  • 1. Data: 2014-05-28 17:07:25
    Temat: Dziwny radar
    Od: WildS <f...@n...pl>

    Po długim czasie i mnie jeden trafił ;)
    Ale dosć dziwnie.

    DK91, Jeleniec, na trasie Świecie-Toruń
    Tam jest taki łuk (bez ograniczenia prędkości) i za łukiem jest
    "żółtek". Od lat jeżdżę sobie tam na odcięciu te 85-89km/h i wszystko
    było ładnie aż raz w marcu mi strzelił fotę.

    Wybronić się niej będzie cieżko raczej bo jechałem ciężarówką z
    tachografem więc można sprawdzić w ewidencji kto prowadził auto o takich
    numerach tego dnia o takiej godzinie.

    Ciekawi mnie natomiast jedna rzecz - dlaczego strzelił?
    GITD raczej nie ma radarow przy pomiarze rozrozniajacych czy mierzą
    cieżarówkę czy nie (a to był najzwyklejszy żółtek). Oczywiście dla
    ciężarówki jest ogólne ograniczenie do 70 wynikajace z przepisów (dla
    drogi jednopasmowej) ale gdyby był ustawiony na 81 to waliłby wszystkim
    jadącym przepisowo 90 km/h osobówkom.
    Druga sprawa, że przyszło przekroczenie o 19km/h (89/70) a auto, którym
    jechałem jezdzi max 86-87 co też świadczy ciekawie o kalibracji radaru ;)

    Na razie przyszło info do lesingu a ten przekazał do firmy, stąd wiem.
    Ciekaw jestem czy jest jakaś opcja wysłania gitd na drzewo.

    --
    WildS

  • 2. Data: 2014-05-28 17:10:52
    Temat: Re: Dziwny radar
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 28 May 2014 17:07:25 +0200 osobnik zwany WildS napisał:

> [...]
    >
    > Na razie przyszło info do lesingu a ten przekazał do firmy, stąd wiem.
    > Ciekaw jestem czy jest jakaś opcja wysłania gitd na drzewo.

    o jak już Cię mają z tacho to im pokaż, że tyle nie mogłeś jechać.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-05-28 17:28:40
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-05-28, masti <g...@t...hell> wrote:

    > o jak już Cię mają z tacho to im pokaż, że tyle nie mogłeś jechać.

    Nie za mała różnica, żeby się wykpili dokładnością? Ledwo 2% z hakiem
    wychodzi.

    --
    WildS

  • 4. Data: 2014-05-28 17:52:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WildS" napisał w wiadomości
    >DK91, Jeleniec, na trasie Świecie-Toruń

    W ktorym miejscu ten Jeleniec ?

    A, widze ... dopiero Here go znalazlo, ale chyba cos pomylilo - to
    jest dla nich wioska, jezioro, ulica ?

> [...]
    >ciężarówki jest ogólne ograniczenie do 70 wynikajace z przepisów (dla
    >drogi jednopasmowej) ale gdyby był ustawiony na 81 to waliłby

    No coz,
    -mogli postawic 70, a nie zwrociles uwagi,
    -mogli dokupic stosowna opcje.
    -moga trzaskac fotki wszystkim ponad 70, a potem odrzucac osobowe po
    danych w rejestracji ... tylko co - w nocy nie trzaskaja, zeby nie
    blyskac ?
    -mogli dorzucic wykrywacz Viatoll
    -a moze to nie z tego FR, tylko postawili tam inny

    P.S. ciekawe
    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/fotoradar-rob
    i-zdjecia-mimo-ze-jedziesz-zgodnie-z-przepisami
    "W poniedziałek kontrolowaliśmy fotoradar. Nie ma przypadków, aby źle
    rejestrował poza jednym - osobówkę potraktował jak ciężarówkę. Ale
    postępowanie wobec tego kierowcy zostanie umorzone"

    To w koncu drgania, czy rozpoznaje ciezarowki ?

    >Druga sprawa, że przyszło przekroczenie o 19km/h (89/70) a auto,
    >którym
    >jechałem jezdzi max 86-87 co też świadczy ciekawie o kalibracji
    >radaru ;)

    No wiesz, taki znikomy blad ... a skad pewnosc ze Ci sie ogranicznik
    nie popsul ?
    Log z GPS ...

    J.

  • 5. Data: 2014-05-28 19:09:48
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > postępowanie wobec tego kierowcy zostanie umorzone"
    >
    > To w koncu drgania, czy rozpoznaje ciezarowki ?

    "....Nowe fotoradary umożliwiają rozpoznawanie numerów tablic
    rejestracyjnych przy pomocy wbudowanego modułu ANPR (automatic number plate
    recognition), rozróżnianie samochodów osobowych i ciężarowych (co pozwala na
    przypisanie do nich różnych limitów prędkości) ...."

  • 6. Data: 2014-05-28 19:20:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-05-28, masti <g...@t...hell> wrote:
    >Nie za mała różnica, żeby się wykpili dokładnością? Ledwo 2% z hakiem
    >wychodzi.

    Oczywiscie ze za mala - w koncu twoje tacho tez ma jakas dokladnosc.

    Co wiecej - kara za 89 i 86 jest taka sama, wiec sad nie bedzie mial
    watpliwosci zadnych :-)

    P.S. a tak swoja droga - ciezarowkom u nas na niewielu drogach wolno
    70 przekraczac - nie zdarzaja sie kontrole w firmie, gdzie po
    tarczkach z tacho wystawiaja mandaty za te 15 km/h ?
    Albo na drodze - tarczka, 85 przed godzina, a tu w promienu 100km
    zadnej autostrady ...

    J.

  • 7. Data: 2014-05-28 21:39:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.05.2014 17:07, WildS pisze:
    > Ciekawi mnie natomiast jedna rzecz - dlaczego strzelił?
    > GITD raczej nie ma radarow przy pomiarze rozrozniajacych czy mierzą
    > cieżarówkę czy nie (a to był najzwyklejszy żółtek).

    Fotorapid CM rozróżnia osobowy od ciężarowego na podstawie siły sygnału
    (ma taką funkcję, nie wiem, na ile to skuteczne, ale ma).

    > Druga sprawa, że przyszło przekroczenie o 19km/h (89/70) a auto, którym
    > jechałem jezdzi max 86-87 co też świadczy ciekawie o kalibracji radaru ;)

    Zbyt mały kąt, powinien mieć 22 stopnie i dla takiego przelicza z
    cosinusa, a pewnie ma mniej.

    > Ciekaw jestem czy jest jakaś opcja wysłania gitd na drzewo.

    Pewnie jest, trzeba by pomyśleć.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-05-29 12:45:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2014, WildS wrote:

    [...]
    > Od lat jeżdżę sobie tam na odcięciu te 85-89km/h
    [...]
    > Druga sprawa, że przyszło przekroczenie o 19km/h (89/70) a auto, którym
    > jechałem jezdzi max 86-87

    No, widzę że masz problem z tolerancją, nawet w tekstach na newsach
    występuje zapis "z tolerancją" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-05-29 14:19:40
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-05-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No coz,
    > -mogli postawic 70, a nie zwrociles uwagi,

    Nie ma znaku na 100%

    > -mogli dokupic stosowna opcje.

    tzn?

    > -moga trzaskac fotki wszystkim ponad 70, a potem odrzucac osobowe po
    > danych w rejestracji ... tylko co - w nocy nie trzaskaja, zeby nie
    > blyskac ?

    Wygląda na to, że to jest rozwiązanie - co jakiś czas ustawiają na
    trzaskanie przekraczających 70, żeby wyłapać ciężarówki, pasy itp.
    Pewnie radar stojący na drodze gdzie można jechać 90 nie przynosił
    wystarczających dochodów.

    > -mogli dorzucic wykrywacz Viatoll
    > -a moze to nie z tego FR, tylko postawili tam inny

    Wykrywacz viatoll sprzężony z radarem? Ciekawy pomysł ale jeszcze o tym
    nie słyszałem. Podejrzewam, ze to predzej na bramownicy by coś takiego
    się sprawdzało

> [...]
    >
    > To w koncu drgania, czy rozpoznaje ciezarowki ?

    > No wiesz, taki znikomy blad ... a skad pewnosc ze Ci sie ogranicznik

    Tym autem jezdze od nowości ponad rok, poprzednim (które szło 89) dwa
    lata. Na przestrzeni tych kilku lat mijałem wiele radarów
    wyświetlajacych prędkość, używam tej samej nawigacji jak również widzę
    jaka jest różnica w wyprzedzaniu mnie przez np. tych samych kolegów
    autami z wyżej skalibrowanymi tachografami. Reasumując - po kilkuset
    tysiącach km jednym i tym samym autem ciężarowym raczej się wie ile ono
    jedziez z dokładnością do max 1km/h :)

    Tak, że mogę śmiało stwierdzić, że ten radar zawyżył, zapewne oczywiscie
    w granicach dopuszczalnego błędu. To by było argumentem za tym, że
    pewnie za mało zarabiał.

    Pogooglałem trochę i widzę, że było trochę lamentów osobówek jadących
    przepisowo, którym ten radar trzasnął fotkę.

    --
    WildS

  • 10. Data: 2014-05-29 14:34:42
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-05-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tarczkach z tacho wystawiaja mandaty za te 15 km/h ?
    > Albo na drodze - tarczka, 85 przed godzina, a tu w promienu 100km

    To ograniczenie to jeden z reliktów przeszłości, gdy ciężarówki nie
    miały tak dobrych hamulców jak dzisiaj. Ostało się chyba w całej Europie
    (W UK 40mph = 65km/h). Ogólnie służby wszędzie tolerują ciężarówki jadące
    szybciej bo wiedzą, że to dość debilny przepis.

    Mandat można dostać najprędzej we wschodnich niemczech ale ogólnie tak
    do 80 tolerują zazwyczaj. Tyle, że tam prawie wszędzie się autostradami
    jedzie i problemu nie ma.

    Na drodze nigdy nie miałem przypadku, żeby ITD przy sprawdzaniu zapisów
    z tachografu przyczepiło się do jazdy na odcięciu drogą krajową. Prędzej
    do jazdy z górki >100km/h autostradą ale skończyło się na pogrożeniu
    palcem :)

    BTW: kilka razy gdy za mną jechał nieoznakowany z wideorejestratorem to
    jechałem przepisowo 70km/h. Na przestrzeni kilku km poskutowało to tym,
    że osobówki się mało nie pozabijały próbując mnie wyprzedzać. Na
    trzeciego, na skrzyżowaniach, podwójnych ciągłych, na czołowe. A za nimi
    nieoznakowany już na sygnale mógł sobie wybierać komu jaki zestaw
    punktów rozdać.

    --
    WildS