  • 21. Data: 2011-09-13 09:42:29
    Temat: Re: Dziwadło ATX
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał
    > Czy te przysłowiowe chińczyki już sami nie wiedzą co robią? :)

    Jak to dalej prostowano - byc moze wiedza.

    Ale IMO zdarza ze nie wiedza.

    Ot taki przypadek: telefon siemensa C/M/S35.
    Bateryjka ma 3 styki, jesli jest NiMH, wtedy ma termistor.
    Li-ion tego termistora nie ma, i wtedy telefon laduje ja nieco
    inaczej.

    Kupuje raz bateryjke do C45, podlaczam ladowarke .. telefon sie
    wylacza.
    Nauczony doswiadczeniem z x35 - bateryjka jest li-ion, ale
    termistor ma. I telefon ja laduje laduje ... przy 4.4V dziala
    wewnetrzne zabezpieczenie i bateryjke odcina. Zaklejam styk tasma i
    problem znika.

    Po dwoch latach kupuje kolejna .. znow to samo. To o co tu chodzi ?

    J.

  • 22. Data: 2011-09-14 10:56:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Wmówiłeś sobie.

    Wolę cyfrówkę, stany logiczne 0 , 1 , Z , jak trzeba brać pod uwagę
    zmiany dynamiczne to zaczynają się schody, może to kwestia złego
    nauczyciela który nie umiał wytłumaczyć tak bym zrozumiał bo standardowy
    przekaz edukacyjny do mnie zwyczajnie nie dotarł, braku samozaparcia by
    zgłębić tę wiedzę samodzielnie, nieważne, nie lubię tak jak niektórych
    potraw chociaż zjem jak jestem głodny.

    > Niepotrzebnie.

    Możliwe, do tej pory nie miałem potrzeby zgłębiać tematu użycia indukcji
    w aspekcie innym niż użycie transformatora sieciowego, ale przymierzam
    się do dość poważnej modyfikacji w samochodzie gdzie będę musiał wykonać
    przetwornicę której obawiam się że nie zrobię w sposób gwarantujący
    bezpieczeństwo i niezawodność, tak że prawdopodobnie czeka mnie walka z
    moim lękiem :)

    > A po co Ci one przy przetwornicach? Tu jest dość prosta arytmetyka,
    > poza poziom pierwiastka i potęgowania nie wykraczająca. 6 działań,
    > dających się przeprowadzić na najprostszym kalkulatorze.

    hmmm... może w praktyce jest to zbędne... ale:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastosowanie_liczb_zesp
    olonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

    > A pojawia się tutaj?

    Imiona i nazwiska są zawarte pracy, jeśli czujesz się zobowiązany to
    sądzę że w 10 minut znajdziesz maile osobników uwikłanych :)

    > Najbardziej rzuciła mnie na kolana tabelka ze sprawnościami - autor chyba kostką
    rzucał.

    Tabela 4.1? jej podpis brzmi "Estymowana sprawność i straty dla
    poszczególnych topologii" , zwróciłbym uwagę na słowo estymowana.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 23. Data: 2011-09-14 11:31:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

> [...]
    > przekaz edukacyjny do mnie zwyczajnie nie dotarł, braku samozaparcia by
    > zgłębić tę wiedzę samodzielnie, nieważne, nie lubię tak jak niektórych

    Jesli choć trochę pojmujesz proste zależności analogowe, to wystarczy
    przestać się bać. Tu jest naprawdę potrzebne jedynie zrozumienie kilku
    prostych zasad wspomożonych banalną arytmetyką.

> [...]
    > przetwornicę której obawiam się że nie zrobię w sposób gwarantujący
    > bezpieczeństwo i niezawodność, tak że prawdopodobnie czeka mnie walka z

    Przesadzasz. Teraz prawie wszystko jest dostępne od ręki. Tym
    bardziej, że jak zechcesz _poważnie_ coś zrobić, to na pomoc możesz
    liczyć.

    > hmmm... może w praktyce jest to zbędne... ale:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastosowanie_liczb_zesp
    olonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

    Ale Ty chcesz zrobić przetwornicę, czy teoretyzować na temat jej
    działania? Mi do teoretyzowania na temat działanie przetwornic liczby
    zespolone potrzebne nie są.

    > Imiona i nazwiska są zawarte pracy, jeśli czujesz się zobowiązany to
    > sądzę że w 10 minut znajdziesz maile osobników uwikłanych :)

    Nie chce mi się.

    > Tabela 4.1? jej podpis brzmi "Estymowana sprawność i straty dla
    > poszczególnych topologii" , zwróciłbym uwagę na słowo estymowana.

    Ale co tu estymować, skoro są dostępne w literaturze wyniki
    rzeczywistych rozwiązań? Te "estymacje" mają się nijak do
    współczesności. Ba! Mają się nijak do staryżytnych czasów początków
    bipolara łupanego i pierwszych, samowzbudnych przetwornic push-pull na
    tranzystorach, gdzie w latach 60-tych ubiegłego wieku uzyskiwano
    lepsze sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-09-14 21:58:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Wednesday, September 14, 2011, 12:56:05 PM, you wrote:

    [...]
    > Przesadzasz. Teraz prawie wszystko jest dostępne od ręki. Tym
    > bardziej, że jak zechcesz _poważnie_ coś zrobić, to na pomoc możesz
    > liczyć.

    Jak temat dojrzeje i zrobię stosowne rozeznanie to założę wątek.

    [..]
    olonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

    > Ale Ty chcesz zrobić przetwornicę, czy teoretyzować na temat jej
    > działania? Mi do teoretyzowania na temat działanie przetwornic liczby
    > zespolone potrzebne nie są.

    I prawdopodobnie dlatego się zraziłem, w szkole nikt nie powiedział:
    "słuchajcie, to są liczby zespolone, ale i tak w praktyce są zbędne".
    Mój techniczny umysł odrzucił coś takiego jak liczby urojone już z samej
    ich nazwy, automatycznie uznałem wszelkie obwody w których sinus idzie
    za zbyt skomplikowane.

    [...]

  • 25. Data: 2011-09-14 22:19:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AlexY,

    [...]

> [...]
    > I prawdopodobnie dlatego się zraziłem, w szkole nikt nie powiedział:
    > "słuchajcie, to są liczby zespolone, ale i tak w praktyce są zbędne".

    Ależ one są bardzo potrzebne. Tylko akurat nie w przetwornicach.

    > Mój techniczny umysł odrzucił coś takiego jak liczby urojone już z samej
    > ich nazwy, automatycznie uznałem wszelkie obwody w których sinus idzie
    > za zbyt skomplikowane.

    Jaki sinus? W przetwornicy masz swoje ulubione stany - włączony i
    wyłączony. Do tego trochę nieustalonych ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-09-15 07:49:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello AlexY,
    >
    > Wednesday, September 14, 2011, 11:58:21 PM, you wrote:
    [...]
    > Jaki sinus? W przetwornicy masz swoje ulubione stany - włączony i
    > wyłączony. Do tego trochę nieustalonych ;)

    Tak też na początku myślałem, w końcu jest to kluczowanie, ale po tym
    jak spaliły mi się bodajże 2 źle zaprojektowane przetwornice oraz sprzęt
    do nich podłączony - odpuściłem i wróciłem do zasilaczy
    transformatorowych. W rzeczywistości prostokąt tam nie idzie (aczkolwiek
    przebieg prostokątny można opisać mnóstwem harmonicznych), dla
    uściślenia nie idzie w obwodzie mocy, sterowanie jak najbardziej.
    Analizowałem trochę modelarskie falowniki do silników BLDC i jestem
    bliższy zrozumienia tematu niż dalszy.