  • Data: 2010-09-18 10:10:43
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:i70ei8$m98$1@news.onet.pl...

    > - Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze
    > będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie gwarantuje
    > odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też praktycznie każdy dysk
    > ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie dobrze może być z innego
    > USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też kabelki typu Y, z dwiema
    > wtyczkami USB.

    To "zawsze będzie problemem" to pojęcie troche na wyrost.
    W przeważającej ilości problemu nie ma (z praktyki może dwa takie PC'ty
    trafiłem na pare dziesiątek), ale "zawsze" może zdażyć się, że cos nie
    zadziała.
    Ot taka róznica.

    > Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny znany
    > mi problem to własnie uruchamianie dysku.

    Podczas bezczynności dysk wyłacza się po pewnym czasie. Zarówno na Seagate
    czy Toshiba. WD chyba też.

    > Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/,
    > obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu, to
    > też ma znaczenie.

    Samsung Story jest cichy i bez wentylatora. Idealnie dobrany dysk do tego
    zastosowania

    Ogólnie potwierdzam - sprawdzić przed zakupem jak można.

    Irokez