    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski SSD a SAS / SCSI
    Date: Sun, 11 Oct 2009 16:26:10 +0200

    MC pisze:
    > Posiadanie o niebo lepszego kontrolera nie upoważnia do nazwania
    > wypowiedzi przedmówcy bzdurą.

    Wiesz, już dawno nauczyłem się, że - niestety! - jedynym spo-
    sobem na walkę z podawaniem nieprawdziwych lub nazbyt uprosz-
    czonych informacji jest kategoryczny sprzeciw.

    Poza tym zdajesz sobie chyba sprawę, że wyraz "bzdura" jest
    oceną -- może nie najłagodniejszą, ale też nie bardzo ostrą.
    Nie stanowi w jakikolwiek sposób obrazy.

    A kategorycznie musiałem się przeciwstawić, gdyż jest to
    *nie pierwszy* raz, gdy tak szkodliwy pogląd, że dysk SSD
    to "w zasadzie jest CompactFlash" pojawia się na grupie.
    Nie wiem, czy teraz pisze to ta sama osoba, co wtedy (nie
    zaprzątam sobie głowy nickami), ale już kiedyś czytałem
    to samo.

    > W zasadzie doszło już do rozdziału. Dyski konsumenckie są na MFC,
    > profesjonalne na SLC.

    IMHO jeszcze takiego podziału nie ma. Wciąż wchodzą na rynek
    *względnie* tanie dyski SLC przeznaczone dla typowych konsu-
    mentów z nieco wyższej półki, a nie tylko do komputerów
    stosowanych do celów profesjonalnych.

    > Nic podobnego, problemy z zapisem są bardzo podobne w dyskach marnych i
    > wysokiej jakości. Mają swoje źródło w niedopasowaniu sposobu
    > komunikowania się dotychczasowego interfesju przez cylindry, sektory
    > itd, ze strukturą pamięci zarządzaną w zupełnie inny sposób.

    Zaraz, zaraz... dyski od dawna są adresowane LBA. Owszem,
    może istnieć niedopasowanie początków partycji i bloków
    systemów plików z blokami Flash EEPROM, ale tym się zajmuje
    oprogramowanie. Zresztą - co już kiedyś też pisałem na gru-
    pie - według mnie dobry kontroler i z tym powinien sobie
    nie najgorzej radzić.

    > Wydajność zapisu małych plików bardzo mocno zależy od historii dysku, w
    > mniejszym stopniu od jego ceny.

    Zgadzam się. Ale doświadczenie uczy, że o ile Intel X25 miał
    od początku co najmniej dobre wyniki wydajnościowe w więk-
    szości testów, to takie OCZ Core w zasadzie "umierały" pod
    byle większym wielozadaniowym obciążeniem w każdym teście.
    Więc związek jednak *jest*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |