  • Data: 2010-10-20 20:54:57
    Temat: Re: Dzisiejszy odpowiednik N6310i?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.10.2010 22:11, Waldek Godel pisze:
    > Nie "mimo" tylko "dlatego" - tak samo firmowy pokrowiec ściera pokrycie z
    > klawiszy, już kiedyś była tutaj o tym rozmowa. Telefony używane bez niego
    > nie wykazują takich śladów

    Być może, też gdzieś o tym czytałem, niemniej jednak w moim przypadku
    noszenie bez pokrowca mogłoby oznaczać dużo większe ryzyko dla obudowy
    tego telefonu.

    > że co??? na pewno nie pomyliłeś modeli? W E71 jest zamocowana w 4 punktach,
    > w E72 tylko w dwóch i goni luźno.

    Mam obok siebie dwa telefony, jestem trzeźwy, na jednym jest napisane
    E71, na drugim E72, o pomyłce nie może być mowy. W tym pierwszym mogę
    zarówno swobodnie przemieszczać górną część klapki baterii w lewo/prawo
    jak i dociskać ją do obudowy. Mimo dwóch punktów mocowań góra klapki nie
    przylega idealnie do obudowy, mogę ją ugiąć o co najmniej milimetr. Dół
    klapki też lekko przemieszcza się w poziomie, ale sporo mniej niż góra.
    W E72 nie jestem w stanie przesunąć klapki nawet o pół milimetra w żadną
    ze stron. Co prawda są tylko dwa punkty mocowania, ale ten górny zajmuje
    w zasadzie ponad pół szerokości telefonu (w E71 są dwa wąskie
    mocowania), dół wygląda rzeczywiście mniej pewnie, ale na razie się
    sprawdza. Zobaczymy jak będzie za pół roku.

    > Jest krokiem wstecz - sporo metalu z obudowy zostało zastąpione plastikiem,

    Bez przesady - metalowa klapka z tyłu jest może o 5mm krótsza, ochronna
    metalowa obwódka z przodu pozostała. Rzeczywiście po bokach tego metalu
    jest trochę mniej (w E71 osłona baterii "zachodzi" na bok, w E72 mniej),
    ale tam, gdzie metal jest najważniejszy (czyli na krawędziach) pozostał.

    > luźna klapka baterii

    Nie w moim egzemplarzu. Mogę oddać do komisyjnego pomacania obydwa moje
    telefony.

    , mniej wygodne klawisze funkcyjne.

    Kwestia przyzwyczajenia. Też mi się wydawały niewygodne przez pierwsze
    dwa dni, teraz - jako że częściej korzystam z E72 - brakuje mi w E71
    lekkiego zaokrąglenia i ostrych krawędzi klawiszy. Zdarza mi się nie
    trafić w ten, który chcę (np. "domek" zamiast "kalendarz"), bo odstęp
    między nimi jest niewyczuwalny. W E72 dokładnie czuć zewnętrzne wypukłe
    krawędzie klawiszy funkcyjnych i wciskając klawisz przy tej krawędzi
    pewnie wybieram pożądaną funkcję. Po miesiącu użytkowania E72 twierdzę
    subiektywnie, że w E71 są mniej wygodne klawisze funkcyjne.

    > Zamiast gumy zakrywającej złącze USB i gniazdo karty jest tandetny plastik
    > do którego trzeba mieć tipsy, żeby się tam dostać

    Fakt, ciężko otwiera się gniazdo karty pamięci (złącze USB jakoś się
    "wyrobiło" i nie mam z nim problemów), ale w E71 właśnie najbardziej
    irytowała mnie ta guma, bo często sama przypadkowo się odginała. Cały
    czas mam wrażenie, że niedługo odpadnie i wg mnie wygląda właśnie...
    tandetnie.

    > wydaje się jest właściwym słowem.

    To rzeczywiście może być kwestia "świeżości" systemu - mniej
    zainstalowanych aplikacji. Na pewno system nie jest wolniejszy niż
    poprzednio. Dodatkowo - o czym wcześniej nie wspomniałem - w E71
    irytowała mnie konieczność robienia pełnego backupu, a potem
    przywracania go przy aktualizacji oprogramowania. Ze dwa razy zdarzyło
    mi się, że połowa aplikacji z karty pamięci nie mogła być automatycznie
    zainstalowana, więc aktualizacje oprogramowania to była udręka. W E72
    wszystkie ustawienia są zachowywane (choć backup i tak warto zrobić).

    > jakby jeszcze miała obudowę E71 to może bym i przyznał rację.

    Cóż, nie ma telefonu idealnego.

    Tak czy inaczej to zawsze są subiektywne opinie. Według mnie nie ma co
    bać się E72. Sam byłem uprzedzony po przeczytaniu takich opinii jak
    Twoja, a mimo to jestem w stu procentach zadowolony z E72 jako następcy E71.

    Marek