  • Data: 2019-09-28 23:21:06
    Temat: Re: Dyskietki 5.25 - jak odczytać
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Sep 2019 22:04:58 +0200, Adam wrote:

    > Mam dość starą przelotkę, jeszcze USB2, ale dobrej firmy.
    > Działa nawet z dyskami z 486sx - więc mocno starymi.
    > Nie próbowałem z pierwszymi RLL.

    Przejechałem się raz na takiej przelotce, za sprawą translacji LBA. Otóż
    dysk wspierał zarówno adresowanie CHS jak i LBA w którejś wczesnej
    wersji. Komputer (486) nic o LBA nie wiedział, więc korzystał z dysku via
    CHS (nie pomnę już, czy to było "zwyczajne" CHS, czy już to rozszerzone).
    Któregoś dnia wpadłem na pomysł podpięcia dysku do innego PC za pomocą
    sprytnej przelotki USB aby skopiować kilka plików. Po podpięciu wszystkie
    pliki były widoczne, więc naiwnie uznałem że gra gitara. Dopiero po
    skopiowaniu na dysk nowych plików wszystko się posypało. Nie polecam.

    Mateusz