eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzy › Re: Dywagacje na temat rdzy
  • Data: 2019-12-01 13:00:27
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01-12-2019 o 00:31, Shrek pisze:
    > W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
    >
    >>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
    >>
    >> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
    >> Audi, BMW??
    >>
    >>>
    >>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >
    > Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
    >
    >
    >>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
    >>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
    >>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
    >>>> konkurencji).
    >>>
    >>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
    >>
    >> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
    >> premium.
    >
    > Aspiracje może i mieć.
    >
    >>> I takie wpisy się już pojawiają.
    >>
    >> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
    >> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
    >
    > No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
    > 5000? 10000?

    Załóżmy 500 zł, razy przyjmijmy 200 000 egzemplarzy, to jest 100 mln
    oszczędności dla producenta. Z tego 1% premii dla racjonalizatora, który
    wymyślił, że ta oszczędność nie odbije się na jakości produktu w taki
    sposób, żeby zmniejszyć zyski ze sprzedaży. W excelu wszystko się
    zgadza, zarząd firmy zadowolony z oszczędności, pomysłodawca zadowolony
    z premii. Gdy sprzedaż zaczyna spadać z powodu szybko pojawiającej się
    rdzy, to więcej idzie na reklamę, więc dział marketingu jest zadowolony,
    producenci reklam są zadowoleni, drukarnie prospektów są zadowolone,
    czasopisma motoryzacyjne są zadowolone z artykułów sponsorowanych.
    Wszyscy są szczęśliwi, więc w czym problem. :))
    Musisz zrozumieć, że duże organizacje/firmy/korporacje nie kierują się
    zdrowym rozsądkiem, perspektywicznym planowaniem, realnym przewidywaniem
    następstw decyzji i analizą przyczyn i skutków swoich działań, ale tylko
    "słupkami w excelu". Są w stanie poświęcić długofalowy większy zysk w
    imię krótkoterminowych oszczędności.


    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: