-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Dźwig
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <548c8076$0$2648$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<1mliy7n4h75vy$.eqhfz45ajsju$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<visc4u2c0jdl$.1tfvuj28pmtf1.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
<1...@4...net>
<b...@g...com>
<4fsis3k2dcdo$.1qph36gyxjcsh$.dlg@40tude.net>
<d...@g...com>
Date: Tue, 16 Dec 2014 23:22:18 +0100
Message-ID: <1s3wi4t5taje5.14fofv66q58fb$.dlg@40tude.net>
Lines: 116
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1418768504 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2153 82.143.187.50:51464
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34135
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 16 Dec 2014 00:07:36 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 22:54:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>>> Miarka jest na stałe przymocowana do ramienia i jest na liście rzeczy do
sprawdzenia przez inspektora przy każdym przeglądzie. Często zaraz obok niej jest
tabelka z dopuszczalnymi wartościami.
>> I jest widoczna z kabiny operatora w czasie pracy ?
> A to Ty myślałeś że operator na oko to ocenia? Wszystko jedno czy
Tak prawde mowiac, to jak pamietam te miarke, to ona sie nie nadawala
do obserwacji.
> komputer mu sprawdza czy da radę, czy robi to operator, to człowiek
> musi znać dokładne wartości. Jak nie było komputerów, to operator
> musiał wiedzieć co robi i miał tylko miarkę do dyspozycji. Owszem,
> tabelka udźwigu ma tylko kilka granicznych wartości dla kilku
> typowych kątów i wysięgów, więc nie jest to trudna robota, ale nie
> bierze się tego z sufitu tylko z przyrządów.
No i co - w ogole kata ramienia sie nie zmienia, czy dzwoneczek jakis
montuje, zeby w czasie pracy nie przekroczyc ?
>> Ale tak teraz czytam ... to sie narzeczony pannie chcial romantycznie
>> oswiadczyc, wynajal wiec dzwig z koszem i kazal spuscic przy oknie.
>> Obciazenie zadne ... czy wiec co innego zawiodlo, czy to bylo okno w
>> drugim rzedzie domow ?
>
> Zawiodło myślenie 'obciążenie żadne'. Bo przy maksymalnym wysięgu i
> tak niskim kącie, nawet niewielka masa kosza i człowieka
> przekroczyła dopuszczalną wartość. 'Niewielka' i 'żadna' to nie to
> samo, wbrew temu co się wielu ludziom w głowach myśli.
A tam byl niski kat ? To gdzie oni tym ramieniem siegali ?
Ale skoro tak ... to moze ten dzwig i bez obciazenia moze sie
przewrocic ?
>>>> Smierc mu widac byla pisana.
>>> A gdzie tam! Przeżył. Zabrali go do szpitala.
>> dwa razy 10t ? Terminator czy co ? :-)
>
> Już Ci pisałem: nie stałem w tym miejscu, więc nie widziałem
> zdarzenia na własne oczy, ale znam je z relacji innych inżynierów
> którzy tam byli, więc w miarę dobrze. Rolka uderzyła go
> bezpośrednio ale nie centralnie, ześlizgnęła się po nim, odrzucając
> go na bok. Spadła nie na równy beton tylko na coś co leżało na
> ziemi, więc odbiła się też trochę pod kątem i spadła obok, pechowo
> tam gdzie ten typ leżał.
Nadal terminator. No chyba ze nie trafila i dzis nie ma dwoch konczyn,
ale zyje...
>>> Nie wiem w jakim stanie był, bo na drugi dzień musiałem z tej stoczni się
wynosić. Pewnie dałoby się na ich stronie odnaleźć informacje, jak ktoś da radę
czytać Hangul :-)
>>>> Ale ... zaloze sie, ze to nie byl pierwszy zwoj blachy na takim pasie,
>>>> i nigdy wczesniej sie nie przecial ..
>
> Ja bym się nie zakładał. Po pierwsze to miał być jakiś prowizoryczny
> pomost którego w projekcie w ogóle nie było. Ktoś chciał zrobić
> więcej miejsca dla stoczniowców żeby roboty wykończeniowe szły
> szybciej, ale to w ogóle nie było przewidziane.
No ale stocznia, co chwile jakies blachy transportuja.
Tylko moze nie w kregach, ale wyciete.
> Po drugie to było
> po południu, na drugiej zmianie, kiedy z reguły mniej jest
> inspektorów a ci co są, to druga liga. W normalnych warunkach w
> takich miejscach jest wielu ludzi którzy powinni natychmiast
> zatrzymać operację kiedy tylko widzą złamanie reguł bezpieczeństwa
> (gest skrzyżowanych ramion na piersiach). Inna sprawa że byli tam
> inżynierowie z EPC, czyli nie pracownicy stoczni, którzy z reguły
> mają podejście 'patrzcie co te barany wyczyniają'...
Czy dobrze zrozumialem ze sam tam stales ? :-)
>>> To jest stocznia w której zasady BHP są bardzo rygorystycznie
>>> przestrzegane. Podnoszenie takich rzeczy jest zabronione na
>> Tym razem ja zadam zlosliwe pytanie - to gdzie byl ten rygor jak sie
>> wypadek zdarzyl :-)
> Rano kiedy zaczyna się pierwsza zmiana i robotnicy wchodzą przez
> bramę, wszyscy kierownicy, brygadziści, inspektorzy itd już tam są,
> stoją wzdłuż drogi z planszami w rękach i witają robotników. Na
> planszach mają hasła na temat bezpieczeństwa. Piszę Ci o tym żebyś
> miał pojęcie że tu nie chodzi tylko o rygor, a kulturę
> bezpieczeństwa.
Ale tylko na jedna zmiane :-P
> A mimo wszystko jakiś ignorant gdzieś się znajdzie
> czasem. To tylko ludzie: czasem gamonie, czasem niewyspani, czasem
> zirytowani, czasem pod presją, czasem 'mądrale' którzy wszystko
> więdzą lepiej itd. Obejrzyj "Białą wstążkę" Haneke, dobre studium
> psychologii społecznej.
Bo jakby zamiast hasel po premii lecieli, to by szybciej utrwalili
nawyki :-)
No dobra, zgadzamy sie co do jednego - bezmyslnosc chodzi po ludziach,
a potem sa wypadki.
> Normalnie to oni podnoszą urządzenia zaprojektowane do podnoszenia
> dźwigiem, czyli mające uszy przez które przekłada się szekle. Tym
> pasem zresztą spokojnie daliby radę to podnieść, tyle że trzeba
> było owinąć ten zwój z zewnątrz, a nie przekładać przez środek (ale
> trzeba by go podnieść widlakiem żeby przełożyć pas pod spodem).
A potem bys pisal: Zawiódł głupek, który nie potrafił sobie wyobrazić
że taśma się ześlizgnie :-)
> Myślę że zaważył pośpiech, bo naziemny koordynator dźwigu nie
> powinien dać komendy do podnoszenia, ale być może był pod presją
> czasu i machnął ręką. Naprawdę dziwne bo ci faceci z reguły są
> dociekliwi i opierdalają robotników jak im coś źle przygotują do
> podnoszenia.
Robotnicy, koordynator, dzwigowy, inspektorzy EPC - wszyscy widac sie
smieja z tego BHP :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.14 23:24 J.F.
- 16.12.14 23:34 k...@g...com
- 17.12.14 08:23 Konrad Anikiel
- 17.12.14 23:13 masti
- 18.12.14 08:35 J.F.
- 18.12.14 09:44 Konrad Anikiel
- 18.12.14 11:18 yabba
- 18.12.14 22:00 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=