eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDysk mSATA mocno sie grzeje gdy wpiery bezposrednio do USB › Re: Dysk mSATA mocno sie grzeje gdy wpiery bezposrednio do USB
    From: K <e...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dysk mSATA mocno sie grzeje gdy wpiery bezposrednio do USB
    Date: Sat, 12 Dec 2020 16:27:07 +0000

    On 10/12/2020 12:52, K wrote:
    > Witam,
    > Zakupilem w promocji RPi4 4GB ram:
    > https://labists.com/collections/raspberry-pi-4-kit/p
    roducts/raspberry-pi-4-4gb-ram-board-starter-kit

    > Do RPi przez port USB 3.0 podlaczony mam dysk mSATA oraz HUBa USB3.0 z
    > wlasnym zasilaniem do ktorego podlaczone sa jeszcze dwa mechaniczne
    > dyski 2.5" na potrzeby backupow. Teraz zauwazylem ze ten dysk mSATA
    > wpiety bezposrednio do USB3 w RPi4 grzeje sie na tyle mocno, ze nie
    > mozna go wziac do reki. Jako, ze mam drugi taki dysk w tej samej
    > obudowie to je zamienilem ale dzieje sie to samo. Problem znika w
    > momencie gdy ten dysk mSATA podlacze do HUB-a razem z pozostalymi dwoma
    > mechanicznymi dyskami. Taka sama konfiguracje mialem w RPi3b i tam tego
> [...]

    No wiec sprawdzilem przy pomocy mojego chinskiego multimetru USB i
    jestem jeszcze glupszy niz wczesniej:

    mSATA podlaczone do portu USB3.0 w RPi poprzez multimetr:
    https://ibb.co/cT62q1J
    natezenie waha sie od 0.300A do 0.480A w trakcie pracy (aktualizacje,
    bootowanie itp) i teraz najlepsze, po godzinie obudowa dysku jest
    praktycznie zimna. Pozniej natezenie spada i jest stabilne:
    https://ibb.co/LJ1Cv1S

    mSATA podlaczone do portu USB3.0 w HUBie z wlasnym zasilaniem,
    zachowanie podczas pracy (bootowanie) identyczne jak wyzej. W spoczynku:
    https://ibb.co/pxTzq2T
    Jedyna roznica pomiedzy portem USB w RPi i HUBem to nizsze napiecie na
    porcie HUB-a. Temperatura obudowy dysku mSATA przy podlaczeniu przez
    HUBa troche wyzsza ale nadal nie parzy.

    Ktos ma jakies pomysly o co chodzi?