  • 1. Data: 2011-10-31 17:59:53
    Temat: stary PC nie widzi HDD slave
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Miałem IDE ATA. Wyjąłem zworki, wpiąłem w u siebie przeplocie do tasiemki
    80 pin i system zobaczył go jako slave. Nie miał padniętych sektorów,
    sprawdziłem.
    Wysłałem dysk osobie dość mało zorientowanej. Tam master jest na końcówce
    taśmy, innego HDD nie ma. Po podpięciu tego slave w przeplocie "No system
    disk or disk error".
    Czy master ma zworki jako master czy nie to nie wiem. A to istotne. A
    jeśli będzie miał jako master a slave jest bez zworki (bo wg. informacji z
    HDD slave jest właśnie bez zworek) i znów będzie "no systtem..."? To co
    wtedy??
    W BIOS jest wszystko ustawione na AUTO.
    Winna może być taśma?? (jak się ona właściwie nazywa??).
    Czy jest sens, aby podpiąć HDD slave w miejsce CD-ROM. Tylko co dalej,
    jeśli nie zobaczy??
    Są gdzieś po polsku algorytmy postępowania w takich sytuacjach??
    PC jest na pamięciach DDR-I, FSB 400.
    Prośba o jakieś porady.
    Tomek.

  • 2. Data: 2011-10-31 18:04:21
    Temat: Re: stary PC nie widzi HDD slave
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-31 18:59, Tomek wrote:
> [...]
    > taśmy, innego HDD nie ma. Po podpięciu tego slave w przeplocie "No system

    Dlacazego sam nie sprawdziles jak u Ciebie dziala jako tzw. 'master'?
    Najlepiej ustawic jako Cable select, wtedy jak podebniesz tak będzie dzialał

  • 3. Data: 2011-10-31 18:10:42
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > On 2011-10-31 18:59, Tomek wrote:
    >
    > Dlacazego sam nie sprawdziles jak u Ciebie dziala jako tzw. 'master'?
    Nie przyszło mi to do głowy...

    > Najlepiej ustawic jako Cable select, wtedy jak podebniesz tak będzie
    > dzialał

    A jeśłi nie ma tam taśmy "gęstej" 80 pin, tylko jest statego typu taśma??
    Czy wtedy cable select działa??

    T.

  • 4. Data: 2011-10-31 18:59:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > A jeśłi nie ma tam taśmy "gęstej" 80 pin, tylko jest statego typu
    > taśma?? Czy wtedy cable select działa??

    TAK. tasma 80pin jest dla UDMA66/100, 40pin dla wolniejszych transferow.

  • 5. Data: 2011-11-01 07:50:27
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 31 paź 2011 19:59:49 in article news:<j8mr78$so3$1@news.onet.pl>
    Rafał Łukawski wrote:

    > TAK. tasma 80pin jest dla UDMA66/100, 40pin dla wolniejszych transferow.

    Pod warunkiem, że taśma jest dostosowana :)
    Nawet taśma 80pin może nie mieć cable select :(