  • 41. Data: 2014-04-11 23:40:13
    Temat: Re: Dysk SSD ile procent zapasu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-11 17:25, (c)RaSz pisze:
    > (...)obojętne, jak długo potrwa jej zamykanie. W tym procesie może ona
    > przeprowadzić symulację procesu bootowania, i wygenerować spójny, nie
    > pofragmentowany plik startowy. Zapewne nie jeden, ale - gdy jest na danym
    > kompie kilku użytkowników - będzie to plik "bazowy", + po jednym dla każdego
    > loginu. I już system będzie się budził duuużo szybciej!

    Coś podobnego miałem na płycie głównej bodajże AX6B-Plus - specjalny
    program pod Win98, robiący plik hibernacji na ukrytej partycji. W
    porównaniu do hibernacji z Win 2k czy XP - chodziło to istotnie
    wielokrotnie szybciej.

    A co do "jednolitego" pliku - to niektóre linuxy tak miewają -
    przynajmniej jeśli chodzi o jądro.

    Można też zrobić start systemu z obrazu ISO - jak np. w narzędziach Hirensa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2014-04-11 23:41:07
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko musisz uwazac, zeby nie zapisywac plikow na pulpicie ;)
    >
    > No ale dokladnie tak jakos - mam na jednym PC 120GB SSD, stoi na nim
    > przemigrowany XP. Z programami i pulpitem zajmuje to to jakies 90GB, czyli
    > 3/4.

    Bez jaj...Na 64MB mSata (aData) mam W8.1 i niezbędne programy.
    Dodatkowo swap+hiberfile ok. 16GB. Pozostaje 16GB wolnego.
    Dokumenty, źródła, poczta i inne duże dane ulokowane na HDD.
    Maszyny wirtualne na Samsung 840 256GB.
    Cache firefoxa i temp w RAMdysku.

    --
    marfi

  • 43. Data: 2014-04-11 23:44:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mr misio" napisał w
    > news:li8r3k$q7b$2@node1.news.atman.pl ...
    >
    > : (...) zainstalowalem juz kilka SSD w kompach "rodzinnych" -
    > : zeby skonczylo sie narzekanie na to, ze komp sie dlugo wlacza
    >

    > Tak sobie myślę, że i na HDD _można_ osiągnąć znaczne polepszenie

    Uży poleceniaj: "xbootmgr -trace boot -prepsystem"

    --
    marfi

  • 44. Data: 2014-04-11 23:49:00
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik marfi napisał:

    > Bez jaj...

    ...to pewnie mniej ;)

    > Na 64MB mSata (aData) mam W8.1 i niezbędne programy.

    Widac ja mam ich wiecej i wieksze ;P

    > Dodatkowo swap+hiberfile ok. 16GB. Pozostaje 16GB wolnego.
    > Dokumenty, źródła, poczta i inne duże dane ulokowane na HDD.

    A u mnie nie wszystko, to co czesto uzywam - chce miec szybko.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 45. Data: 2014-04-11 23:50:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/04/2014 19:07, mr misio wrote:

    > Po co? Wirtualne maszyny na tym trzymasz?

    Poki co tak.
    Ale z czasem bede musial poprzenosic czesc, mniej uzywanych, na HDD, bo
    miejsca ubywa.

  • 46. Data: 2014-04-12 00:22:49
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > ...to pewnie mniej ;)

    > Widac ja mam ich wiecej i wieksze ;P

    Z czystej ciekawości: zdradź, jakie programy zajmują Ci te 60GB więcej niż u
    mnie?

    --
    marfi

  • 47. Data: 2014-04-12 00:33:14
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik marfi napisał:
    > Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z czystej ciekawości: zdradź, jakie programy zajmują Ci te 60GB więcej
    > niż u mnie?

    pewnie sony vegas, ps elements i corel... do tego troche softu
    instalowanego przez lata...

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 48. Data: 2014-04-12 00:41:23
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > pewnie sony vegas, ps elements i corel... do tego troche softu
    > instalowanego przez lata...

    Znasz taki program: WinDirStat - pozwala wykryć różne zapomniane
    "ciekawostki" :)

    --
    marfi

  • 49. Data: 2014-04-12 01:20:49
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik marfi napisał:
    > Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Znasz taki program: WinDirStat - pozwala wykryć różne zapomniane
    > "ciekawostki" :)

    Pamietam. Czasem uzywam. Ale to strata czasu ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 50. Data: 2014-04-12 11:19:20
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Apr 2014 08:12:14 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Zapominasz że zapełniony dysk HDD również zwalnia. Jak na razie, mamy do
    > wyboru dyski HDD lub SSD (nie licząc hybryd).

    Dysk HDD zwalnia nie od zapełnienia, ale od położenia danych względem
    początku dysku. Im dalej, tym osiągi niższe.

    [ Love. The slowest form of suicide. (znalezione w necie) ]