eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzyRe: Dywagacje na temat rdzy
  • Data: 2019-12-09 21:14:27
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Szybkość korozji atmosferyczne niczym nie zabezpieczonej stali to w miejscu w jakim
    żyjemy ok 0,3mm/rok. Szybkość korozji cynku w tych samych warunkach jest ok 6 razy
    wolniejsza. Czyli ok 0,05mm/rok. Mniej więcej ok 0,05mm ma powloka cynkowa na
    blachach karoseryjnych. Jesli blacha na samochód jest ocynkowana to z samej szybkości
    korozji widać że zeby dac 7 lat gwarancji to potrzebna jest powloka 0,35mm cynku.
    Czyli to nie cynk daje kilkuletnią odporność na korozję. Powloki fosforanowe to
    powloki konwersyjne. Są bardzo cienkie. W przemyśle motoryzacyjnym stosowane są
    powloki o grubosci 0,01-0,02mm. Takie powloki są za cienkie zeby zabezpieczaly przed
    korozja. Do czasowego zabezpieczania przed korozja stosuje się powloki fosforanowe
    minimum 10 razy grubsze. Czyli mamy korodujaca stal i dwie powloki które wcale albo
    słabo zabezpieczaja przed korozja. To co zabezpiecza przed korozja. Farba zabezpiecza
    przed korozja. Pierwsza warstwa farby nakładana jest w procesie zbliżonym do
    galwanicznego. Tak nakładana farba tworzy pierwsza powłokę która jest szczelna i
    ciągła na całej karoserii. Ale ma wade, jest cienka. Kolejna warstwę nakłada się
    przez zanurzenie i wyobracanie całej karoserii w wannie z farba. W zależności od ceny
    samochodu może być powtorzony proces zanurzenia karoserii w wannie z farba. Potem są
    powloki lakiernicze dla oka. Po co w tym wszystkim warstwa fosforanowa która nie daje
    zabezpieczenia przed korozja? Warstwa fosforanów ma rozbudowana powierzchnię i super
    dobrze trzyma się poprzednich warstw bez względu czy są stalowe czy cynkowe. Takiej
    warstwy super dobrze trzyma się pierwsza warstwa farby podkładowej nakladanej z
    użyciem pradu elektrycznego. To po co w takim razie cynk na blasze? Goła stal bardzo
    szybko koroduje. W niekorzystnych warunkach zanim by trafila pod prasy pojawiła by
    się na niej korozja. Trzeba by ją było chemicznie albo mechanicznie usuwać. Jesli by
    się porobily wżery to trzeba by było blachę szlifować bo wzery mogły by być widoczne
    pod lakierem. Stosowanie ciężkich woskowych warstw na gołej stali wymagało by ich
    usunięcia przed tloczeniem. To wszystko kosztowalo by o wiele drozej niz bardzo
    cienka warstwa cynku. Drugi powód jest taki że cynk należy do metali śliskich, jest
    składnikiem stopów lozyskowych. Trudno go pomalować ale przy tloczeniu wymaga
    mniejszych ilości lżejszych smarów czy olejow. Warstwa cynku na blasze karoseryjne
    jest tak cienka ze nie tworzy ciągłej powloki co widać na zdjęciach jakie dales. Nie
    bądź ekspertem tylko staraj się myśleć samodzielnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: