eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzy › Re: Dywagacje na temat rdzy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7...@g...com>
    <5ddbc587$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <qrhevj$kp$3@dont-email.me>
    <5ddcda9d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrkb31$v6b$1@news.icm.edu.pl>
    <5dddbc4b$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <qrl7lh$jgp$1@news.icm.edu.pl>
    <5dde3d0f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <5de19bff$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5de1a836$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5de21fcb$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Sat, 30 Nov 2019 20:19:12 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5de21fcb$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: Avast (VPS 191129-0, 2019-11-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 76
    Message-ID: <5de2c0b3$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.74.4.142
    X-Trace: 1575141555 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17357 89.74.4.142:55068
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2667423
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 30-11-2019 o 08:52, Shrek pisze:
    > W dniu 30.11.2019 o 00:22, yabba pisze:
    >
    >>>> Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy
    >>>> marek luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat.
    >>>
    >>> Akurat mazda do tanich nie należy.
    >>
    >> Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają
    >> premium.
    >
    > No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.

    Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
    Audi, BMW??

    >
    >>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >>
    >> Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub
    >> gorszy.
    >
    > No wiec tym bardziej zastanawiam się jak jest różnica w cenie.
    > Teoretycznie można by się zastanawiać między ocynkiem blach przed
    > montażem w nadwozie i po montażu całości... ale gnije nie tylko na
    > łączeniach a również na nadkolach...
    >
    >>> Bo jednak koszty mazda ponosi - mają opinie samochodu co go ruda
    >>> chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe to są. A kupę kasy wydają
    >>> na to, żeby wizerunek był jednak dobry.
    >>
    >> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
    >> Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
    >> zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).
    >
    > To raczej domena klasy premium i luksusowej.

    Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
    premium.

    >
    >> Jeśli rdza wychodzi u trzeciego właściciela, to jest już dawno po
    >> gwarancji i o jej występowaniu można poczytać tylko na forach marki i
    >> w dziale "Kupujemy używane" w czasopismach motoryzacyjnych.
    >> Potencjalny nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z
    >> żadnym z tych źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie
    >> będzie dotyczył. Może 1% zrezygnuje z zakupu.
    >
    > Tym niemnej mazda ma opinie rdzewiejącej, a to jakaś wymierna strata
    > wizerunkowa jest. Nie po to wydają ogromne pieniądze na marketing, żeby
    > potem na mieście gadali, że fajny ale gnije.

    Zależy do kogo jest kierowany jest ten marketing i gdzie na mieście o
    tym gadają. Czy w restauracjach kategorii "S" czy w alejkach pomiędzy
    straganami na bazarze.

    >
    >> Dla klientów Mazdy ważny jest wygląd samochodu, mistyczna otoczka w
    >> reklamach, poczucie posiadania nietuzinkowego samochodu, skórzana
    >> tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
    >> przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.)
    >
    > No ba...
    >
    >> Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
    >> czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
    >> kto ponownie kupiłby nową Mazdę.
    >
    > I takie wpisy się już pojawiają.

    Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
    Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.


    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: