raczej zdecydowanie pozytywne.
    Zdaję sobie psrawę że jest to słuchawka bardzo popularna więc tak duża
    ilość telefonów na rynku powoduje że jest o niej głośno i że większy
    odsetek słuchawek trafia do serwisu.
    Może ktoś mnie uspokoić bo właśnie sobie taką słuchawkę sprawiłem i
    napisać coś pozytywnego ;-) Nabrałem stracha jak czytam komentarze
    internautów i nie wiem czy może lepiej było brać Samsunga Wave
    dopłacając 250 zł albo wybrać jeszcze inny telefon.
    A to komuś antena nie łapie zasięgu, a to coś się dzieje z obudową,
    zawiesza oprogramowanie, pada głośniczek, skończywszy na padającej
    klawiaturze która się ponoć wyłamuje i sprawia spore kłopoty.
    W związku z powyższym czy są to wady jakiś pierwszych egzemplarzy czy
    konkretnej serii? Czyt mają tak wszystkie e52 i nie ma szans na to
    że mój egzemplarz będzie sprawował się bezawaryjnie?

    Inna sprawa że z opowieści internautów wynika że niektórzy
    wielokrotnie oddawali sprzęt do serwisu NOKIA. I tu pytanie kiedy o
    ile w ogóle można domagać się otrzymania nowego egzemplarza telefonu
    lub wymiany na inny model bo o zwrocie gotówki to pewnie nie może być
    mowy?

  • 2. Data: 2010-09-11 18:22:36
    Temat: Re: E52 - obawy nowego posiadacza
    Od: yendy <y...@g...com>

    On Sep 11, 5:12 pm, Alan <s...@g...pl> wrote:
    > Czytając rożne wątki na temat NOKIA E52 w sieci trafiłem na bardzo
    > wiele negatywnych wypowiedzi na temat tego telefonu w komentarzach
    > internautów.

    Sam hardware jest świetny, ale wszystko zamula Symbian.
    Trzeba zmoddować i wtedy będzie lepiej :)

    > Same recenzje prasie były raczej zdecydowanie pozytywne.

    wiadomo, wielopoziomy markeing

  • 3. Data: 2010-09-11 20:30:01
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-09-2010 o 20:22:36 yendy <y...@g...com> napisał(a):

    > Sam hardware jest świetny, ale wszystko zamula Symbian.

    Symbian to jedno ale sprzęt to drugie. Pobaw się np 6730c a nie zobaczysz
    nawet minimalnego zamulenia, co mnie bardzo zaskoczyło jak oni to
    wykombinowali..

    > Trzeba zmoddować i wtedy będzie lepiej :)

    Co masz na myśli?

    > wiadomo, wielopoziomy markeing

    Dokładnie, plus plotki, plus fakty, bo niektóre modele E52 faktycznie mają
    problemy np z głośnikiem czy płytą główną. ale czy to aż takie ważne w
    decyzji na ten model? Jak jest wadliwa to naprawić i używać. W serwisie to
    już na pewno te wady robią rutynowo :D i z zamkniętymi oczami.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-09-11 22:15:05
    Od: yendy <y...@g...com>

    On Sep 11, 10:30 pm, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:

    > Symbian to jedno ale sprzęt to drugie.

    telefon bardzo elegancko cienki, silna bateria, GPS, wifi, szybki CPU
    (600MHz) - ma to potencjał szybko działać ale w firmware jest od metra
    zamulających procedur

    > Pobaw się np 6730c a nie zobaczysz
    > nawet minimalnego zamulenia, co mnie bardzo zaskoczyło jak oni to
    > wykombinowali..

    Jakoś nie miałem okazji się pobawić tym modelem ale jeśli to prawda to
    widocznie dopieścili firmware.

    > Co masz na myśli?

    dopieszczenie w wersji amatorsiej = "modding" ;)

    pojawiło się trochę programów na PC do samowolnej edycji firmware
    (Nokia Editor, Nokia Cooker itd...) - fajnie byłoby gdyby ktoś
    poważnie zabrał się za firmware do E52, powyrzucał te wszystkie
    zabezpieczenia-przed-użytkownikiem (tak żeby np. nie trzeba było
    instalować ROMpatcher itd.), tonę niepotrzebnych programów i procedur
    zaszytych w firmware, czasem SZPIEGUJĄCYCH (np. co to jest "share
    location"???) - wtedy ta e52 chodziłaby ze 2 razy szybciej...

  • 5. Data: 2010-09-12 09:11:30
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 11 Wrz, 17:12, Alan <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ile w ogóle można domagać się otrzymania nowego egzemplarza telefonu
    > lub wymiany na inny model bo o zwrocie gotówki to pewnie nie może być

    Jeżeli chodzi o urządzenie jako urządzenie typu smartphone to sam
    zamysł jest OK, pod względem funkcji jako telefon biznesowy jest
    naprawdę ok. Własnie dlatego go kupiłem ponieważ akurat sprostał moim
    potrzebom jednak 3 razy był już w serwisie, w tym raz z głównym
    ponieważ w nokia care mają taką zasadę, że jeżeli telefon ląduje w
    serwisie w odstępie mniejszym niż raz na miesiąc to już tylko serwis
    główny w warszawie.
    Na początku reklamowałem telefon ponieważ podczas rozmowy było słychać
    upierdliwy pisk w.cz. no i luzy w obudowie (na dole przedniej ramki).
    To zrobili od ręki w ciągu doby.
    Po jakimś czasie telefon padł (całkiem, ciemny ekran a tylko przy
    próbie włączenia czuć było tylko wibre). Naprawa także trwała dobę i
    jak to fajnie napisali w raporcie "wgrywanie interfejsu
    użytkownika"... Po tygodniu niestety to samo... :-(
    Przy 3 podejściu już pojechał do warszawy. Po 2 tygodniach był do
    odbioru no i raport...: ogólnie suahili dla początkujących, jakieś
    kody ale z tego co wyjaśniła mi niewiasta w punkcie w którym
    odbierałem to wymieniali coś na płycie, wymiana przedniej obudowy,
    klawiatury (chociaż tego nie reklamowałem), naturalnie wgranie nowego
    interfejsu użytkownika no i notatka z której brechtałem się na głos aż
    miła pani zapytała co mnie tak rozbawiło... a mianowicie "powodem
    uszkodzenia było przepełnienie pamięci spowodowane oprogramowaniem
    nieautoryzowanym przez nokia"... Wyjaśniłem więc pani co mnie tak
    rozbawiło i pogratulowałem fantazji serwisantowi który tak stwierdził
    ponieważ całe oprogramowanie które było w telefonie pochodziło z Ovi
    Store więc zakładam, że musi mieć jakąś autoryzacje firmy nokia.
    Jedynym programem który był z poza... był naviexpert (wyłącznie
    zainstalowany bo używany na innym sprzęcie bez problemu, na E51, E63,
    E50 - na tych telefonach nigdy nie miałem problemu z tym programem) a
    żeby było śmieszniej to moja E52 wywaliła się na Ovi Maps od
    nokia... :-)

    Dzwoniłem do Nokia Care i pytałem jak to jest z wymianą. Pani
    powiedziała, żeby wysłać im pismo (może być e-mail z kartą
    gwarancyjną) no i będą rozpatrywać...
    Zobaczymy, jeżeli tym razem też się wysypie to będę robił właśnie
    takie podchody o wymianę na urządzenie wolne od wad a jak nie to
    jestem skory dopłacić i np. wymienić na E72... No ale zobaczymy... ;-)

  • 6. Data: 2010-09-12 11:21:30
    Od: yendy <y...@g...com>

    On Sep 12, 11:11 am, Mackenzi <m...@g...com> wrote:

    > 3 razy był już w serwisie, w tym raz z głównym

    ojej! to ja go mam pół roku i odpukać ale miałem jakoś szczęście
    uniknąć takiej BONANZY
    Ale może takie przypadki zdazrzają się także równie "dobrze" w innych
    modelach?

> [...]
    > miła pani zapytała co mnie tak rozbawiło... a mianowicie "powodem
    > uszkodzenia było przepełnienie pamięci spowodowane oprogramowaniem

    ojej! weź nie strasz ludzi! Faktem jest, że w tym oryginalnym firmware
    jest mnóstwo korporacyjnego g..na i jeszcze więcej innego badziewia i
    naprawdę aż prosi żeby uleczyli go jacyś hackerzy-crackerzy -
    zazwyczaj robią to z MS windows ale ten Symbian jest dalece gorszy...

    Wygląda to tak, że marketingowcy, czy jacyś inni nawiedzeni tam
    stratedzy, uznali, że ten szybki procesor Nokii e52 nie może się
    marnować i dorzucili multum procedur "badających zwyczaje konsumentów"
    czy szpiegujących przeciwko terroryzmowi (czy cholera wie jeszcze co)!
    Efekt jest taki, że to niemiłosiernie spowalnia działanie tego
    smartfona - a wszystko z powodu zaledwie SOFTWARE - a więc czegoś za
    co mają szansę się wziąć niezliczone zastępy samozwańczych
    specjalistów-hobbystów... a potem nam udostępnić na różnych portalach,
    żeby za pomocą flaszowania przez Feniksa odzyskć zasoby sprzętowe dla
    NAS! :)
    (Chociaż sama Nokia będzie przeszkadzać w tym jak się tylko da -
    będzie wściekła, że ta TANIA cena tego sprzętu o dużych możliwościach
    im się "nie zwróci"!!!)

  • 7. Data: 2010-09-12 12:55:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Alan s...@g...pl ...

> [...]
    > ile w ogóle można domagać się otrzymania nowego egzemplarza telefonu
    > lub wymiany na inny model bo o zwrocie gotówki to pewnie nie może być

    było tu sporo komentarzy, ze zdecydowanie pomaga wymiana softu.
    Na oryginalnym czesto sie zaweisza, wolno reaguje, gubi dostep do ksiazki
    telefonicznej.
    No i u mnie przy maksymalnej głosnosci brzeczy glosniczek.

    No i imo o wiele gorsze orpogramowanie niz do SE.

  • 8. Data: 2010-09-12 21:27:38
    Od: Alan <s...@g...pl>

    On 12 Wrz, 14:55, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:

> [...]
    > telefonicznej.
    > No i u mnie przy maksymalnej głosnosci brzeczy glosniczek.
    >
    > No i imo o wiele gorsze orpogramowanie niz do SE.

    Co masz na myśli pisząc wymiana softu? Na nowsze oryginalne
    oprogramowanie czy jakiś mod?
    Możesz podać konkretną wersję tego oprogramowania albo nazwę? W sieci
    jest masa wątków o e52 i symbianie ale jak masz jakiś konkretny topic
    albo poradnik to proszę o linka.

  • 9. Data: 2010-09-13 07:07:49
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Alan <s...@g...pl> Odpowiedz na news:c4085dd7-46b9-446a-bd9f-
    a...@z...googlegroups.com:

    > napisać coś pozytywnego ;-) Nabrałem stracha jak czytam komentarze
    > internautów i nie wiem czy może lepiej było brać Samsunga Wave
    > dopłacając 250 zł albo wybrać jeszcze inny telefon.

    W ogóle nie ma co porównywać. Wave to sprzęt o kilka klas wyżej niż E52.
    Masakrująco mocniejszy procesor, wyświetlacz, wykonanie itp... Jedynym
    mankamentem może byc system Bada na który jednak jest mniej softu niz na
    Symbian i nie ma darmowej nawigacji.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 10. Data: 2010-09-13 07:39:12
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 13-09-2010 o 09:07:49 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał(a):

    > W ogóle nie ma co porównywać. Wave to sprzęt o kilka klas wyżej niż E52.

    Tak jak piszesz, nie ma co porównywać, a jednak bez sensu to zrobiłeś, bo
    jak można porównać np osobówkę z ciężarówką. Myślenie dzieciaka który
    uważa że im droższe, bardziej bajeranckie tym klasa wyższa. To dwa różne
    telefony do różnych zastosowań. E52 w swojej kategorii jest z najwyższej
    półki i IMO nr1 - lepszego do swoich zastosowań nie ma na rynku, A Wave
    wśród dotykowców, nie niem, być może też, nie używałem go.