  • 1. Data: 2010-10-11 19:22:30
    Temat: Dysk 1TB?
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Cześć!

    Zepsuł mi się dysk 500 GB, więc zainstalowałem na jego
    miejsce nowy dysk, ale 1TB. Ale BIOS widzi go jako dysk 32 MB
    i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.

    Pomóżcie proszę!
    Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 2. Data: 2010-10-11 19:26:39
    Temat: Re: Dysk 1TB?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

> [...]
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.
    > Pomóżcie proszę!
    > Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

    -> pl.comp.pecet

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-10-11 19:42:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

> [...]
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.
    >
    > Pomóżcie proszę!
    > Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

    Okulary na BIOS, może zobaczy (to znaczy upgrade).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-10-11 20:00:24
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.
    >
    > Pomóżcie proszę!
    > Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

    Szukaj na odpowiednich grupach podając:
    -płytę główną
    -werjsę BIOSu
    -model dysku
    Generalnie nie są mi znane jakieś ogólne ograniczenia w pojeności dysków
    na tym poziomie, więc jest to kwestia specyficzna dla danego modelu. I
    zapewne chodzi o BIOS. Żeby upewnić się, czy to nie dysk, pójdź do kogoś
    z nieco nowszym kompem i podłącz tam ten dysk. Ja ostatnio miałem
    podobny problem, okazało się, że trzeba aktualizować BIOS i to do wersji
    przez kogoś "crackowanej", gdyż Asus tej płyty już nie wspierał...

    Konop

  • 5. Data: 2010-10-11 20:11:16
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

    On 11 Paź, 21:22, "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> wrote:
    > Cześć!
    >
    > Zepsuł mi się dysk 500 GB, więc zainstalowałem na jego
    > miejsce nowy dysk, ale 1TB. Ale BIOS widzi go jako dysk 32 MB
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.

    Co nato konsola gdy napiszesz:
    start > uruchom > CMD diskmgmt.msc i wciśniesz ENTER

    AW

  • 6. Data: 2010-10-11 20:14:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Mon, 11 Oct 2010 21:22:30 +0200, "Krzysztof Tabaczyński"
    <k...@w...pl> wrote:

    >Cze?!
    >
    >Zepsu? mi si? dysk 500 GB, wi?c zainstalowa?em na jego
    >miejsce nowy dysk, ale 1TB. Ale BIOS widzi go jako dysk 32 MB
    >i system WXP te? widzi tylko 32 MB z tego dysku.
    >
    >Pomó?cie prosz?!
    >Czego nie wiem? Co ?le robi?? Dysk uszkodzony?
    >
    >Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

    Co to za dysk? Czyżby WD?
    Niektóre dyski nie są widziane pod XP, system widzi tylko cache.
    Można ściągnąć driver od producenta dysku, lub po prostu sformatować
    dysk pod Vistą albo pod siódemką. Wtedy XP go zobaczy.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2010-10-11 20:14:57
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "SP4OLN" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.

    Co nato konsola gdy napiszesz:
    start > uruchom > CMD diskmgmt.msc i wciśniesz ENTER

    Co prawda zarządzanie dyskami odpalam z "Panelu sterowania",
    ale on właśnie także pokazuje 32 MB!

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 8. Data: 2010-10-11 20:15:50
    Od: SP4OLN <s...@g...com>

> [...]
    > i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.
    >
    > Pomóżcie proszę!
    > Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

    http://data-store.home.pl/data-store/download/Format
    -hdd-long.pdf
    http://www.vista.pl/porady/494_zarzadzanie_dyskami_w
    _windows_xp.html

    AW

  • 9. Data: 2010-10-12 17:15:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Konop napisał:

> [...]
    > Generalnie nie są mi znane jakieś ogólne ograniczenia w pojeności dysków
    > na tym poziomie, więc jest to kwestia specyficzna dla danego modelu.

    Widać mało jest ci znane. Starusieńkie BIOS-y tak miały, systemy
    bazujące na MS-DOS (do Win Me włącznie) również.
> [...]
    > podobny problem, okazało się, że trzeba aktualizować BIOS i to do wersji
    > przez kogoś "crackowanej", gdyż Asus tej płyty już nie wspierał...

    I to jest prawidłowe rozwiązanie - zapewne dysk 1TB został podpięty do
    jakiegoś zabytku nie radzącego sobie z takimi nowoczesnościami.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-10-12 17:30:36
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Widać mało jest ci znane. Starusieńkie BIOS-y tak miały, systemy
    > bazujące na MS-DOS (do Win Me włącznie) również.

    Tak, miały, ale czy istniało tego typu ograniczenie na poziomie pomiędzy
    500GB a 1TB? Tutaj masz listę takich ograniczeń wynikających "z czegoś"
    - np. maksymalnej możliwej do zaadresowania ilości cylindrów, sektorów itp.
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Problemy_z_
    obsluga_dyskow_powyzej_128GB,_czyli_bariery_pojemnos
    ci-1771.html
    Tego typu ograniczenia wynikają z metody obsługi dysku i ciężko je
    nazwać błędem. Natomiast jeśli płyta główna widzi 0,5TB, a nie widzi
    1TB, to nie jest to wina metody, ale jakiś BUG, rozwiązanie jest
    specyficzne dla danego typu płyty głównej.

    > I to jest prawidłowe rozwiązanie - zapewne dysk 1TB został podpięty do
    > jakiegoś zabytku nie radzącego sobie z takimi nowoczesnościami.

    Pytanie co jest zabytkiem, a co nie ;)... Sądzę, że komputer sprzed
    kilku lat też może mieć z tym problemy, a ja bym go zabytkiem nie nazwał
    ;)...

    Konop