  • 21. Data: 2009-01-26 01:01:50
    Temat: Re: Dziwnie uszkodzona płyta główna PC
    Od: "hexbi" <h...@o...pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    news:gli1it$vcr$1@node1.news.atman.pl...

    > Jakieś pomysły? Stopniowość zjawiska wskazywałaby na te nieszczęsne
    > kondensatory, ale one naprawdę wyglądają OK. Wymieniać mimo to?

    Podobne objawy są gdy kość biosu pada, podobny przypadek miałem ostatnio
    z moją starą poczciwą AN7, (mnóstwo zmienianego sprzętu i aktualizacji biosu :)
    pewnego dnia po prostu nie wstała, pomogło całkowite wykasowanie i
    zaprogramowanie kości od nowa.

    hexbi

  • 22. Data: 2009-01-26 07:01:08
    Od: "Decter" <decter(wytnij)@op.pl>

    > O ta rada mi się podoba. A możeby całą płytę do piekarnika załadować?...
    > Ona na spodzie i tak nic nie ma, co by mogło odpaść, żona w końcu
    > zbeszczeszczenie piekarnika kiedyś wybaczy, a kupa czasu by się dała
    > zaoszczędzić.

    Można jeszcze zaoszczędzić na gazie sugerując żonie aby zaczyniła
    placek.
    Dwie pieczenie przy jednym ogniu.

    Decter

  • 23. Data: 2009-01-26 08:11:20
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "KK" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ja dodam: masz coś na USB podłączonego?
    > To odłącz, poza tym sprawdź na nowym zasilaczu, albo sprawdź pobór prądu i
    > napięcie StandBy.

    Ja bym dodał odłącz wszystko poza zasilaczem i włączaj na któdko.

  • 24. Data: 2009-01-26 08:13:46
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "KK" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym dodał odłącz wszystko poza zasilaczem i włączaj na któdko.

    Dodatkowo aby weliminować zasilacz i nie mierzyć wszystkiego podłącz inny i
    zobacz jak się zachowuje.

  • 25. Data: 2009-01-26 10:53:37
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Tomasz Wójtowicz" <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com> wrote in message

    > Ale płyta ma dwa lata, więc może jeszcze zawierać ołów, który może
    > odparować w temperaturze piekarnika. Z resztą nie tylko ołów, są tam
    > jeszcze inne chemikalia. Tak więc smacznego ciasta i pieczeni z dodatkiem
    > ciężkich metali i chemii.

    Oj bez przesady, dwuletnia płyta z całą pewnością jest już RoHS, a tych
    innych związków, zwłaszcza takich, które osiądą na piekarniku a potem będą
    wtórnie osiadać na wypiekach - będzie ich więcej niż śladowe ilości?

    > Poza tym przemysłowe piece do lutowania wsadowego mają coś jeszcze -
    > efektywne chłodzenie na końcu. I to się może okazać kluczem do tego, żeby
    > płytę zlutować, a nie zniszczyć.

    Ten argument do mnie trafia bardziej

    J.

  • 26. Data: 2009-01-26 16:37:34
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Tego nie mierzyłem, ale po wciśnięciu przycisku zasilacz zaczyna
    > pracować i pracuje, więc "coś" ten sygnał Power_Good wystawia.
    > Pytanie tylko, czy owo coś, to jest jakiś mądry układ
    > kontrolujący parametry zasilania i może jeszcze coś innego, czy
    > głupi tranzystor, który po "zobaczeniu" +5V dowiera tą linię do
    > masy.

    Nawet w dość badziewnych zasilaczach zdarza się tam podwójny komparator
    okienkowy.

    e.