    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 4 Sep 2012 10:31:53 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dziki kraj a co za tym idzie i sądownictwo.

    On Sat, 1 Sep 2012, J.F. wrote:

    > Co prawda podobnie naraza kierowca ktory sie nie wyspal przed podroza,
    > a nikt tego nie sprawdza.

    ...i to jest chyba clou problemu, niewykluczone iż to właśnie
    sąd wziął pod uwagę.
    Który to był polski polityk, Gieremek?

    Pojawiło się podejrzenie, rzucone "znikąd", jakoby był pijany.
    Cała Polska ;) (dobra, przesadzam) w oczekiwaniu.
    A tu nic - "uff, porządnie, na trzeźwo się zabił".

    Nie mam po prawdzie pojęcia gdzie tu logika (i czy od zabicia
    się zaśnięciem na trzeźwo jest mniej zabity), ale jakoś tak
    to działa.
    O ile jakiś poziom nacisku na ściganie pijanych rozumiem, to
    chyba została przekroczona granica rozróżniania w czym problem.
    "My na trzeźwo, w porządku".

    > Dlatego taki sam zarzut moglby byc, jakby mu lekarz powiedzial ze stan
    > grozi zaslabnieciem, a on mimo to poszedl do pracy nic nikomu nie mowiac.

    Tu nie sposób się nie zgodzić.
    Ale skoro przepis szczegółowy przewiduje prewencyjne karanie za takie
    zachowanie, to zastosowanie właśnie tego przepisu wygląda na uzasadnione.

    pzdr, Gotfryd