  • 11. Data: 2019-04-29 22:52:18
    Temat: Re: Dziennikarze miesięcznika "Auto Moto" postanowili przetestować 9 aplikacji nawigacyjnych.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 Apr 2019 10:51:04 +0200, w <5cc6bb02$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > A to mój ulubiony test map:
    >
    > Naviexpert:
    > https://traffic.naviexpert.pl?tp=52.267194,20.642599
    ;52.292874,20.602311&tpn=Zabor%C3%B3wek;%C5%81ubiec

    > Google:
    > https://www.google.pl/maps/dir/Zabor%C3%B3wek,+05-85
    0/%C5%81ubiec,+05-084/@52.2753553,20.6044613,14z/dat
    a=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x471eb2cd540f676f:0x96318b5
    1b88adcee!2m2!1d20.6526632!2d52.2630711!3m4!1m2!1d20
    .6386786!2d52.2811323!3s0x471eb2c1ae66d40f:0x685d744
    b1cf552c3!1m5!1m1!1s0x471ead6035a59265:0x1e5e68b0e68
    4509e!2m2!1d20.6023104!2d52.292898!3e0

    > Targeo (Automapa)
    > https://mapa.targeo.pl/20.6202761,52.27504,22,trasa,
    ,Zabor%C3%B3wek%20Zabor%C3%B3wek%2060,,Zabor%C3%B3we
    k%20Zabor%C3%B3wek,,%C5%81ubiec%20%C5%81ubiec?data=e
    yJmciI6eyJwb2ludHMiOlt7IngiOjIwLjY0MzI3MDQsInkiOjUyL
    jI2MzgwNDd9LHsieCI6MjAuNjM4Mzc4MSwieSI6NTIuMjgxMjkzO
    X0seyJ4IjoyMC41OTYxMDM0LCJ5Ijo1Mi4yOTMzNH1dLCJvcHRpb
    25zIjp7InR5cGUiOjIsInBhcmFtcyI6IntcImh3XCI6ZmFsc2UsI
    FwidGxcIjpmYWxzZSwgXCJmclwiOmZhbHNlfSJ9fSwid2luIjoiZ
    mluZC1yb3V0ZSJ9

    > W Naviexpercie nie da się wyznaczyć drogi na skrót.

    Nie da się, bo to droga gruntowa.
    Jeżeli nie jest, to zgłoś -- będzie wyznaczał.

  • 12. Data: 2019-04-29 23:50:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-29 o 22:49, r...@k...pl pisze:

    > Ale co mi po tym, że jest to na stronie jak nie ma tego w programie?

    W programie możesz wybierać trasy alternatywne. Ale brak możliwości
    wybrania jednej spośród pokazanych - tylko wybór kolejnej itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2019-04-29 23:55:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-29 o 20:38, T. pisze:
    > (...)
    > AM pokazywała bardzo dokładnie czas dojazdu, ale zmodyfikowałem nieco
    > prędkości na różnego rodzaju drogach. Wychodziłem na różnice rzędu 15
    > minut przy trasie ok. 400 km.
    > Teraz jak jest - nie wiem, korzystam głównie z GM.
    > T.

    Po własnym dostrojeniu (wykonanym jeszcze bodajże na AM 5.x) do chwili
    obecnej pokazuje z dokładnością kilku minut na 300 km. trasie.
    Natomiast jak się śpieszę (czyli jadę ok. 65 przez wioski, gdzie jest
    50), to AM powoli aproksymuje do krótszego czasu drąc oczywiście ryja,
    abym zwolnił.
    Czasem nagle przelicza i zmienia trasę oraz czas - później dowiaduję
    się, że przykładowo był gdzieś jakiś wypadek lub inne tego typu zdarzenie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2019-04-30 00:29:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2019 20:38:54 +0200, T. napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Nie chodziło mi o wybór najszybszej trasy, ale najkrótszej. W Targeo i
    > GM po prostu przeciągam na drogę, którą chcę jechać - mam wybór. W
    > Naviexpert nie ma wyboru. Czyli jest się skazanym tylko na algorytm, a
    > te - jak pokazuje życie - bywają zawodne.

    Ale moment - o co jest zarzut ?
    Ze NE nie pozwala wyznaczyc bezposredniej drogi miedzy tymi punktami ?

    https://goo.gl/maps/FRUvdnVcSNpPJv4q8
    https://goo.gl/maps/4NTzPDRs89cc6a9d8

    Mam wrazenie, ze NE ma racje

    J.

  • 15. Data: 2019-04-30 07:26:24
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 12:41, Mirek Ptak pisze:

    > Najlepiej prowadziły i przyjechały najszybciej na miejsce TomTom i Apple
    > Maps (mapy TomToma).
    > NaviExpert wygrał (jeśli dobrze pamiętam) tylko dzięki większej ilości
    > punktów za pokazywanie ograniczeń na drodze. Czas dojazdu i trasa gorsze.
    > Gazeta leży w domu - jak nie zapomnę to wrzucę.

    Nie wiem, czy wrzucić mogę (Acta2 ;) ) to tylko więcej szczegółów dodam.
    Trasa wiodła z Marek do Janek - 9 samochodów startowało równocześnie
    jadąc za wskazówkami nawigacji i przestrzegając limitów.
    W nawiasach będę podawał czas przejazdu/punkty za ostrzeżenia o
    kontrolach(max10)/informacje o limitach prędkości(max10)

    Pierwsze miejsce zajęły Automapa (42min/8/8) i NaviExpert (51/8/9)
    Ciekawy był opis w ramce NE - "Do celu byliśmy prowadzeni na około -
    trasa liczyła 42km, co przełożyło się na długi czas przejazdu. Jednak
    ostrzeżenia o kontrolach prędkości oraz informacje o limitach prędkości
    działają perfekcyjnie"

    Dalsze miejsca - Yanosik (54min/7/8), TomTom (41min/4/7) - oba z
    rekomendacją AUTOmoto.
    TomTom był na miejscu pierwszy. Jak widać w teście postanowili położyć
    większy nacisk na ostrzeżenia i limity niż na faktyczną funkcję
    nawigacji, czyli najlepszą trasę.

    Pozostałe miejsca:
    Waze (47min/6/6)
    Here (47min/4/7)
    Navitel (64min/4/8)
    Apple Maps (41min/0/0)
    Google Maps (50min/0/0)

    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2019-04-30 08:29:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-04-2019 o 07:26, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > TomTom był na miejscu pierwszy. Jak widać w teście postanowili położyć
    > większy nacisk na ostrzeżenia i limity niż na faktyczną funkcję

    Czyli tak jak już pisałem - Naviexpert wcale nie prowadzi najlepszą
    trasą, ani nawet najszybszą, skoro przyjechał na miejsce 7.
    Prowadzi tylko trasą bez korków, choćby miało to ją znacznie wydłużyć,
    przedrożyć i nijak nie przekładać się na czas.

    Wydziwia, czyli robi coś dokładnie odwrotnego niż potrzeba - nikt kto
    nie ma adhd, nie potrzebuje tego typu algorytmu.
    Zwłaszcza jak trzeba za taki badziew zapłacić.

  • 17. Data: 2019-04-30 09:19:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-04-29 o 22:52, r...@k...pl pisze:

    > Nie da się, bo to droga gruntowa.
    > Jeżeli nie jest, to zgłoś -- będzie wyznaczał.

    Zgadza się, iGO na mapach HERE też wybiera 8km trasę dopóki nie włączy
    się drogi gruntowe. Wtedy w alternatywnych można wybrać trasę krótką te 5km.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2019-04-30 10:22:06
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-30 o 07:26, Mirek Ptak pisze:
    > Pozostałe miejsca:
    > Waze (47min/6/6)
    > Here (47min/4/7)
    > Navitel (64min/4/8)
    > Apple Maps (41min/0/0)
    > Google Maps (50min/0/0)

    Nie testowali mojej ulubionej - MapFactor Navigator :(
    Niestety od paru wersji muli na moim telefonie i robią się opóźnienia,
    więc ostatnio rzadziej korzystam.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2019-04-30 10:35:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-30 o 09:19, Irokez pisze:

    > Zgadza się, iGO na mapach HERE też wybiera 8km trasę dopóki nie włączy
    > się drogi gruntowe. Wtedy w alternatywnych można wybrać trasę krótką te
    > 5km.

    To teraz proszę mi pokazać, gdzie się włącza obsługę dróg gruntowych w
    NE... :-)
    Nie ma? A to szkoda...
    Ps. ten przykład był trochę z czapy, ale pamiętam gdzieś w koszalińskiem
    skrót ok. 20 km dzięki przejechaniu ok, 1,5 km drogą gruntową. Tak
    naprawdę była to bardzo szeroka droga szutrowa, a ruch na niej był jak
    na drodze krajowej (miejscowi wiedzieli...). Tam NE raczej by nie
    pokazał drogi, a była równa jak asfaltowa.
    Jak więc wcześniej wspomniałem - chcę mieć wybór i wtedy oceniam program
    jako dobry. Jesli program tego nie ma - odpada.
    T.

  • 20. Data: 2019-04-30 10:42:49

    Mon, 29 Apr 2019 23:50:30 +0200, w <qa7rj7$fcs$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > W programie możesz wybierać trasy alternatywne. Ale brak możliwości
    > wybrania jednej spośród pokazanych - tylko wybór kolejnej itd.

    To w NE jest odwrotnie. W programie jest. Na stronie chyba też, przynajmniej
    było.