  • 11. Data: 2011-09-12 10:48:11
    Temat: Re: Dziwadło ATX
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Monday, September 12, 2011, 11:58:43 AM, you wrote:

    > To nie jest forward.

    A niby co?

    > A żaden pożytek z diody przypiętej równolegle do
    > kondensatora filtrującego.

    Jasne. Tylko po drodze jest dławik.

    > Słyszałem. Ale to nie jest wzm. mag. To co najwyżej może być dławik
    > nieliniowy magnetycznie. Ale musiałby być wyjątkowo trafnie dobrany.

    OMG! A czymże innym jest wzmacniacz magnetyczny?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-09-12 12:19:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 12:48:11 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > OMG! A czymże innym jest wzmacniacz magnetyczny?

    Brakuje uzwojenia/sygnału sterującego.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2011-09-12 12:48:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Monday, September 12, 2011, 2:19:34 PM, you wrote:

    > Brakuje uzwojenia/sygnału sterującego.

    Nie przyszło Ci do głowy, ze sterować można za pomocą tego samego
    uzwojenia? A sygnał sterujący znajdziesz, jak uważniej poszukasz.

    Na stronie 44 pliku:
    http://www.ferroxcube.com/appl/info/HB2009.pdf (7.5MB)
    znajdziesz wyjaśnienie idei realizacji tego typu wzmacniacza
    magnetycznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-09-12 13:08:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:48:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie przyszło Ci do głowy, ze sterować można za pomocą tego samego
    > uzwojenia?
    Przyszło :) ale lubię prowokować :)

    > A sygnał sterujący znajdziesz, jak uważniej poszukasz.
    Ech, weszłeś mi na ambicję. Zaprę się i poszukam w wolnej chwili, ciekawe
    co znajdę :) o ile znajdę. cdn.

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2011-09-12 13:15:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Monday, September 12, 2011, 3:08:22 PM, you wrote:

    > Przyszło :) ale lubię prowokować :)
    > Ech, weszłeś mi na ambicję. Zaprę się i poszukam w wolnej chwili, ciekawe
    > co znajdę :) o ile znajdę. cdn.

    Ale co jeszcze chcesz znaleźć? Dostałeś na tacy wszystko, łacznie z
    numerem strony do pliku z wyjaśnieniem.

    Odkrywasz po raz kolejny Amerykę? Rdzenie z materiały 3R1 lub
    podobnego (Chińczycy wszystko kopiują) stosuje się od lat w
    zasilaczach komputerowych ATX. Pojawiły się w nich, jako naturalne
    rozwiązanie problemu zbyt małej ilości zwojów dla napięcia 3.3V i
    niemożności zapewnienia współbieżnosci napięć 3.3 i 5V w klasycznej
    konstrukcji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-09-12 19:29:50
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 12 Sep 2011 15:08:22 +0200, Jacek Maciejewski
    <j...@o...pl> wrote:
    >Ech, weszłeś mi na ambicję. Zaprę się i poszukam w wolnej chwili, ciekawe
    >co znajdę :) o ile znajdę. cdn.

    Jak to co podał ci Roman nie starcza, to szukaj opisu tego układu jako
    układ (wzmacniacz) Rameya lub chyba ,,flux reset''.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2011-09-13 00:18:43
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Ale nie zalecałbym tego jako podręcznika... Nawet powoływanie się na
    > to jako źródło jest trochę żenujące - straszne uproszczenia i mnóstwo
    > błędów.

    Dzięki tym uproszczeniom rozumiem z grubsza o co tam chodzi, nienawidzę
    przetwornic, elementy indukcyjne napawają mnie lękiem, liczby urojone
    zdałem na zasadzie 3Z i nie jestem w stanie ich wykorzystać.

    A jak w dyplomówce są błędy to może autora postrofuj :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 18. Data: 2011-09-13 06:18:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 21:29:50 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Jak to co podał ci Roman nie starcza, to szukaj opisu tego układu jako
    > układ (wzmacniacz) Rameya lub chyba ,,flux reset''.

    Dzięki, wystarcza. Że taka budowa ATX-a jest obecnie stosowana dowiedziałem
    się właśnie w tym wątku. A w wolnej chwili zdejmę sobie dokładniej schemat
    tego zasilacza na którym ćwiczę. Tak dla nauki i rozrywki, bo na codzień
    się tym nie zajmuję.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2011-09-13 08:18:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    Tuesday, September 13, 2011, 2:18:43 AM, you wrote:

    [...]

    > Dzięki tym uproszczeniom rozumiem z grubsza o co tam chodzi, nienawidzę
    > przetwornic,

    Wmówiłeś sobie.

    > elementy indukcyjne napawają mnie lękiem,

    Niepotrzebnie.

    > liczby urojone zdałem na zasadzie 3Z i nie jestem w stanie ich
    > wykorzystać.

    A po co Ci one przy przetwornicach? Tu jest dość prosta arytmetyka,
    poza poziom pierwiastka i potęgowania nie wykraczająca. 6 działań,
    dających się przeprowadzić na najprostszym kalkulatorze.

    > A jak w dyplomówce są błędy to może autora postrofuj :)

    A pojawia się tutaj? Najbardziej rzuciła mnie na kolana tabelka ze
    sprawnościami - autor chyba kostką rzucał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-09-13 08:20:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Tuesday, September 13, 2011, 8:18:06 AM, you wrote:

> [...]
    > tego zasilacza na którym ćwiczę. Tak dla nauki i rozrywki, bo na codzień

    Ale daj już to, co Ci się udało odtworzyć - ponoć pod tym samym
    oznaczeniem kryją się 4 różne wersje a ta wyglada mi bardzo
    ciekawie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl