  • Data: 2010-09-18 08:52:12
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, ale Kolega jakby porusza się nieco
    obok tematu

    > - wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0,
    Mam tego świadomość, ale są rożnice. W niniejszym przypadku ważne są
    głównie parametry zapisu.

    > - Prąd (...), zawsze będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5",
    (...) > Stad też praktycznie każdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z
    > PS2, ale równie dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub
    > zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.
    >
    > Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku
    > zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
    > proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego
    > korzystasz da odpowiedni prąd.

    Założenie w poście jest takie, że dysk zasilany jest przez USB, a nie
    zewnętrzne zasilacze, PS/2 itp. Dysk może mieć dodatkowe wejście 5V, ale
    z założenia nie może wymagać dodatkowego zasilania.

    > Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
    > znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

    Nie pisałem o zarządzaniu energią w USB2.0, ale zarządzaniu energią w
    dysku. Chodzi o to, by dysk włączył się, gdy na złączu USB pojawi się
    napięcie zasilające i wewnętrzne algorytmy oszczędzania energii nie
    zakłócały możliwości nagrywania audycji.

    > jeżeli będziesz dużo nosił...
    Jak pisałem - dysk jest przeznaczony do tunera satelitarnego, a więc nie
    będzie często odłączany.

    Wsród dostępnych obecnie dysków - najtańsze wydają się Samsungi.
    Składaki wypadają drożej. Dotyczy to zarówno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to
    chyba też większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w
    "firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.
    pzdr.
    f.