  • Data: 2011-03-10 19:38:21
    Temat: Re: Dyski - problem
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-10 20:17, Artur Dębski wrote:

    > Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałeś
    > pisałem ze SMART nie pokazuje nic podejrzanego.

    Zrozumiałem to zdanie zgodnie z Twoją *interpretacją* (ktora jednak nie
    musi byc wlasciwa), iż SMART nie pokazuje nic istotnego. Ja jednak
    wolałbym zobaczyć na własne oczy. To ZNACZNIE istotniejsze informacje,
    niz te, które są w rejestrach konkretnego systemu operacyjnego.

    > Tu są zrzuty sprzed prawie roku co do których miałem
    > zastrzeżenie :
    > http://wss.pl/frmThread.aspx?gid=11&tid=94743
    > Ale gdyby to mało być przez te parametry to problem wystąpiłby
    > rok temu.
    > Zresztą jak widzisz jeden program oznacza sobie parametry jako
    > nietypowe dla tego dysku inny nie.

    Jeżeli ma to rok - nie analizuje (problem wystepuje teraz), dyski z
    czasem ulegają awariom - to normalne.

    > Dokladniejsze testy konkretnego dysku przeprowadziłbym
    > po rozpoznaniu który to dokładnie dysk na podstawie
    > parametrów podawanych przez system w logach i
    > właściwościach dysku - numerów dysków, ich lokalizacji itp. itd

    Sprawdz wszystkie, cos mi podpowiada ze to zajmie mniej czasu niz
    ewentualna dyskusja :)

    > Mógłbym tez odpinać po kolei dyski ale problem występuje
    > w dość losowych momentach i zwykle po restarcie
    > cztery dyski pracują znów poprawnie, problem pojawia
    > się mniej więcej raz - dwa razy w tygodniu.

    Czasami problemem jest chociazby zuzyty molex.

    > Chodzi mi o zlokalizowanie który dysk/kontroler/kabelek
    > sprawia problemy - na podstawie logów i danych z systemu
    > Jest chyba wystarczająco dużo informacji lecz nie mogę ich
    > zinterpretować aby się upewnić.

    Tu potrzeba raczej fachowca od windowsów (jeżeli koniecznie chcesz
    windowsowe wpisy analizować).

    Aby być pewnym ja bym sprawdził wszystkie dyski przynajmniej pod katem
    *czasu odczytu* wszystkich sektorów, moze problem dotyczy malego obszaru
    dysku D, ktory jest nieczesto wykorzystywany.

    Sprawdz programikiem Victoria. Po prostu przeskanuj wszystkie dyski.
    Podeslanie na grupe o pecetach zrzutow smart zamiast logow windowsowych
    na pewno bedzie bardziej pomocne

    http://www.cdrinfo.pl/download/7273182135

    [...]

    > Ps : (Zrobilem WinDlg.exe dla WD - Lakoniczne :PASSED - wiec to chyba
    > nic nie wnosi)

    Co znaczy - "zrobiłem windlg.exe dla WD?"
    a) przeskanowales caly dysk
    b) przeskanowales smart
    c) przeskanowalas dysk losowo
    d) inne.

    Ujme to prosto: *dokladne sprawdzenie* dyskow jest znacznie lepsze niz
    ich *niesprawdzenie*, niepodawanie zrzutow smart i dyskusje na grupie o
    pecetach w kontekscie malo czytelnych wpisow z windows event log'a ;)

    pozdrawiam