  • Data: 2014-04-11 15:56:27
    Temat: Re: Dysk SSD ile procent zapasu
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Apr 2014 15:37:52 +0200
    doszła do mnie wiadomość <li8r7u$2pru$1@news2.ipartners.pl>
    od "doom3" <d...@o...pl> :

    >1. Dlaczego na SSD nie robi sie poprostu nadmiaru przestrzeni adresowej,
    >poza zasiegiem uzytkownika? Przykladowo kupujesz dysk 250GB a dodatkowe 50GB
    >jest przeznaczone na przestrzen... "zapasowa" i ta przestrzen nie jest w
    >zaden sposob dostepna dla uzytkownika (pewnie jest cos takiego, tylko
    >uzywane jest z chwila, kiedy dana komorka wyzionie ducha, cos a'la
    >rellocated sectors w hdd i nie o taka przestrzen mi chodzi).

    Robi się.

    >2. Czy jezeli kupimy dysk 250GB i na calosci zalozymy partycje, ale nie
    >zapelnimy jej w 100% tylko wlasnie w tych powiedzmy 70% to przez to, iz mamy
    >partycje na calosci dysku kontroler nie moze juz przydzialac zasobow z
    >takiego "zajetego" przez puste miejsce obszaru? Wybaczcie, moze nie
    >doczytalem, ale z dyskusji wynika, ze kontroler zabiera/przesuwa strony nie
    >partycjonowanej czesci dysku, ale juz z partycjonowanej nie za bardzo mu to
    >wychodzi?

    Nie, wychodzi mu to znakomicie. To zapasowe miejsce dotyczy systemów,
    które nie wspierają TRIM(lub ktoś TRIM wyłączy), w takim przypadku
    może być zbawcze dla wydajności dysku.