  • 1. Data: 2024-10-11 17:53:43
    Temat: Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
    Od: szopen <s...@e...szop>

    Jest sobie stary dysk HD204UI od Samsunga, ma on wadę i fixa opisanego tu:

    https://www.seagate.com/pl/pl/support/kb/samsung-hd2
    04uijpexe-firmware-patchupdate-223571en/

    W opisie tym stoi pomiędzy innymi to:

    Aby naprawić ten problem, użyj łatki DOS, do której łącze znajduje się poniżej.

    1. Pobierz plik.
    2. Zapisz plik .exe na nośniku rozruchowym, takim jak płyta CD/DVD, dysk USB lub
    dyskietka.
    3. Nie usuwaj nośnika rozruchowego po tym jak plik zostanie na niego skopiowany.
    4. Wyłącz komputer.
    5. Podłącz dysk do podstawowej pozycji w komputerze.
    6. Uruchom komputer za pośrednictwem nośnika rozruchowego, co spowoduje uruchomienie
    programu.
    7. Uruchom F4EG.exe
    8. Kiedy system wyświetli, że procedura związana z programem została przeprowadzona,
    usuń nośnik rozruchowy.
    9. Wyłącz komputer.

    Wszystko ok, tylko skąd wziąć dysk rozruchowy z DOS'em? Plik exe jest dosowy, nie
    win32.

    --
    szopen

  • 2. Data: 2024-10-11 19:42:50
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 11.10.2024 o 17:53, szopen pisze:

> [...]
    > przeprowadzona, usuń nośnik rozruchowy.
    > 9. Wyłącz komputer.
    >

    > Wszystko ok, tylko skąd wziąć dysk rozruchowy z DOS'em? Plik exe jest

    Jak nie znajdziesz to sprawdz ten.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-10-11 20:39:57
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2024-10-11 at 17:53 szopen wrote:
    > skąd wziąć dysk rozruchowy z DOS'em?

    Dłużej trwało czytanie twojego postu niż znalezienie tego w sieci:

    https://www.allbootdisks.com/download/dos.html
    https://freedos.org/download/

  • 4. Data: 2024-10-11 20:53:56
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 11.10.2024 o 20:39, marrgol pisze:

    > Dłużej trwało czytanie twojego postu niż znalezienie tego w sieci:
    >
    > https://www.allbootdisks.com/download/dos.html
    > https://freedos.org/download/

    Trudniej będzie znaleźć sprawną dyskietkę, napęd FDD i taśmę.
    Odpalenie FreeDOSa z pendrive to banał, ale jest kłopot z dobraniem się
    do tego pliku wykonywalnego, bo DOS nie pendrive nie widzi.
    AFAIR w takiej sytuacji skończyłem na odpaleniu DOSa z HDD.
    --
    Olek