eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDxO Optics a workflow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2010-09-28 12:57:37
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-09-28 11:51, Marx pisze:
    > a w ktorym momencie odszumiasz? i czy potem wyostrzasz?

    W rozmiarze oryginalnym, po wywolaniu z RAWa (a przed retuszem, jesli
    taki ma miejsce). Wyostrzam dopiero pod konkretna publikacje, w rozny
    sposob, zaleznie od tego gdzie i w jakim rozmiarze zdjecie bedzie
    uzywane - na samym koncu.



    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net
    "One man can make a difference" - Wilton Knight


  • 12. Data: 2010-09-29 08:24:20
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 27 Wrz, 22:25, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:
    > Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:30:41 +0200, Michał Nitka napisał(a):
    >
    >
    >
    > >> IMO najlepiej pobaw się wersją testową i sam zobacz. Moim zdaniem raczej
    > >> warto.
    >
    > > Teraz też tak uważam, choć po wyjściu LR3 ten program przestaje być
    > > niezbędny i staje się po prostu 2xtańszą alternatywą.
    >
    > Z całym szacunkiem, ale pozwolę sobie się nie zgodzić. Moduł korekcji w LR3
    > jest może i niezły, ale nie ma wszystkich możliwości (zniekształcenia
    > sferyczne i cylindryczne) DxO.

    Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    bardziej skomplikowana?

    --
    Michał


  • 13. Data: 2010-09-29 09:11:24
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):


    >
    > Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    > zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    > eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    > dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    > obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    > korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    > wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    > bardziej skomplikowana?

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, więc chyba musisz poddać to badaniom
    własnym :)

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"


  • 14. Data: 2010-09-29 09:27:43
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
    >
    >
    >>
    >> Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    >> zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    >> eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    >> dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    >> obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    >> korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    >> wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    >> bardziej skomplikowana?
    >
    > Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, więc chyba musisz poddać to badaniom
    > własnym :)

    Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z
    Canona.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons
    tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
    they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
    beautiful. Everything was beautiful."


  • 15. Data: 2010-09-29 11:14:47
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:
    > Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >
    > > Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
    >
    > >> Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    > >> zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    > >> eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    > >> dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    > >> obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    > >> korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    > >> wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    > >> bardziej skomplikowana?
    >
    > > Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, więc chyba musisz poddać to badaniom
    > > własnym :)
    >
    > Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z
    > Canona.

    A podaje Ci te same parametry temperatury i tint z "As shot". U mnie
    ta zmiana kolorów jest minimalna, ale widoczna. Prawie na pewno wynika
    z innego odczytania As shot przez DxO - to co LR i ACDsee podają jak
    5600 i tint 9, DxO podaje jako odp. 6615 i 17 i rzeczywiście zdjęcia
    są cieplejsze i bardziej w fiolet. Zawsze myślałem, że przy "As shot"
    w RAW zachowywane są przyjęte przez puszkę do wywołania JPG wartości
    WB - jak to jes w końcu? Założyłem więc, że gdy całkiem wyłączę
    przetwarzanie WB w DxO, to zostawi je spokoju. W każdym razie
    pozostałe 2 porównywane programy trafiają.

    Muszę zobaczyć czy jak skoryguję wg wskazań innej aplikacji będzie
    dobrze, ale batch w DxO się mija wtedy z celem, jeśli trzeba będzie w
    każdym pliku korygować to, co DxO zmienił przed jego zapuszczeniem ;)

    --
    Michał


  • 16. Data: 2010-09-29 11:57:57
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 04:14:47 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):

    > On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    > wrote:
    >> Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >>
    >>> Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
    >>
    >>>> Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    >>>> zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    >>>> eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    >>>> dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    >>>> obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    >>>> korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    >>>> wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    >>>> bardziej skomplikowana?
    >>
    >>> Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, więc chyba musisz poddać to badaniom
    >>> własnym :)
    >>
    >> Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z
    >> Canona.
    >
    > A podaje Ci te same parametry temperatury i tint z "As shot".

    Nie. DxO twierdzi, że jest 6062/-3 a LR3 5750/+1. Digital Photo
    Professional od Canona umożliwia jedynie stwierdzenie że aparat był
    ustawiony na automatyczny balans bieli, ale ręczna zabawa suwakami
    sugeruje, że raczej LR3 się w swojej ocenie nie myli. Natomiast kolory na
    wywołanych jpegach są właściwie takie same - jeśli mam ustawiony do wołania
    profil aparatu w LR3. Na standardowym Adobe jest dość widoczna różnica -
    może to tu leży przyczyna zmian kolorów u ciebie?




    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."


  • 17. Data: 2010-09-29 11:58:20
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 28.09.2010 14:57, Mateusz Papiernik wrote:
    > W dniu 2010-09-28 11:51, Marx pisze:
    >> a w ktorym momencie odszumiasz? i czy potem wyostrzasz?
    >
    > W rozmiarze oryginalnym, po wywolaniu z RAWa (a przed retuszem, jesli
    > taki ma miejsce). Wyostrzam dopiero pod konkretna publikacje, w rozny
    > sposob, zaleznie od tego gdzie i w jakim rozmiarze zdjecie bedzie
    > uzywane - na samym koncu.

    problem w tym, ze wyostrzanie odszumionego zdjecia ponownie przywraca szumy
    Marx


  • 18. Data: 2010-09-29 12:51:00
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 29 Wrz, 13:57, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:
    > Dnia Wed, 29 Sep 2010 04:14:47 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
    >
    >
    >
    > > On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    > > wrote:
    > >> Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:11:24 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >
    > >>> Dnia Wed, 29 Sep 2010 01:24:20 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):
    >
    > >>>> Jeszcze w temacie: dalej nie do końca podoba mi sie konwersja NEF-DNG,
    > >>>> zdjęcia ze skorygowana jedynie dystorsją, winietowaniem i AC, po
    > >>>> eksporcie do LR są przesunięte w kierunku fioletu, dziwne. Przy
    > >>>> dalszej obróbce niby nie problem, ale bazowy DNG, z którego przed
    > >>>> obróbką mozna by na przykład wyeksportować sobie JPG do porównania
    > >>>> korekty z oryginalnymi wygląda jednak gorzej. Czy da się ustalić jaką
    > >>>> wartość może mieć to zmiana, aby hurtowo to skorygować, czy to kwestia
    > >>>> bardziej skomplikowana?
    >
    > >>> Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, więc chyba musisz poddać to badaniom
    > >>> własnym :)
    >
    > >> Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z
    > >> Canona.
    >
    > > A podaje Ci te same parametry temperatury i tint z "As shot".
    >
    > Nie. DxO twierdzi, że jest 6062/-3 a LR3 5750/+1. Digital Photo
    > Professional od Canona umożliwia jedynie stwierdzenie że aparat był
    > ustawiony na automatyczny balans bieli, ale ręczna zabawa suwakami
    > sugeruje, że raczej LR3 się w swojej ocenie nie myli. Natomiast kolory na
    > wywołanych jpegach są właściwie takie same - jeśli mam ustawiony do wołania
    > profil aparatu w LR3. Na standardowym Adobe jest dość widoczna różnica -
    > może to tu leży przyczyna zmian kolorów u ciebie?

    JPG z puszki i wywołane bez modyfikacji w LR się nie różnią, a te
    przetwarzane w DxO tak, musze jeszcze poszukać w takim razie.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: