  • Data: 2012-05-17 14:57:59
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Jak kilka lat temu czytałem opis takiego dzwonka to nie miałem
    >wątpliwości, że działa on cały czas, gdy TV jest włączony.
    >Teraz mam trochę wątpliwości, ale chyba eksperyment pokazał że
    >niesłusznie.

    >Jeśli działa cały czas to nie znam innego wytłumaczenia jak upływność
    >szkła.

    Moze wylapywac jony z powietrza, ale to chyba by dzialalo rownolegle
    do naszego dzwonka i zmniejszalo czas pracy.
    A moze emituje na skutek promieniowania rentgenowskiego ?

    Dlatego mnie wlasnie zaciekawilo :-)

    Bo z drugiej strony - szklo dosc dobrym izolatorem jednak jest. Czyzby
    dla rozpedzonych elektronow nie ?

    >Nie wiem też gdzie dokładnie jest w kineskopie anoda (szybkie
    >przeszukanie Googla nie dało mi pewności).
    >Musi być jakoś z luminoforem aby elektrony miały jak do niej spływać.
    >Jeśli tak jest to raczej bym sądził że z anody prąd upływa przez
    >przednią powierzchnię kineskopu a nie pochodzi od wbijanych w nią
    >elektronów.

    Od wewnatrz :-)
    Napiecie anodowe przylaczone wszak klipsem do bocznej scianki.
    Czy dziala to na elektronach wtornych, czy zadbali o przewodnictwo
    warstwy luminoforu to nie wiem.

    J.