-
X-Received: by 10.140.48.69 with SMTP id n63mr7470qga.21.1418717256273; Tue, 16 Dec
2014 00:07:36 -0800 (PST)
X-Received: by 10.140.48.69 with SMTP id n63mr7470qga.21.1418717256273; Tue, 16 Dec
2014 00:07:36 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
h15no22693402igd.0!news-out.google.com!r1ni54qat.1!nntp.google.com!s7no7906779q
ap.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 16 Dec 2014 00:07:36 -0800 (PST)
In-Reply-To: <4fsis3k2dcdo$.1qph36gyxjcsh$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.206.11.35;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 89.206.11.35
References: <548c8076$0$2648$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<1mliy7n4h75vy$.eqhfz45ajsju$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<visc4u2c0jdl$.1tfvuj28pmtf1.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
<1...@4...net>
<b...@g...com>
<4fsis3k2dcdo$.1qph36gyxjcsh$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Dźwig
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 16 Dec 2014 08:07:36 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:34133
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 22:54:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Sun, 14 Dec 2014 23:08:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 00:23:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> >>> Mimo wszystko jest to jednak dość prosta maszyna, w sensie że
> >>> operator intuicyjnie przewiduje reakcję na to co robi.
> >>
> >> IMO - trudno miec intuicje przy takiej konstrukcji.
> >> Bedziesz katy i ciezary szacowal na oko ?
> >> Czy z miarka i kalkulatorem biegal ?
> >
> > Miarka jest na stałe przymocowana do ramienia i jest na liście rzeczy do
sprawdzenia przez inspektora przy każdym przeglądzie. Często zaraz obok niej jest
tabelka z dopuszczalnymi wartościami.
>
> I jest widoczna z kabiny operatora w czasie pracy ?
A to Ty myślałeś że operator na oko to ocenia? Wszystko jedno czy komputer mu
sprawdza czy da radę, czy robi to operator, to człowiek musi znać dokładne wartości.
Jak nie było komputerów, to operator musiał wiedzieć co robi i miał tylko miarkę do
dyspozycji. Owszem, tabelka udźwigu ma tylko kilka granicznych wartości dla kilku
typowych kątów i wysięgów, więc nie jest to trudna robota, ale nie bierze się tego z
sufitu tylko z przyrządów.
> Ale tak teraz czytam ... to sie narzeczony pannie chcial romantycznie
> oswiadczyc, wynajal wiec dzwig z koszem i kazal spuscic przy oknie.
> Obciazenie zadne ... czy wiec co innego zawiodlo, czy to bylo okno w
> drugim rzedzie domow ?
Zawiodło myślenie 'obciążenie żadne'. Bo przy maksymalnym wysięgu i tak niskim kącie,
nawet niewielka masa kosza i człowieka przekroczyła dopuszczalną wartość. 'Niewielka'
i 'żadna' to nie to samo, wbrew temu co się wielu ludziom w głowach myśli.
> Za drugim razem zawiodla tasma zawiesia :-)
Taśma nie zawiodła. Zawiódł głupek, który nie potrafił sobie wyobrazić że taśma się
ześlizgnie, a wtedy dynamicznie dostanie obciążenie którego nie ma szansy wytrzymać.
> >> Smierc mu widac byla pisana.
> >
> > A gdzie tam! Przeżył. Zabrali go do szpitala.
>
> dwa razy 10t ? Terminator czy co ? :-)
Już Ci pisałem: nie stałem w tym miejscu, więc nie widziałem zdarzenia na własne
oczy, ale znam je z relacji innych inżynierów którzy tam byli, więc w miarę dobrze.
Rolka uderzyła go bezpośrednio ale nie centralnie, ześlizgnęła się po nim, odrzucając
go na bok. Spadła nie na równy beton tylko na coś co leżało na ziemi, więc odbiła się
też trochę pod kątem i spadła obok, pechowo tam gdzie ten typ leżał.
> > Nie wiem w jakim stanie był, bo na drugi dzień musiałem z tej stoczni się
wynosić. Pewnie dałoby się na ich stronie odnaleźć informacje, jak ktoś da radę
czytać Hangul :-)
> >> Ale ... zaloze sie, ze to nie byl pierwszy zwoj blachy na takim pasie,
> >> i nigdy wczesniej sie nie przecial ..
Ja bym się nie zakładał. Po pierwsze to miał być jakiś prowizoryczny pomost którego w
projekcie w ogóle nie było. Ktoś chciał zrobić więcej miejsca dla stoczniowców żeby
roboty wykończeniowe szły szybciej, ale to w ogóle nie było przewidziane. Po drugie
to było po południu, na drugiej zmianie, kiedy z reguły mniej jest inspektorów a ci
co są, to druga liga. W normalnych warunkach w takich miejscach jest wielu ludzi
którzy powinni natychmiast zatrzymać operację kiedy tylko widzą złamanie reguł
bezpieczeństwa (gest skrzyżowanych ramion na piersiach). Inna sprawa że byli tam
inżynierowie z EPC, czyli nie pracownicy stoczni, którzy z reguły mają podejście
'patrzcie co te barany wyczyniają'...
> > To jest stocznia w której zasady BHP są bardzo rygorystycznie
> > przestrzegane. Podnoszenie takich rzeczy jest zabronione na
> Tym razem ja zadam zlosliwe pytanie - to gdzie byl ten rygor jak sie
> wypadek zdarzyl :-)
Rano kiedy zaczyna się pierwsza zmiana i robotnicy wchodzą przez bramę, wszyscy
kierownicy, brygadziści, inspektorzy itd już tam są, stoją wzdłuż drogi z planszami w
rękach i witają robotników. Na planszach mają hasła na temat bezpieczeństwa. Piszę Ci
o tym żebyś miał pojęcie że tu nie chodzi tylko o rygor, a kulturę bezpieczeństwa. A
mimo wszystko jakiś ignorant gdzieś się znajdzie czasem. To tylko ludzie: czasem
gamonie, czasem niewyspani, czasem zirytowani, czasem pod presją, czasem 'mądrale'
którzy wszystko więdzą lepiej itd. Obejrzyj "Białą wstążkę" Haneke, dobre studium
psychologii społecznej.
> > nylonowych pasach. Zawinił dźwigowy, koordynator na dole i ten co
> > ładunek przygotował do podnoszenia. Wyjątkowo rzadkie nagromadzenie
> > głąbów w jednym miejscu, ale nigdy nie da się tego wykluczyć.
> > Dlatego lepiej trzymać się z daleka.
> Owszem, tylko co - pierwszy raz podnosili krag blachy ?
> wiec gdzie odpowiednie zawiesie, ktore zawsze uzywali, gdzie
> rygorystyczne szkolenie BHP itp.
Normalnie to oni podnoszą urządzenia zaprojektowane do podnoszenia dźwigiem, czyli
mające uszy przez które przekłada się szekle. Tym pasem zresztą spokojnie daliby radę
to podnieść, tyle że trzeba było owinąć ten zwój z zewnątrz, a nie przekładać przez
środek (ale trzeba by go podnieść widlakiem żeby przełożyć pas pod spodem). Myślę że
zaważył pośpiech, bo naziemny koordynator dźwigu nie powinien dać komendy do
podnoszenia, ale być może był pod presją czasu i machnął ręką. Naprawdę dziwne bo ci
faceci z reguły są dociekliwi i opierdalają robotników jak im coś źle przygotują do
podnoszenia. Wyjechałem stamtąd następnego dnia, więc nie znam wyników śledztwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.14 23:22 J.F.
- 16.12.14 23:24 J.F.
- 16.12.14 23:34 k...@g...com
- 17.12.14 08:23 Konrad Anikiel
- 17.12.14 23:13 masti
- 18.12.14 08:35 J.F.
- 18.12.14 09:44 Konrad Anikiel
- 18.12.14 11:18 yabba
- 18.12.14 22:00 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta