  • Data: 2012-05-19 22:11:16
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    news:4fb7cdeb$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...

    > I idzie w "gore". Zalozenie ze jest idealny jest nieuzasadnione.
    > Najbardziej zblizony do idealnego tez ma uplyw i napiecia na obu
    > okladzinach musza byc takie same.

    Fakt, że kondensator ma jakąś niezerową upływność NIE OZNACZA
    że na obu okładzinach napięcia muszą być takie same...
    Skąd takie bzdury wnioskujesz?

    Kondensator rzeczywisty, z niezerową upływnością można z powodzeniem
    modelować jako połączenie równoległe kondensatora idealnego C i opornika
    R reprezentującego upływność kondensatora. Jeśli teraz szybkość ładowania
    kondensatora będzie większa niż szybkość samorozładowywania się przez
    upływność R to nie ma powodu aby napięcie na jego okładzinach musiałoby
    być takie samo. Mało tego, nawet jak skończysz ładować taki kondensator
    to napięcie na jego okładzinach będzie się utrzymywać przez pewien czas
    o którym decyduje iloczyn R*C (tzw. stała czasowa).

    > Ale wielu dyskutantow nie wie jak dziala butelka lejdejska czyli
    > kondensator.
    > "With the outside surface grounded, a charge is given to the inside
    > surface".
    >
    > No i tu mozna zadac pytanie ile elektrycznosci mozna wpakowac do
    > kondensatora podlaczajac to samo napiecie do obu koncowek kondensatora.
    > Pewnie do plaskiego wejdzie wiecej niz do zwinietego w rulonik.

    No kuźwa - mówią że nie ma głupich pytań...
    Ale tym pytaniem demaskujesz swoją ZEROWĄ wiedzę z poruszanej dziedziny.

    Pojemność kondensatora, ładunek w nim zgromadzony i napięcie między
    jego okładzinami związane są następującym równaniem:

    C (pojemność) = Q (ładunek) / U (napięcie)

    Co to znaczy "to samo napięcie na obu końcówkach kondensatora"?
    Pewnie miałeś na myśli ten sam potencjał i Ci się pofajdało...
    Tak czy inaczej to samo napięcie/ten sam potencjał oznacza że różnica
    napięcia między końcówkami będzie -zero- a więc niezależnie od
    pojemności takiego kondensatora ładunek na nim zgromadzony
    będzie zerowy.

    > Masz mozliwosc to zmierzyc?

    Zero.

    > A czy to cokolwiek musi byc czy bylo potrzebne tylko Marconiemu?

    Czy Ty wciąż rozmawiasz o dzwonku *elektrostatycznym* i wideo
    gdzie na TV stoją dwie puszki coca-coli czy jakiś czas temu wróciłeś
    niepostrzeżenie do swojego ulubionego tematu do pogaduszek
    na temat Tesli i Marconiego lub wyższości jednego nad drugim oraz
    ich nadajników? A może wszystko Ci się zlewa w jedną papkę?