eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDziwne nity › Re: Dziwne nity
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 7 Apr 2022 18:39:24 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    Subject: Re: Dziwne nity
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <t215ga$3ef77$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <t2222l$3frme$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <t22a1c$3g866$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <t2l230$2cfcs$3@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <vyg4170eivr1$.sxlk5xl5mgrv$.dlg@40tude.net>
    <624ecbd1$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <1p15spv23c7ui.ul0wdyvu172i$.dlg@40tude.net>
    <624ee220$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <q...@4...net>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    In-Reply-To: <q...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <624f13bd$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.217.92
    X-Trace: 1649349565 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 467 83.28.217.92:56186
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4158
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47152
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-04-07 o 15:59, J.F pisze:
    > On Thu, 7 Apr 2022 15:07:45 +0200, WM wrote:
    >> W dniu 2022-04-07 o 14:00, J.F pisze:
    >>> On Thu, 7 Apr 2022 13:32:33 +0200, WM wrote:
    >>>> W dniu 2022-04-07 o 12:35, J.F pisze:
    >>>>> https://www.amazon.pl/nitowania-Luchang-samozaciskow
    e-ci%C5%9Bnieniowy-podtynkowym/dp/B081ZQ9VSZ
    >>>>> "śruby do nitowania, Luchang M2,5 PEM samozaciskowe śruby nit
    >>>>> ciśnieniowy śruby nit ciśnieniowy śruby wkręty z łbem podtynkowym "
    >>>>> Co inżynier mógl miec na myśli?
    >>>>> Czy to tez do zgrzewania ?
    >>>>
    >>>> To pewnie ten system mocowania:
    >>>> https://youtu.be/_SUAo9azUfY
    >>>>
    >>>> Trzeba było tylko inaczej przetłumaczyć.
    >>>> Słowo 'ciśnieniowy' to zapewne tyle co 'wtłaczany'.
    >>>
    >>> Zapewne masz racje.
    >>>
    >>>> Te nity mają rowek obwodowy pod łbem, w które wchodzi materiał po
    >>>> zaprasowaniu, dzięki temu nie wysuwają się (czyli są 'samozaciskowe').
    >>>
    >>> ciekawe ... i to trzyma?
    >>> Jaka tam grubosc blachy, i jaka sila "wtłaczania"
    >>>
    >>>> Łby są chowane w materiale, czyli są 'podtynkowe' :) itd. itp. :)
    >>>
    >>> Gratuluje wyobrazni, na to nie wpadlem :-)
    >>>
    >> Projektowałem blachy pod te kołki, więc wiem jak to działa :)
    >> W jedną stronę trzyma mocno łeb, a w drugą słabo (bo tylko ustalająco)
    >> rowek.
    >> https://www.bossard.com/eshop/pl-pl/elementy-wciskan
    e/kolki-gwintowe-wciskane/trzpienie-gwintowane-wcisk
    ane/p/3332/#tab-features
    >>
    >> Mieliśmy praskę pneumatyczną, specjalną do wciskania kołków.
    >> Tam nie trzeba dużej siły.
    >
    > Musi byc na tyle duza, zeby material z blachy wplynal do rowka.
    >
    > J.

    Z tym akurat nie było problemu, gorzej z wtłaczaniem łba nita w blachę.
    Operator praski miał zapisane siły do ustawiania dla różnych blach i
    kołków.
    Niestety w tej samej partii trafiały się mocniejsze i słabsze blachy.
    Blacha walcowana ma czasem inną twardość na brzegu a inną w środku.
    Mocniejsze wymagały dodatkowego dobicia, a słabsze miały dołek, który
    wymagał szpachli przed lakierem.
    Co do efektu "dzwonienia plomby", to nic takiego u nas nie było.
    Drgania urządzenia były spore, ale kołki działały na rozciąganie,
    dociskając element mocowany, a przy okazji łeb nita.
    Przeglądałem statystykę napraw gwarancyjnych i nie było awarii kołów w
    wykazie.

    Czasem operator dawał przez pomyłkę niewłaściwy kołek, ale korekta była
    prosta.
    Kołek łatwo daje się wybić wstecznie i po przyklepaniu blachy można w to
    samo miejsce wcisnąć ten dobry. Sprawdziliśmy, że po tej operacji trzyma
    się nawet lepiej od poprzedniego :)

    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: