  • 21. Data: 2012-02-06 20:07:59
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-06 20:04, w...@g...pl pisze:

    > Nie przejmuj się - najpierw musiałby zrozumieć.

    Woli protestować.

    > Nawet elektrycy samochodowi mylą te pojęcia.

    Czy ja wiem? Zależy jacy elektrycy :)

  • 22. Data: 2012-02-06 20:26:40
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Tak ciężko uderzyć się w pierś i przyznać do błędu?

    Nie przejmuj się - najpierw musiałby zrozumieć.
    Nawet elektrycy samochodowi mylą te pojęcia.
    Dawno temu brat pojechał w Polskę fiatem 125P i po drodze zajrzał do jakiegoś
    serwisu z drobnymi (już nie pamiętam jakimi) problemami
    Jakoś przy okazji "fachowcy" wyregulowali "prąd ładowania".
    Tam był elektromechaniczny regulator napięcia, przez przez podginanie
    wspornika sprężyny kotwicy dawało się regulować NAPIĘCIE alternatora.
    Regulator miał działanie dwustopniowe, procedura odrobinę skomplikowana (bez
    odpinania klem) ale w jej wyniku alternator powinien dawać 14.2 - 14.4 V.
    Tymczasem "fachowcy" odpięli klemę, wstawili szeregowo amperomierz (cęgowych
    jeszcze nie było) i wyregulowali prąd ładowania na 8 A.
    Brat pojechał dalej a po drodze zmieniał kolejne żarówki stopy,
    kierunkowskazy, kontrolki - oprócz reflektorowych, bo w dzień nie było
    obowiązku używania świateł.

    Po powrocie zmierzyłem napięcie na akumulatorze - po minucie osiągało ponad
    20V
    Akumulator musiał się nieźle grzać - był od góry zalewany jakąś smołą - w tej
    zalewie były duże pęcherze gazu i wiele lejków po pękniętych pęcherzach.
    Na dnie akumulatora zostało może ze 2 cm elektrolitu - dużo wody trzeba było
    dolać.
    Wymieniłem jeszcze parę żarówek, wyregulowałem napięcie, akumulator pracował
    przyzwoicie kolejne dwa lata.

  • 23. Data: 2012-02-06 21:10:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** btn pisze tak:

    > Kilka dni temu podczas załączenia świateł mijania przepaliły się 2
    > żarówki H4 naraz (zaświeciły na 1s).

    Zaginasz do OBI lub innej Castoramy i kupujesz sobie miernik za 18zł
    Podpinasz kabelki pomiarowe do COM i do V (jak volt)

    Ustawiasz pokrętłem na mierniku zakres 200V. Zapalasz maszyne i
    przytykasz koncówki do klem akumulatora.

    Piszesz nam ile miernik pokazał :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 24. Data: 2012-02-07 08:33:23
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Spokojna głowa - pójdzie większy prąd, większa moc,
    > szybciutko
    > się żarówka spali.

    Toć napisałem że wytrzymywały lekko licząc miesiąc :-). Na
    pewno nie paliły się po kilku włączeniach. A tak dawały
    dżezu że mgłę rozwiewały ;-).

  • 25. Data: 2012-02-07 08:38:04
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 15:23:45 +0100,
    Krzysztof 45 <m...@v...pl> screamed:
    > Właśnie to napisałem innymi słowy.

    Nie. Napisałeś coś zupełnie innego.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 08:36:52 user up 13071 days, 20:31, 1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ]

    Marry me and I'll never look at another horse! -- Groucho Marx

  • 26. Data: 2012-02-07 08:39:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 06 Feb 2012 17:11:07 +0100,
    Krzysztof 45 <m...@v...pl> screamed:
    > Prądu czy prądu ładowania.
    > Ja pierdole zawsze się znajdzie jakiś cwaniacek yntelygent który musi coś mądrego
    napisać jak by nie
    > zajarzył o co chodzi i udawał że chodził na wszystkie lekcje fizyki.

    Fizyka to nauka ścisła i nie ma miejsca na nazywanie konia słoniem i
    licazenia, że ktoś sobie to wywnioskuje z kontekstu i jeszcze kilku
    innych rzeczy.

    > "Dlatego takie ładowarki mają tak dobrane wartości prądu ładowania..."
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ładowarka_akumulatorów
    > Oprotestuj wpis/y i zdrówka życzę.
    > http://www.google.pl/search?client=opera&rls=pl&q=pr
    %C4%85d+%C5%82adowania&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=ut
    f-8&channel=suggest

    Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 08:38:12 user up 13071 days, 20:33, 1 user, load average: 0.97, 0.04, 0.77 ]

    lazy, adj.: Marrying a pregnant woman.

  • 27. Data: 2012-02-07 10:06:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 06-02-2012 19:33, Krzysztof 45 pisze:
    > Wszyscy wiedza o co chodzi, wiec po co te wypociny?
    > A w wątku o laczkach na lato wywalisz regułkę wskazującą na opony?
    > Samochodowe oczywiście nie mózgowe.

    Może tobie wszystko jedno, czy nazywają cię szympansem czy pawianem -
    bo co za różnica? Natomiast mierzenie prądu, a mierzenie napięcia to
    dwie całkowicie odrębne sprawy. A ty zamiast przyznać się do błędu
    tradycyjnie rżniesz głupa. Łap banana!

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 28. Data: 2012-02-07 10:33:04
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > Miliony much nie mogą się mylić. Jesteś jedną z nich.
    Zbulwersowałeś się moim /prądem ładowania/ z 2012-02-06 14:18 i musiałeś się wykazać
    jak troll?
    A to widziałeś co napisałem cztery dni temu?
    2012-02-03 15:12
    2012-02-03 17:20
    2012-02-03 23:12
    --
    Krzysiek

  • 29. Data: 2012-02-07 10:34:32
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-02-07 10:06, DoQ pisze:

> [...]
    A ty
    > zamiast przyznać się do błędu tradycyjnie rżniesz głupa. Łap banana!

    10/10 :D

  • 30. Data: 2012-02-07 10:50:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-07 08:33, Robert_J pisze:

    > Toć napisałem że wytrzymywały lekko licząc miesiąc :-). Na pewno nie
    > paliły się po kilku włączeniach. A tak dawały dżezu że mgłę rozwiewały ;-).

    Ale pisałeś o starych, zwykłych żarówkach (H4). Te obecne są
    kombinowane na różne metody i dużo mniej trwałe - przy normalnej
    pracy, a co dopiero jak dostaną sporo wyższe napięcie.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.