    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dyskusje o niczym
    Date: Sun, 6 Feb 2011 20:46:14 +0100

    Użytkownik "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iimr33$m6m$1@inews.gazeta.pl...
    > Marcin [3M] wrota:

    > Zapomniałeś w jakim sensie, nie pamiętasz fabuły? Bo rozumiem, że skoro
    > się tutaj wpisałeś, to tytuł pamiętasz.

    Nie pamiętam jako coś, co jest dla mnie istotne.
    Fabuła powiadasz? Fabułę "Barry Lyndona" streszcza sam Kubrick. Używając
    równie lapidarnej formy, w przypadku "Avatara", streszcza się 90% fabuły. W
    filmie Kubricka to raczej pointa.
    Mam tak, że niektóre filmy oglądam drugi-trzeci raz, i orientuję się, że go
    widziałem po kilkunastu minutach. "Avatar" nie załapie się do tej grupy
    jedynie przez natłok efektów wizualnych.
    Z kolei z mojej dość wczesnej młodości "wryty" mam inny film, "Pojedynek".
    Były to lata, kiedy wiele filmów oglądało się w "DKF-ach", ja zaś byłem mało
    zainteresowany kinem.
    Ale klimat tego filmu, jego wymowa i strona wizualna - mimo, że bez 3-d
    dziwactw, zmieniła mnie w jakiś sposób.
    Dopiero później okazało się, że to był również film Kubricka.
    BTW, parę lat później widziałem "Poszukiwaczy zaginionej arki" i "Ducha".
    Wówczas byłem tymi filmami zafascynowany. Dziś nie pozostało mi po nich nic.
    I jestem przekonany, że "Avatar" podzieli w mojej pamięci los tych dwóch.
    Ot taki dziwoląg ze mnie.
    Aaaa, na "Awatarze" bawiłem się nieźle, żeby było jasne. Film jest zrobiony
    świetnie. Ale mi to nie wystarcza.