  • 1. Data: 2009-09-08 20:54:36
    Temat: Dyski - jaka konfiguracja?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Hmmm, czas zrobić upgrade komputera, a jako że stary jest bardzo stary to
    właściwie trzeba złożyć nowy od podstaw.
    O to co w nim będzie jeśli chodzi o proca, grafike czy mobo nie będę nikogo
    zanudzał, bo jestem już dużym chłopcem i jakoś sobiew z tym poradzę ;-)

    Ale jeśli chodzi o dyski - tu muszę prosić i pomoc.
    No właśnie - czemu?
    Przerobiłem różne konfiguracje - łącznie z RAID0 + dodatkowy dysk na dane,
    ale... trochę mnie teraz wzięło na dobry SSD 32/64GB (system) + jakieś satowe
    1/2TB (dane).
    Widziałem testy które mieszały SSD z błotem, widziałem takie które chwaliły - a
    gdzie jest prawda?
    Podobno zapis na tanich SSD (MLC?) jest straszliwy - co chyba potwierdzę moim
    doświadczeniem z mini-SSD z mojego Asusa Eee901 ;-)
    W takim razie które SSD tak makabrycznie wkopują dyskom magnetycznym, ile
    kosztują i jak bardzo się to nie opłaca?

    Słowem - robić ten zestaw SSD + duży magnetyczny dysk na dane, czy wziąć to
    sobie i kompletnie darować?
    A może zamiast tego SSD jakieś 10k raptor alboco?

    Dziękuję za rady, pozdrawiam, polecam się :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-09-10 22:02:53
    Temat: Re: Dyski - jaka konfiguracja?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Sep 2009, Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Słowem - robić ten zestaw SSD + duży magnetyczny dysk na dane, czy wziąć to
    > sobie i kompletnie darować?
    > A może zamiast tego SSD jakieś 10k raptor alboco?

    Z czystej ciekawości - czym uzasadniasz branie szybkiego dysku na system,
    dolega Ci czas startu, czy chcesz mu tak RAMu przyoszczędzić, że nic nie
    będzie w cache, za to w swapie i owszem? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (trzymający swapa na RAM-dysku :P)

  • 3. Data: 2009-09-13 18:37:05
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Z czystej ciekawości - czym uzasadniasz branie szybkiego dysku na
    > system, dolega Ci czas startu, czy chcesz mu tak RAMu przyoszczędzić,
    > że nic nie będzie w cache, za to w swapie i owszem? ;)

    Start systemu i programów.

    > (trzymający swapa na RAM-dysku :P)

    Swapa ni mam :-D

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2009-10-10 12:53:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Start systemu i programów.

    System startuje raz dziennie, można poczekać.

    Dobrze napisane programy startują w ciągu kilku sekund z
    dysku magnetycznego. Co tu przyspieszać?

    > Swapa ni mam :-D

    To nie jest dobry pomysł. Ale to już temat na dyskusję na
    pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |