  • Data: 2019-12-09 15:43:53
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-12-05 02:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ilość informacji jaką posiadam jest wystarczająca zebym nikogo o nic nie musiał
    pytać. Nie możesz dla mnie stanowić źródła informacji bo po co mi np. handlowe nazwy
    preparatów używanych w przemyśle i niemożliwych do kupienia w sklepie za rogiem. Jak
    już tam siedzisz to popatrz dookoła i sprawdź czy jest gdzieś wanna z kąpielą do
    galwanicznego nakładania cynku na karoserię. Oczywiscie nie ma takiej wanny. W
    przemyśle samochodowym używa się ocynkowanych blach. Cynkuje się je po walcowaniu
    zeby nie rdzewialy w czasie transportu i leżenia na placu. Grubość powłoki nie
    przekracza 1/100 milimetra. Taka grubość cynku zabezpiecza stal na nie więcej niz pol
    roku. Do tego warstwa nie jest ciągła bo ulega przerwaniu/przetarciu w czasie
    tłoczenia czy transportu. Zeby bylo smieszniej to jesli karoserie są fosforanowane ,a
    są, to cynk zostaje rozpuszczony w kwasie solnym jaki jest w kąpieli do
    fosforanowania.

    Na początku chciałem tu strzelić jakie - JPRD i skończyć, ale pokażę Ci
    gdzie jest prawda, bo technologia malowania samochodów to mój zawód
    wykonywany i bardzo mnie boli jak takie bzdury rozpowszechniasz (a to
    nie pierwszy już raz).

    Dwie fotki z cross cut defektu z mojego dropboxa:
    https://www.dropbox.com/s/5f9do3s0cf6sv4h/cross.JPG?
    dl=0
    https://www.dropbox.com/s/d422m4wd1uinvn9/cross2.JPG
    ?dl=0

    Od dołu masz kolejno warstwy:
    Stal, ocynk (na nim jest warstwa kryształów fosforanu cynku, ale
    praktycznie niewidoczna - i na Boga nawet nie próbuj napisać że to
    właśnie całość to kryształy), potem kataforeza, primer, BC i CC.
    Z powodu uszkodzonej warstwy ocynku tworzyły sie te bąble gazu
    powodujące defekty - po reklamacji w hucie ocynk się poprawił i problem
    znikł.

    Pozdro
    --
    Mirek Ptak