  • 201. Data: 2012-05-19 14:37:13
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    news:4fb742b1$0$26695$65785112@news.neostrada.pl...

    > "potencjał względem nieskończoności...".
    > Ty pewnie calkiem niedawno do szkol chodziles.
    >
    > W fizyce potencjal zero ma powierzchnia nad ktora pole elektryczne jest
    > zerowe.

    I jak to pole elektryczne mierzysz?

    > Jezeli nadajnik pracuje to dziala ulot.
    > W szkole ani "uplywnosci" ani "ulotu". Wsio jest idealne.

    Jaki nadajnik? O czym Ty mówisz?
    Czyżbyś mieszał anteny z obudową urządzenia i uziemieniem?

  • 202. Data: 2012-05-19 14:44:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Mój najgłupszy wyczyn, to 220V ręka-ręka. Cieszę się, że żyję.
    > Ale nadal wiele rzeczy pod napięciem robię ;)

    A kto nie robi? :-)

  • 203. Data: 2012-05-19 14:48:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > electronics applications that circuits in portable electronic devices such
    > as cell phones and media players as well as circuits in vehicles such as
    > ships, aircraft, and spacecraft may be spoken of as having a "ground"
    > connection without any actual connection to the Earth. This is usually a
    > large conductor attached to one side of the power supply (such as the
    > "ground plane" on a printed circuit board) which serves as the common
    > return
    > path for current from many different components in the circuit." From:

    Ale tutaj nie ma nic do obalania - napisz lepiej czego nie rozumiesz,
    chętnie Ci wyjaśnię. To, że o ujemnym biegunie zasilania często
    "mówi się" ground nie znaczy że to jest uziemienie... Czego nie rozumiesz?

    Naczytałeś się dużo niezwiązanych ze sobą tekstów i zrobił Ci się
    totalny mętlik w głowie... To są blaski i cienie samokształcenia się
    bez nadzoru kogoś mądrego jak nauczyciel. Krzywdę sobie zrobiłeś
    i straciłeś kupę czasu a praktycznej wartości nie ma to nic a nic bo
    dalej nic nie rozumiesz z elektryki/elektroniki i tylko używasz mądro
    brzmiących wyrażeń których ty poprawnego znaczenia nie rozumiesz..

  • 204. Data: 2012-05-19 14:53:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak jest w szkole.

    Skąd możesz wiedzieć skoro Ty do szkoły nie chodziłeś?

    > Kazde cialo generuje wszystkie fale. To tez nie jest tajemnica.

    I to też prawda, choć jakby nie na temat...
    Temperaturowa krzywa Gaussa o której myślisz NIE JEST w tym
    wypadku odpowiedzialna za promieniowanie roentgena na anodzie.
    Anoda musiałaby być o wiele, wiele bardziej gorąca :-)
    A i promieniowanie RTG uzyskane w ten sposób byłoby rozmazane
    czestotliwościowo.

    > Produktem szybkiego hamowania elektronów na anodzie jest temperatura..

    No więc powtarzam, bo nie zatrybiłeś - temperatura anody rośnie
    od zderzeń z elektronami ale to nie atomy anody generują RTG.
    Promieniowanie RTG to fotony powstałe jako różnica energii
    kinetycznej elektronów sprzed i po zderzenia. Rozgrzana anoda
    może jedynie promieniować światło z widma IR lub widzialnego,
    zależnie od temperatury.

  • 205. Data: 2012-05-19 14:54:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Sci. jest od science. Szkolna wiedza to "teaching".
    > Uczony nie korzysta z podrecznikow.
    > Czyta oryginalne sprawozdania z badan i prowadzi wlasne badania.
    > Zacznij pisac sprawozdania ze swoich pomiarow bo tu jest sci.

    Szczepan - zlituj się, daj mi spokój ze swoją religią, co?

  • 206. Data: 2012-05-19 14:55:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jak to "teraz"? - to był mój pierwszy post w tym temacie.

    > Uraziłem cię jako naukowca?
    > Pisałem na pl.m.e. - nie zauważyłem crossposta (nieoznaczonego zresztą).

    A emotikon Ty widział? W ogóle nie masz poczucia ha ha?

  • 207. Data: 2012-05-19 15:09:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
    > Mam wrażenie, że uważasz, ze tylko chassis (cokolwiek to znaczy
    > - pojęcie jest mi obce) może być potencjałem odniesienia.

    Chassis to metalowa ramka/podstawa, część obudowy urządzenia używana
    też jako punkt połączeń elektrycznych, punkt odniesienia do pomiarów
    napięcia...
    Pojęcie wywodzi się z czasów urządzeń lampowych gdzie lampy
    montowało się nie na płytkach drukowanych tylko właśnie przykręcało
    się śrubkami na metalowym "chassis" w ebonitowych podstawkach... :-)
    Oporniki (drutowe) i kondensatory (rurkowe) również się do tego chassis
    przykręcało, często przez specjalne końcówki z "oczkiem" na paskach
    ebonitowej izolacji trzymanej w specjalnych uchwytach.

    Dziś się tego określenia już rzadko lub wcale nie używa, ale Szczepan
    czerpie z dokumentów dosyć mocno dziś zakurzonych, stąd u niego
    takie archaizmy...

    Tu przykład takiej podstawki pod lampę elektronową:
    http://sklep.lampyelektronowe.pl/?199,podstawka-lamp
    owa-heptal-do-chassis-ebonit-silver-pins
    http://sklep.lampyelektronowe.pl/files/podstawka_hep
    tal_b7g_chassis_bakelit[1].jpg

    Tu masz przykład montażu urządzenia lampowego na tak zwanym "chassis":
    http://www.trioda.com/forum/download/file.php?id=876
    3&mode=view
    http://www.trioda.com/forum/download/file.php?id=876
    2&mode=view
    akurat podstawki są zanitowane a nie na śrubkach bo tak jest taniej...
    O kurcze - są na tym obrazku nawet trymerki kubkowe (pojemnościowe)
    jak ja je lubiłem kręcić dla zabawy wkurzając rodziców rozstrojonym radiem
    :-)

    Oczywiście słowo to jest w języku angielskim wciąż używane ale już rzadziej
    w elektronice. Często słyszę w USA użycie w kontekście samochodowym, np.
    chevy malibu i buic regal are built based on the same chassis - czyli na tym
    samym podwoziu i zawieszeniu.

  • 208. Data: 2012-05-19 15:58:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
    >
    > Chassis to metalowa ramka/podstawa, część obudowy urządzenia używana
    > też jako punkt połączeń elektrycznych, punkt odniesienia do pomiarów
    > napięcia...
    No przecież wiem.
    Chodziło o to, że ostatnio spotkałem się z tym słowem tak dawno (okolice
    1970) że spokojnie mogłem już o nim zapomnieć.
    P.G.

  • 209. Data: 2012-05-19 17:53:13
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]
    > dalej nic nie rozumiesz z elektryki/elektroniki i tylko używasz mądro
    > brzmiących wyrażeń których ty poprawnego znaczenia nie rozumiesz..

    To co napisales dotyczy studenta ktory
    "Naczytałeś się dużo niezwiązanych ze sobą tekstów i zrobił Ci się
    totalny mętlik w głowie". W programie nauczania sa oddzielne niezwiazane ze
    soba rozdzialy.

    Jak ocenic Twoj wpis; " I wiedzą też, że niepodłączony do uziemienia chassis
    nie będzie działać
    jak uziemienie...".
    S*

  • 210. Data: 2012-05-19 17:57:18
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > ???

    > Temperatura to _średnia_ energia. Imo mieszasz pojęcia używając tego
    > terminu do 'kilku' wzbudzonych atomów.

    Rozumiem ze u Ciebie "kilka" to to miejsce gdzie wala elektrony. U mnie tez.
    S*