-
Data: 2019-12-09 21:14:27
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Szybkość korozji atmosferyczne niczym nie zabezpieczonej stali to w miejscu w jakim
żyjemy ok 0,3mm/rok. Szybkość korozji cynku w tych samych warunkach jest ok 6 razy
wolniejsza. Czyli ok 0,05mm/rok. Mniej więcej ok 0,05mm ma powloka cynkowa na
blachach karoseryjnych. Jesli blacha na samochód jest ocynkowana to z samej szybkości
korozji widać że zeby dac 7 lat gwarancji to potrzebna jest powloka 0,35mm cynku.
Czyli to nie cynk daje kilkuletnią odporność na korozję. Powloki fosforanowe to
powloki konwersyjne. Są bardzo cienkie. W przemyśle motoryzacyjnym stosowane są
powloki o grubosci 0,01-0,02mm. Takie powloki są za cienkie zeby zabezpieczaly przed
korozja. Do czasowego zabezpieczania przed korozja stosuje się powloki fosforanowe
minimum 10 razy grubsze. Czyli mamy korodujaca stal i dwie powloki które wcale albo
słabo zabezpieczaja przed korozja. To co zabezpiecza przed korozja. Farba zabezpiecza
przed korozja. Pierwsza warstwa farby nakładana jest w procesie zbliżonym do
galwanicznego. Tak nakładana farba tworzy pierwsza powłokę która jest szczelna i
ciągła na całej karoserii. Ale ma wade, jest cienka. Kolejna warstwę nakłada się
przez zanurzenie i wyobracanie całej karoserii w wannie z farba. W zależności od ceny
samochodu może być powtorzony proces zanurzenia karoserii w wannie z farba. Potem są
powloki lakiernicze dla oka. Po co w tym wszystkim warstwa fosforanowa która nie daje
zabezpieczenia przed korozja? Warstwa fosforanów ma rozbudowana powierzchnię i super
dobrze trzyma się poprzednich warstw bez względu czy są stalowe czy cynkowe. Takiej
warstwy super dobrze trzyma się pierwsza warstwa farby podkładowej nakladanej z
użyciem pradu elektrycznego. To po co w takim razie cynk na blasze? Goła stal bardzo
szybko koroduje. W niekorzystnych warunkach zanim by trafila pod prasy pojawiła by
się na niej korozja. Trzeba by ją było chemicznie albo mechanicznie usuwać. Jesli by
się porobily wżery to trzeba by było blachę szlifować bo wzery mogły by być widoczne
pod lakierem. Stosowanie ciężkich woskowych warstw na gołej stali wymagało by ich
usunięcia przed tloczeniem. To wszystko kosztowalo by o wiele drozej niz bardzo
cienka warstwa cynku. Drugi powód jest taki że cynk należy do metali śliskich, jest
składnikiem stopów lozyskowych. Trudno go pomalować ale przy tloczeniu wymaga
mniejszych ilości lżejszych smarów czy olejow. Warstwa cynku na blasze karoseryjne
jest tak cienka ze nie tworzy ciągłej powloki co widać na zdjęciach jakie dales. Nie
bądź ekspertem tylko staraj się myśleć samodzielnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.19 09:06 Mirek Ptak
- 10.12.19 09:09 Mirek Ptak
- 10.12.19 12:15 cef
- 10.12.19 14:04 Mirek Ptak
- 10.12.19 18:29 Zenek Kapelinder
- 11.12.19 07:42 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu