  • 1. Data: 2011-04-20 09:47:00
    Temat: Dziwne piski komputera.
    Od: Magdalena <m...@i...pl>

    Mój komputer zaczął wydawać z siebie nieregularne piski. Myślałam, że to
    jeden z wiatraków chodzi na sucho i tak sobie lekko popiskuje.
    Otworzyłam komputer i po kolei zatrzymuję każdy z wiatraków, w celu
    zlokalizowania popiskującego wiatraczka. Jednak okazało się, że to nie
    wiatraki popiskują. Wydaje mi się, że piski dobiegają z okolic
    procesora. Komputer ma ponad rok, wcześniej nic nie piszczało. Co może
    być przyczyną takich nieregularnych popiskiwań?

    Magdalena

  • 2. Data: 2011-04-20 09:52:31
    Temat: Re: Dziwne piski komputera.
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2011 11:47, Magdalena pisze:
> [...]
    > procesora. Komputer ma ponad rok, wcześniej nic nie piszczało. Co może
    > być przyczyną takich nieregularnych popiskiwań?

    Mysz? ;->

    BP,NMSP

    W okolicy procesora na płycie głównej to zlokalizowana jest przetwornica
    napięcia. Zasadniczo nie powinna piszczeć, przynajmniej w stopniu
    słyszalnym.

  • 3. Data: 2011-04-20 10:09:44
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-04-2011 11:47, Magdalena rzecze:

    > procesora. Komputer ma ponad rok, wcześniej nic nie piszczało. Co może
    > być przyczyną takich nieregularnych popiskiwań?

    Na pewno nie piszczy zasilacz?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2011-04-20 10:30:18
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Dominik & Co wrote:

    > Na pewno nie piszczy zasilacz?

    Cewki są nie tylko w zasilaczu ;)
    Swoją drogą czy piszczenie cewek podpada pod gwarancję?

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-04-20 10:33:33
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-04-2011 12:30, Wojtek rzecze:

    > Cewki są nie tylko w zasilaczu ;)

    Tak, ale tam zwykle są te najgorszej
    jakości :-)

    Może jeszcze piszczeć zasilacz monitora :-)

    > Swoją drogą czy piszczenie cewek podpada pod gwarancję?

    Gwarancja gwarancją, ale zawsze można spróbować
    zgłosić sprzedawcy niezgodność z umową
    (wszak normalnie komputery nie piszczą...).

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 6. Data: 2011-04-20 11:09:37
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Dominik & Co wrote:

    > Tak, ale tam zwykle są te najgorszej
    > jakości :-)

    W moim nie piszczą ;)

    > Może jeszcze piszczeć zasilacz monitora :-)

    Myślałem raczej o sekcji zasilającej CPU skoro to z tych okolic.
    Zdarza się, że sekcja zasilająca grafiki też trochę gra ale to nieco na
    boku.

    > Gwarancja gwarancją, ale zawsze można spróbować
    > zgłosić sprzedawcy niezgodność z umową
    > (wszak normalnie komputery nie piszczą...).

    A nie pomyślałem, warto wiedzieć :)

    --
    Wojtek

  • 7. Data: 2011-04-20 11:37:32
    Od: Magdalena <m...@i...pl>

    Słucham i słucham, i teraz to już w głowie mi wszystko piszczy ;-) Z
    moich obserwacji wynika, że na pewno nie piszczy żaden z wiatraków i
    żaden dysk. Dźwięk bardzo ciężko zlokalizować, ale wydaje mi się, że
    dobiega z okolic procesora lub z zasilacza. Zasilacz to tagan, ma około
    3 lat. Spróbowałam nagrać ten dźwięk, ale to też nie jest takie proste,
    bo bardziej słychać jak wiatraki dmuchają, niż samo popiskiwanie :-)
    Jednak jak ktoś się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby
    się komuś chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

    http://www.przeklej.pl/plik/dzwiek-mp3-0029dq8rmbq4

    Najlepiej słuchać na słuchawkach ;-)

    I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz
    popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego
    używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

    PS.
    Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi :-)

    Magdalena

  • 8. Data: 2011-04-20 12:14:50
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-20 13:37, Magdalena pisze:
> [...]
    > używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)
    >
    > PS.
    > Dziękuję wszystkim za dotychczasowe odpowiedzi :-)

    Dławiki w przetwornicy albo na plycie albo w zasilaczu.
    Pewnie kondensatory do wymiany, sprawdz czy nie napuchniete.

    Normalnie takie zjawisko wystepuje przy przeciazonej przetwornicy albo
    zle dobranym dlawiku.

  • 9. Data: 2011-04-20 12:18:19
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 20-04-2011 13:37, Magdalena rzecze:

    > I jeszcze jedno pytanko :-) Jeżeli okazałoby się, że to zasilacz
    > popiskuje, to czy jest to niebezpieczne dla komputera, czy można tego
    > używać, a do pisku po prostu trzeba się przyzwyczaić? :-)

    Jeśli piszczy zasilacz, to albo kończy mu się wiatrak
    (łatwo sprawdzić bez rozbierania zasilacza, wystarczy coś
    wsadzić mu między łopaty przed uruchomieniem i na krótko włączyć),
    albo piszczą "rozklekotane" cewki (lub trafo). Te można czymś zalać,
    albo po prostu z tym żyć- bezpośredniego zagrożenia najczęściej
    nie ma.

    http://psufaq.wordpress.com/2008/03/16/zaklejanie-ce
    wek/

    Oczywiście mogą też piszczeć cewki przetwornicy napięcia
    na płycie głównej.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 10. Data: 2011-04-20 12:34:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > Jednak jak ktoś się wsłucha, to pewnie usłyszy to co trzeba :-) Jakby
    > się komuś chciało posłuchać to proszę bardzo :-)

    Głośniki jakieś masz podłączone?
    To tak jakby z głośników.

    --
    animka