  • Data: 2009-04-23 22:23:15
    Temat: Re: Dźwięk migawki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Apr 2009, Kyniu wrote:

    > To znaczy malo widziales, a "kompaktowanie" rozmarow kompaktow jest mozliwe
    > miedzy innymi z powodu eliminacji mechanicznej migawki.

    Usunięcie migawki mechanicznej daje objaw który opisałem obok,
    weryfikowalny na (chyba wszystkich kompaktach) w trybie filmowania.
    Idzie o paski od prześwietlonych miejsc do brzegu ekranu, pochodzące
    od "przelewania" się ładunku podczas transportu - na to migawka
    elektroniczna nic nie poradzi, skoro "izolacje" między pikselami
    są "przebite" (ładunek przepłynie i basta).

    Firmowe kompakty mają mechaniczne migawki...

    > Takie mieszane
    > rozwiazanie mechaniczno-elektroniczne bylo stosowane w kilku modelach
    > lustrzanek Nikona gdzie czasy do 1/500 w gore byly realizowane migawka
    > mechaniczna, a krotsze od 1/500 elektronicznie.

    Hm... Raczej do 1/200s
    Tam była migawka szczelinowa, stosowanie hybrydy 1/500 swymagałoby
    synhronizacji włączania poszczególnych wierszy migawki elektronicznej,
    a to by mnie z lekka zdumiało :)
    (spodziewać się należy jednoczesnego sterowania migawki elektronicznej
    na całek powierzchni matrycy).
    Masz jakieś dane na te 1/500s?

    pzdr, Gotfryd