  • 1. Data: 2011-11-02 17:18:02
    Temat: Dziwna sprawa z dyskiem
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Podejrzany to dysk Barracuda 160GB. Od czasu do czasu pliki/filesystem na
    tym dysku ulegają uszkodzeniu w wyniku czego XP odmawia współpracy. NOD32
    wykazuje brak wirusów. Dziś przebadałem dysk na innym kompie za pomocą
    chkdsk, HDtune i SeaTools. Wyniki są tu: http://www.voila.pl/354/7y98r
    W skrócie, jak zazwyczaj, chkdsk wykrył kilka błędów i je naprawił (log z
    chkdsk niestety w postaci obrazkowej w 2 częściach). HDTune wykrył 5 złych
    sektorów, co zostało potwierdzone SeaTools, ale z pomocą tego ostatniego
    złe sektory zostały naprawione (co widać na zrzucie z HDTune nr2). Sądzę że
    po ewentualnej instalacji naprawczej XP ruszy i będzie działał do
    następnego razu (Jeszcze nie sprawdzone :). Poprzednio w niesprawnym kompie
    był w użyciu inny, podobny dysk który został zdyskwalifikowany za podobne
    błędy. Użyto także drugiego gniazda SATA.
    Sądzę że za usterki nie jest odpowiedzialny dysk który jest stosunkowo mało
    używany jak wynika z SMART-a. Co zatem mogło by powodować takie błędy w
    filesystemie?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2011-11-02 18:18:28
    Temat: Re: Dziwna sprawa z dyskiem
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Sądzę że za usterki nie jest odpowiedzialny dysk który jest stosunkowo mało
    > używany jak wynika z SMART-a. Co zatem mogło by powodować takie błędy w
    > filesystemie?

    Nie bazuj proszę na czasie uzywania dyskow, bywa ze nowe dyski
    bezposrednio z fabryki sa uszkodzone (tzn. po uruchomieniu pokazuja
    bledy - nie dokladnie przetestowane).

    Nie widze tam testow z narzedzia niezaleznego od Windows (SeaTools),
    jezeli jednak do poziomu Systemu trafia informacja z bledem odczytu, to
    nie bawilbym sie w zadne naprawianie - dysk do wymiany.

  • 3. Data: 2011-11-02 19:19:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 19:18:28 +0100, Rafał Łukawski napisał(a):

    > bledy - nie dokladnie przetestowane).
    >
    > Nie widze tam testow z narzedzia niezaleznego od Windows (SeaTools)

    SeaTools był uruchomiony z CD-romu i nie zdołałem znaleźć/zrobić logu. Tym
    niemniej, Long Test wykazał 5 badsektorów i po rutynowej naprawie błędy
    zniknęły. test po naprawie wykazał ich brak.
    --
    Jacek