eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDynamika(DR) w aparatach?Re: Dynamika(DR) w aparatach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Date: Sun, 30 Jan 2011 20:24:31 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <ii4dtf$49i$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ii121u$8me$1@news.onet.pl> <ii1crr$hgk$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@t...hamstera.pl>
    NNTP-Posting-Host: static-78-8-111-16.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1296415471 4402 78.8.111.16 (30 Jan 2011 19:24:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Jan 2011 19:24:31 +0000 (UTC)
    X-User: marb67
    User-Agent: Unison/1.7.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:872177
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-30 16:07:28 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    >> Dynamika zakres użytecznego sygnału. Nie ma osobnej dla cieni i osobnej
    >> dla świateł. Ona jest wspólna. A że fotograf nic nie robi, żeby
    >> wykorzystać światła, to raczej jego problem.
    >
    > Oczywiście że można mówić o dynamice w światłach i cieniach.
    >
    > Weź jedną i tę samą scenę, i kilka aparatów. Policz przy jakiej ekspozycji
    > nastąpi przepalenie i przy jakiej szczegóły wyjdą z szumu.
    > Najprawdopodobniej zobaczysz taką zależność, że ekspozycja z cieni będzie
    > maleć razem z unowocześnianiem matryc, ale ekspozycja w światłach będzie
    > mniej więcej stała (dużo większa w Super CCD), bo nikt nie pracuje nad
    > zwiększaniem pojemności detektorów. Prościej jest zmniejszyć szumy.

    Ale po co pracować nad zwiększeniem pojemności detektora? Wystarczy
    zwiększyć odstęp sygnału od szumu. Fotograf powinien se poradzić. A jak
    fotograf dupa, to sorry.
    Przykład.
    Scena o rozpiętości tonalnej 10 EV. Aparat o użytecznej dynamice 7 EV
    da albo przepalone światła, albo nieużyteczne cienie. Aparat o
    użytecznej dynamice 14 EV spokojnie da sobie z tą sceną radę.
    Naświetlimy albo uzyskując maksimum jakości w cieniach, dzięki czemu
    światła będą z dużym zapasem. Albo naświetlimy na granicy przepału i
    będziemy mieli qupę w cieniach.
    Proste.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: