-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dywagacje na temat rdzy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7...@g...com>
<5ddbc587$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <qrhevj$kp$3@dont-email.me>
<5ddcda9d$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<qrkb31$v6b$1@news.icm.edu.pl>
<5dddbc4b$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<qrl7lh$jgp$1@news.icm.edu.pl>
<5dde3d0f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<5de19bff$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
<5de1a836$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
<5de21fcb$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
From: yabba <...@...pl>
Date: Sat, 30 Nov 2019 20:19:12 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5de21fcb$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 191129-0, 2019-11-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 76
Message-ID: <5de2c0b3$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.74.4.142
X-Trace: 1575141555 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17357 89.74.4.142:55068
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2667423
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30-11-2019 o 08:52, Shrek pisze:
> W dniu 30.11.2019 o 00:22, yabba pisze:
>
>>>> Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy
>>>> marek luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat.
>>>
>>> Akurat mazda do tanich nie należy.
>>
>> Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają
>> premium.
>
> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
Audi, BMW??
>
>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
>>
>> Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub
>> gorszy.
>
> No wiec tym bardziej zastanawiam się jak jest różnica w cenie.
> Teoretycznie można by się zastanawiać między ocynkiem blach przed
> montażem w nadwozie i po montażu całości... ale gnije nie tylko na
> łączeniach a również na nadkolach...
>
>>> Bo jednak koszty mazda ponosi - mają opinie samochodu co go ruda
>>> chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe to są. A kupę kasy wydają
>>> na to, żeby wizerunek był jednak dobry.
>>
>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
>> Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
>> zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).
>
> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
premium.
>
>> Jeśli rdza wychodzi u trzeciego właściciela, to jest już dawno po
>> gwarancji i o jej występowaniu można poczytać tylko na forach marki i
>> w dziale "Kupujemy używane" w czasopismach motoryzacyjnych.
>> Potencjalny nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z
>> żadnym z tych źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie
>> będzie dotyczył. Może 1% zrezygnuje z zakupu.
>
> Tym niemnej mazda ma opinie rdzewiejącej, a to jakaś wymierna strata
> wizerunkowa jest. Nie po to wydają ogromne pieniądze na marketing, żeby
> potem na mieście gadali, że fajny ale gnije.
Zależy do kogo jest kierowany jest ten marketing i gdzie na mieście o
tym gadają. Czy w restauracjach kategorii "S" czy w alejkach pomiędzy
straganami na bazarze.
>
>> Dla klientów Mazdy ważny jest wygląd samochodu, mistyczna otoczka w
>> reklamach, poczucie posiadania nietuzinkowego samochodu, skórzana
>> tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
>> przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.)
>
> No ba...
>
>> Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
>> czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
>> kto ponownie kupiłby nową Mazdę.
>
> I takie wpisy się już pojawiają.
Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.19 20:21 yabba
- 30.11.19 21:35 collie
- 30.11.19 21:53 Czarek
- 30.11.19 22:59 Cavallino
- 01.12.19 00:31 Shrek
- 01.12.19 01:38 andal
- 01.12.19 02:00 Zenek Kapelinder
- 01.12.19 07:47 Cavallino
- 01.12.19 10:03 Ghost
- 01.12.19 13:00 yabba
- 01.12.19 13:16 Shrek
- 01.12.19 13:27 Zenek Kapelinder
- 01.12.19 13:44 Ghost
- 01.12.19 13:56 Shrek
- 01.12.19 14:28 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=