    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Date: Mon, 26 Jan 2009 22:25:16 +0100
    <glf462$pd2$1@news.onet.pl> <glfkdt$b85$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <glflbu$56n$1@news.onet.pl> <glfvel$214$1@news.wp.pl>
    <glg2ce$au4$1@news.onet.pl> <glhlkv$qo$1@news.wp.pl>
    <glhp6d$9s2$1@nemesis.news.neostrada.pl> <glhpe0$3b4$1@news.wp.pl>
    <glhtek$fi4$3@nemesis.news.neostrada.pl> <gli2j6$98l$2@news.wp.pl>
    <gli3n7$ntk$2@nemesis.news.neostrada.pl> <gli3kj$a2b$1@news.wp.pl>
    <gli5be$q35$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gli5mf$bdq$1@news.wp.pl>
    <gli6j5$ci4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gli6sg$c05$1@news.wp.pl>
    <gli7jm$et5$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gli7th$cub$1@news.wp.pl>
    <gli94l$23i$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gli99c$dqg$1@news.wp.pl>
    <glia69$3m7$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    On Sun, 25 Jan 2009, Jakub Jewuła wrote:
    [...do Muzykanta...]

    > Zdecydowanie. lepiej isc na spacer niz robic byle co.

    Ekhm...
    Wyjątkowo się nie zgodzę.
    W ten sposób posłałeś na spacer znaczącą większość społeczeństwa
    (zamiast oglądania czegokolwiek).
    Z przyczyn różnych - i o ile jakoś rozumiem argumentację w przypadku
    tych, którzy "mogliby ale nie wiedzą że można" (lepiej), co nie
    znaczy się się zgadzam, to są również ci których np. nie stać.
    W ogóle.
    Dla któryś ktoś wyposażony w *jakikolwiek* rzutnik to jest...ktoś :)
    (BTW: nie mam rzutnika :P)

    I z dwojga złego IMVHO zdecydowanie lepiej, jeśli obejrzą zdjęcia
    ustawione "nieprawdziwie", ale oddające pewne *inne* cechy
    obrazu - choćby właśnie światłocień w postaci widocznego
    wzorka na chmurze.
    Może za siedemdziesiątym czwartym razem zajarzą, że toto się
    różni od białej plamy w miejscu chmury.
    A jak nie, to sam przyznasz, szkoda niewielka.

    Jak jeszcze ktoś chce za to przygotowanie *zapłacić*, to tym
    bardziej nie wiem o co chodzi.

    > Spieprzyc a nie poprawic.
    > Jedyne co osiagniesz to brak odciecia skrajnych wartosci.

    No i tu się różnimy w ocenie.
    Jeśli *widzę* w kadrze coś-tam, to IMO zdecydowanie lepiej jeśli
    również *widzę* to samo na zdjęciu.
    Zdjęcie bardzo często, a przypadkach kiedy pada słowo "dynamika"
    (tj jest istotna) można przyjąć że zawsze - jest "oszukane".
    Bo tak, bo sprzęt nie pozwala.
    Więc to fotograf/wykonawca określa *jak* ma wyglądać
    i *co* ma być oszukane.

    Podstawowe pytanie: dlaczego "najbardziej prawdziwy" ma być kolor?
    Inne cechy mają mu *zawsze* ustąpić?
    To mozna psuć obraz, wprowadzając nierelnie małą (jak na ludzkie
    oko) czyli *deformująC* głębię ostrości, szeroki kąt widzenia itede
    - a koloru nie?
    Przecież płytka GO to taka sama "wada techniczna", niedoskonałość
    fotografii, jak niewiernie oddany kolor.
    Trzeba zepsuć kolor, aby oddać "zakres dynamiki"?
    To niech wykonawca zadecyduje.

    pzdr, Gotfryd