  • 21. Data: 2010-10-20 11:38:25
    Temat: Re: Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 19 Oct 2010 22:36:05 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >to znaczy, że masz zły telefon, trzeba było wybrać 5110 albo 6150

    zly dla producenta, ze tak dlugo poprawnie dziala i nie chce sie
    zepsuc. Zly wyprodukowali.....dla nich.

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2010-10-20 20:01:46
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 19.10.2010 20:23, Waldek Godel pisze:

    > A netykieta? Mówi wyraźnie, żeby poczytać listę, zanim się zada pytanie, a
    > ostatnio było conajmniej kilka razy. jest znacznie gorzej wykonana.

    Hm, też czytałem te wszystkie opinie o znacznie gorszym wykonaniu, ale
    jakoś tego na razie nie odczuwam. Użytkuję teraz równolegle E71 (od
    ponad dwóch lat) i E72 (dopiero od miesiąca). E72 znacznie pewniej
    trzyma mi się w ręce ze względu na "szorstki" plastik po bokach i na
    klawiaturze. W dodatku w E71 ten "śliski" lakier, którym był
    potraktowany plastik, zaczął już powoli schodzić na krawędziach (mimo że
    telefon nosiłem zawsze w "firmowym" pokrowcu). Oczywiście telefon po
    ponad dwóch latach użytkowania wygląda znacznie lepiej, niż inne które
    miałem wyglądały po roku, ale mimo wszystko nie jest niezniszczalny.

    Obydwa telefony mają aluminiową klapkę na baterię i aluminiową obwódkę z
    przodu. W E72 dodatkowo obwódka aparatu też jest aluminiowa. W E71
    klapka na baterię miała pewne luzy (minimalne, ale jednak) - w E72 jest
    dopasowana idealnie, po prostu mocowanie jest znacznie lepsze i pewniejsze.

    W E71 wiele osób denerwował delikatny odstęp między ekranem a klawiaturą
    (przy podświetleniu klawiatury dolna krawędź ekranu też jest
    "podświetlona"), w E72 klawiatura idealnie przylega do krawędzi ekranu,
    nie ma tam żadnej szpary.

    Na początku były narzekania na niedoróbki/niestabilność oprogramowania w
    E72, ale podobnie było z E71. Teraz nie mam się do czego przyczepić.

    Zgodzę się, że E71 wyznaczyła pewien standard i wysoko podniosła
    poprzeczkę. E72 nie jest oczywiście takim przełomem, ale moim zdaniem
    dorównuje swojej poprzedniczce. Oczywiście o jej trwałości przekonam się
    dopiero za dwa lata, ale na razie nie widzę powodów do obaw.

    Porównując parametry nie widać wielkiej przewagi E72, jednak mimo
    wszystko drobne szczegóły robią sporą różnicę:
    - dodatkowe dwa klawisze, dzięki którym można wprowadzać nawiasy
    bezpośrednio (zamiast wybierać je z menu symboli) oraz komfortowo
    korzystać ze skrótów Ctrl-C, Ctrl-V, Ctrl-X, Ctrl-A (dzięki rozdzieleniu
    klawisza Ctrl od Chr)
    - latarka pod klawiszem spacji (już nie raz mi się przydała, a po ciemku
    trudno jest szukać aplikacji "Latarka" w menu telefonu)
    - nowsza wersja systemu zdaje się być nieco "żwawsza"
    - ładowanie za pomocą USB
    - standardowy wtyk na słuchawki (3,5mm)

    Jak dla mnie E72 to taka dopieszczona E71. Jeszcze dwa miesiące temu
    myślałem, że kupię po prostu drugą E71, bo spełnia moje oczekiwania, ale
    po kilku godzinach zabawy E72 przekonała mnie do siebie :)

    Marek

  • 23. Data: 2010-10-20 20:11:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:01:46 +0200, MarekM napisał(a):

    > klawiaturze. W dodatku w E71 ten "śliski" lakier, którym był
    > potraktowany plastik, zaczął już powoli schodzić na krawędziach (mimo że
    > telefon nosiłem zawsze w "firmowym" pokrowcu). Oczywiście telefon po

    Nie "mimo" tylko "dlatego" - tak samo firmowy pokrowiec ściera pokrycie z
    klawiszy, już kiedyś była tutaj o tym rozmowa. Telefony używane bez niego
    nie wykazują takich śladów

> [...]
    > dopasowana idealnie, po prostu mocowanie jest znacznie lepsze i pewniejsze.

    że co??? na pewno nie pomyliłeś modeli? W E71 jest zamocowana w 4 punktach,
    w E72 tylko w dwóch i goni luźno.

> [...]
    > (przy podświetleniu klawiatury dolna krawędź ekranu też jest
    > "podświetlona"), w E72 klawiatura idealnie przylega do krawędzi ekranu,

    Jedyna różnica na korzyść.

> [...]
    > dorównuje swojej poprzedniczce. Oczywiście o jej trwałości przekonam się
    > dopiero za dwa lata, ale na razie nie widzę powodów do obaw.

    Jest krokiem wstecz - sporo metalu z obudowy zostało zastąpione plastikiem,
    luźna klapka baterii, mniej wygodne klawisze funkcyjne.
    Zamiast gumy zakrywającej złącze USB i gniazdo karty jest tandetny plastik
    do którego trzeba mieć tipsy, żeby się tam dostać

    > - nowsza wersja systemu zdaje się być nieco "żwawsza"

    wydaje się jest właściwym słowem.

    > Jak dla mnie E72 to taka dopieszczona E71. Jeszcze dwa miesiące temu
    > myślałem, że kupię po prostu drugą E71, bo spełnia moje oczekiwania, ale
    > po kilku godzinach zabawy E72 przekonała mnie do siebie :)

    jakby jeszcze miała obudowę E71 to może bym i przyznał rację.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 24. Data: 2010-10-20 20:34:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 09:57:16 +0200, s@piens napisał(a):

    > Nie, jeśli znajdzie się jakaś zdecydowanie lepsza alternatywa ;-)

    To np. HP czy HTC.

    --
    best regards,
    scream

  • 25. Data: 2010-10-20 20:50:30
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    scream wrote:

    > To np. HP czy HTC.

    No właśnie się waham pomiędzy rozwiązeniem typu 1+1 czyli klasycznym,
    poręcznym telefonem typu następca N6310i + netbook, a wszystkim w jednym
    czyli smartphonem z Androidem od HTC albo Samsung Galaxy S...

    --
    Piotr

  • 26. Data: 2010-10-20 20:51:30
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Użytkownik wrote:

    > zly dla producenta, ze tak dlugo poprawnie dziala i nie chce sie
    > zepsuc. Zly wyprodukowali.....dla nich.

    Teraz przegieli w druga strone i ludzie narzekają na jakość oraz
    wybierają innych producentów.

    --
    Piotr

  • 27. Data: 2010-10-20 20:54:57
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 20.10.2010 22:11, Waldek Godel pisze:
    > Nie "mimo" tylko "dlatego" - tak samo firmowy pokrowiec ściera pokrycie z
    > klawiszy, już kiedyś była tutaj o tym rozmowa. Telefony używane bez niego
    > nie wykazują takich śladów

    Być może, też gdzieś o tym czytałem, niemniej jednak w moim przypadku
    noszenie bez pokrowca mogłoby oznaczać dużo większe ryzyko dla obudowy
    tego telefonu.

    > że co??? na pewno nie pomyliłeś modeli? W E71 jest zamocowana w 4 punktach,
    > w E72 tylko w dwóch i goni luźno.

    Mam obok siebie dwa telefony, jestem trzeźwy, na jednym jest napisane
    E71, na drugim E72, o pomyłce nie może być mowy. W tym pierwszym mogę
    zarówno swobodnie przemieszczać górną część klapki baterii w lewo/prawo
    jak i dociskać ją do obudowy. Mimo dwóch punktów mocowań góra klapki nie
    przylega idealnie do obudowy, mogę ją ugiąć o co najmniej milimetr. Dół
    klapki też lekko przemieszcza się w poziomie, ale sporo mniej niż góra.
    W E72 nie jestem w stanie przesunąć klapki nawet o pół milimetra w żadną
    ze stron. Co prawda są tylko dwa punkty mocowania, ale ten górny zajmuje
    w zasadzie ponad pół szerokości telefonu (w E71 są dwa wąskie
    mocowania), dół wygląda rzeczywiście mniej pewnie, ale na razie się
    sprawdza. Zobaczymy jak będzie za pół roku.

    > Jest krokiem wstecz - sporo metalu z obudowy zostało zastąpione plastikiem,

    Bez przesady - metalowa klapka z tyłu jest może o 5mm krótsza, ochronna
    metalowa obwódka z przodu pozostała. Rzeczywiście po bokach tego metalu
    jest trochę mniej (w E71 osłona baterii "zachodzi" na bok, w E72 mniej),
    ale tam, gdzie metal jest najważniejszy (czyli na krawędziach) pozostał.

    > luźna klapka baterii

    Nie w moim egzemplarzu. Mogę oddać do komisyjnego pomacania obydwa moje
    telefony.

    , mniej wygodne klawisze funkcyjne.

    Kwestia przyzwyczajenia. Też mi się wydawały niewygodne przez pierwsze
    dwa dni, teraz - jako że częściej korzystam z E72 - brakuje mi w E71
    lekkiego zaokrąglenia i ostrych krawędzi klawiszy. Zdarza mi się nie
    trafić w ten, który chcę (np. "domek" zamiast "kalendarz"), bo odstęp
    między nimi jest niewyczuwalny. W E72 dokładnie czuć zewnętrzne wypukłe
    krawędzie klawiszy funkcyjnych i wciskając klawisz przy tej krawędzi
    pewnie wybieram pożądaną funkcję. Po miesiącu użytkowania E72 twierdzę
    subiektywnie, że w E71 są mniej wygodne klawisze funkcyjne.

    > Zamiast gumy zakrywającej złącze USB i gniazdo karty jest tandetny plastik
    > do którego trzeba mieć tipsy, żeby się tam dostać

    Fakt, ciężko otwiera się gniazdo karty pamięci (złącze USB jakoś się
    "wyrobiło" i nie mam z nim problemów), ale w E71 właśnie najbardziej
    irytowała mnie ta guma, bo często sama przypadkowo się odginała. Cały
    czas mam wrażenie, że niedługo odpadnie i wg mnie wygląda właśnie...
    tandetnie.

    > wydaje się jest właściwym słowem.

    To rzeczywiście może być kwestia "świeżości" systemu - mniej
    zainstalowanych aplikacji. Na pewno system nie jest wolniejszy niż
    poprzednio. Dodatkowo - o czym wcześniej nie wspomniałem - w E71
    irytowała mnie konieczność robienia pełnego backupu, a potem
    przywracania go przy aktualizacji oprogramowania. Ze dwa razy zdarzyło
    mi się, że połowa aplikacji z karty pamięci nie mogła być automatycznie
    zainstalowana, więc aktualizacje oprogramowania to była udręka. W E72
    wszystkie ustawienia są zachowywane (choć backup i tak warto zrobić).

    > jakby jeszcze miała obudowę E71 to może bym i przyznał rację.

    Cóż, nie ma telefonu idealnego.

    Tak czy inaczej to zawsze są subiektywne opinie. Według mnie nie ma co
    bać się E72. Sam byłem uprzedzony po przeczytaniu takich opinii jak
    Twoja, a mimo to jestem w stu procentach zadowolony z E72 jako następcy E71.

    Marek

  • 28. Data: 2010-10-20 21:04:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 22:50:30 +0200, s@piens napisał(a):

    > No właśnie się waham pomiędzy rozwiązeniem typu 1+1 czyli klasycznym,
    > poręcznym telefonem typu następca N6310i + netbook, a wszystkim w jednym
    > czyli smartphonem z Androidem od HTC albo Samsung Galaxy S...

    Android ssie na całego. Tam nie możesz uruchomić nawet głupiego
    kalendarza/terminarza jeśli nie zalogujesz sie do googla i nie masz
    połączenia z netem. Jedyny system nadający się do smartphona to, niestety,
    windows.

    --
    best regards,
    scream

  • 29. Data: 2010-10-20 21:20:03
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    scream wrote:

    > Android ssie na całego. Tam nie możesz uruchomić nawet głupiego
    > kalendarza/terminarza jeśli nie zalogujesz sie do googla i nie masz
    > połączenia z netem.

    Akurat mnie to nie przeszkadza, aktywnie korzystam (PC) z aplikacji
    Google i ogolnie tych "w chmurze".

    > Jedyny system nadający się do smartphona to, niestety, windows.

    Windows Phone 7? Wydaje się też mocno zależny od netu.

    --
    Piotr

  • 30. Data: 2010-10-20 21:21:15
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Adoks wrote:
    > Użytkownik "Maciej" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > E52
    > - WiFi logujesz się do sieci w dowolnym punkcie na darmowy HOTSPOT
    > - Funkcja tel. VoIP (j.w)
    > - extra bateria

    Specyfikacja tech. niezła, ale opinie w niecie bardzo niepochlebne np.:
    <http://www.komputronik.pl/index.php/product/81522/U
    rz_dzenia_mobilne/Telefony_i_Smartphone/Telefon_Noki
    a_E52_metal.html>

    --
    Piotr