  • Data: 2009-06-08 16:41:24
    Temat: Re: Dylematy canoniera - jaki szeroki kąt?
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Jun., 17:45, John Smith <j...@e...net> wrote:

    > Zaproponuj jakąś stałkę o ogniskowej w zakresie 10 do 12mm rysującą
    > ostrzej niż dowolny z wymienionych zoomów.
    >
    > --
    > Mirek

    zaden zoom nie podskoczy do stalki
    tylko drogie l-ki podchodza w pewnym zakresie pod stalki , ale tez
    nie osiagaja tej rozdzielczosci a placisz jak za zboze,
    najczesciej na krancowych ogniskowych i pelnej dziurze zoomy rysuja
    ( w tym i L ki ) wprost zatrwazajaco - mowa o szerokich zoomach.
    problemem tych szerokich zoomow jest rzeczywiscie niska rozdzielczosc.

    odkad przeprosilem sie ze stalkami w cyfrze , to zle mi sie robi ,
    jesli musze zalozyc zoom.

    czy rzeczywiscie potrzeba zooma superszerokatnego ?
    majac powiedzmy 17-55
    jesli braknie kata wystarcza najczesciej jedna ogniskowa . Coz za
    roznica jesli nie bedziesz mial 15 mm jaka dalby zoom a 14 jaka daje
    stalka?
    wykonasz pol kroku w przod /tyl i masz praktycznie to samo.

    W dodatku jak czesto uzywa sie b szerokich obiektywow ?
    na poczatku dla zabawy i przetestowania a potem szuka sie pretekstu
    zeby uzyc , pozniej lezy w szafie.

    Z obserwacji wlasnej , choc oczywiscie nie dotyczy to wszystkich -
    najczesciej uzywam w zoomie jednak skrajnych ogniskowych. Posrednie
    oczywiscie tez , ale nie tak czesto .
    Gdyby istnial jeden obiektyw mjacy 4 ogniskowe przestawiane skokowo
    jak np 17 , 35 . 70 , 200 mm o takiej ostrosci jak stalki - wolalbym
    od zoomow z ich ostroscia .