  • 31. Data: 2023-08-02 12:00:27
    Temat: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 09:11:22 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 1 Aug 2023 15:32:39 +0200, nadir
    >
    > I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    > Ależ z ciebie słodziak!

    > Bardzo wiele, w takiej Wawie ruch kołowy to ponad 50% rakotwórczego
    > syfu benzo(a)pirenów, NOx itp. Mniej otrutych ludzi, więcej kasy
    > w budżecie, czyli w naszych kieszeniach.

    A ile chcesz pracować do emerytury ? :-P

    > No tak, wiadomo, elektryki nie odpowiadają tylko za gradobicie,
    > trzęsienie ziemi i koklusz!
    >
    > Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły. Po raz kolejny
    > przytoczę ci, głąbie kapuściany, wartości produkcji baterii. Przez ostatnie
    > 10 lat wyprodukowano do samych tylko smartfonów i laptopów 8 MILIARDÓW kWh
    > baterii (a gdzie jeszcze inne piloty, zabawki, elektronarzędzia etc.).

    no ale te baterie czasem płoną.

    > Można za to wyprodukować 130mln samochodów elektrycznych. Tymczasem przez
    > ostatnie 10 lat wyjechało ich na świat 18 mln.

    Ale 130 mln to niewiele. Nawet na jedno USA nie starczy.

    > I te baterie w samochodów, z
    > powodu ich odmiennego traktowania, wytrzymują znacznie dłużej niż baterie w
    > urządzeniach przenośnych,

    No chyba, że sie okaże, że nie :-)

    > ponadto da się je naprawiać.

    Naprawa nieoplacalna, jak znam życie.
    Moze jakaś złota rączka troche naprawi.

    > WSZYSTKIE baterie
    > (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    > 97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    > wydobycie od zera z przyrody. Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    > złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele samochodów
    > spalinowych, bo są ZBYT CENNE, debilku.

    Oby. Bo cos tam pewnie zostanie.

    Choc akumulatory ołowiowe raczej nas nie zasypują. Wystarczyło 30 zl
    :-)

    > Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    > a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    > że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    > potrzeba 7kWh (prądu!), to mnie trzęsie.

    Jestes pewny tego szacunku?
    Bo wychodziłoby, ze przemysł petrochemiczny zuzywa z 80% paliw, ktore
    produkuje.

    Ba - 9.5kWh energii termicznej, to jakies 3-4 kWh prądu.
    A skąd reszta? Z węgla?

    Dane z innego źródla kiedys podawałem - jakby znacznie mniej energii
    potrzeba, i nie prądu, ale głownie cieplnej, i rafineria się
    opala produktami odpadowymi ...

    J.

  • 32. Data: 2023-08-02 12:05:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 08:58:13 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 1 Aug 2023 10:28:31 +0200, J.F
    >
    > Z polskiego węgla w 95% (reszta to bezużyteczny dla
    > innych odrzut z importu), filtrowanego.

    > Nie będzie, paradoksalnie dzięki putinkowi.

    Chyba jeszcze długo będzie ..

    > Prąd musiałby kosztować 2,5zł/kWh żeby zrównać się cenowo
    > z paliwem. Już dzisiaj cena kWh niższa niż przed wojną.
    > Dla wielu (w tym dla mnie) kWh kosztuje 0,10 zł.
    > Już pędzę kupować czystego spaliniaka...

    A na szybkiej ładowarce 2,20-3,25

    https://greenwaypolska.pl/uslugi-ladowania#pricing-t
    able

    > Póki co, po tym jak mi ukradli auto, siłą rzeczy nie miałem
    > możliwości doczekać się na spokojnie na spadek ceny Tesli Y
    > bo musiałem pilnie coś kupić żeby móc pracować, to jest
    > kolejny Outlander PHEV i w ponad 90% jeździ na prądzie.

    A Tesla nie miała jakis promocji ostatnio ?

    J.

  • 33. Data: 2023-08-02 12:25:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2023 o 12:05, J.F pisze:

    > A na szybkiej ładowarce 2,20-3,25

    Albo poniżej 2 zł gdy masz abo.
    W ice też możesz za 100 zł, zapewnić sobie tankowanie za 3-4 zł za litr?
    Bo jak nie - to po co to pierdzielenie?

  • 34. Data: 2023-08-02 12:26:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 12:05:11 +0200, J.F wrote:

    > Chyba jeszcze długo będzie ..

    > A na szybkiej ładowarce 2,20-3,25
    >
    > https://greenwaypolska.pl/uslugi-ladowania#pricing-t
    able

    P.S. a gdzie podatek? Z czego sie drogi wyremontują i zbudują?

    :-(

    J.

  • 35. Data: 2023-08-02 12:38:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2023 o 12:26, J.F pisze:

    > P.S. a gdzie podatek?

    Jest, w cenie prądu.
    Nigdy nie widziałeś faktury za prąd, mama Twoje rachunki płaci?

  • 36. Data: 2023-08-02 16:47:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 08:58, Myjk pisze:

    > A zmniejszenie spaliniakó na drogach zwiększy
    > czy zmniejszy bicie przez ciebie żony?

    No skoro pytasz, to odpowiadam.
    Pozostanie na tym samym poziomie.

  • 37. Data: 2023-08-02 16:47:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2023 o 09:11, Myjk pisze:

    > I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    > Ależ z ciebie słodziak!

    I oczywiście lekarstwem na to żeby nie musieli odpinać będą miliony
    elektryków. Zimą też?

    > Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły.

    No a czym qrwa jest ten wątek? Chyba faktycznie w Wawie jest jakiś
    problem z benzo(a)pirenam i NOx.

    > WSZYSTKIE baterie
    > (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    > 97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    > wydobycie od zera z przyrody.

    Czyli murzynki w Afryce mogą spać spokojnie.

    > Tak, chodzi m.in. o zdrowie ludzi, dzięki czemu wiem,
    > że nie będę musiał już mieć takich widoków:
    > https://youtube.com/shorts/Ss_GjF7Z1L4

    No takich widoków też nie będziesz miał.
    https://youtu.be/K781fyBiH1E?t=248
    Będą gdzieś pod Warszawą albo w innej Afryce, ale to już problem tych
    murzynów, no nie?

    > Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    > a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    > że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    > potrzeba 7kWh (prądu!),

    No qrwa jasne, bo węgiel i gaz to się automagiczne, bez użycia energii
    wydobywają. A panele fotowoltaiczne i wiatraki, to spadają nam z nieba.

    > to mnie trzęsie.

    Nie tłum w sobie tego, jebnij żonie i rozładuj swe frustracje.

  • 38. Data: 2023-08-02 16:54:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 12:38:35 +0200, Cavallino wrote:

    > Jest, w cenie prądu.
    > Nigdy nie widziałeś faktury za prąd, mama Twoje rachunki płaci?

    Znikomy. Nie to co w paliwie.

    A czy w ogole wyszczególniony ... nie pamietam.

    J.

  • 39. Data: 2023-08-03 08:55:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2023 12:00:27 +0200, J.F

    > A ile chcesz pracować do emerytury ? :-P

    Bez znaczenia, ja w centralnej Wawie nie mieszkam,
    rzadko tam także bywam. Ale wiem że tam mieszkają
    ludzie którzy są truci od dekad, a potem się, m.in.
    za moje pieniądze, leczą.

    > no ale te baterie czasem płoną.

    Gdzie, na składowiskach? Owszem, ostatnio ukradli BEV, baterie wyrzucili
    w lesie i jeszcze podpalili. Ale to musieli być idioci pokroju nadira
    i radusiów. Ukraść samochód dla zysku a potem wyrzucić a do tego spalić
    najcenniejszy element.

    > Ale 130 mln to niewiele. Nawet na jedno USA nie starczy.

    Naucz się czytać ze zrozumieniem. To tylko jedna dekada, uwzględnia
    tylko smartfony i laptopy. Dodaj do tego inne baterie. I nie chodziło
    dla kogo to wystarczy, tylko że te produkowane miliardy baterii nie
    płoną jak to nadirek twierdzi, tylko są recyklingowane (poza tymi
    oczywiście, co to je ignoranci do koszy komunalnych wyrzucają).

    > No chyba, że sie okaże, że nie :-)

    Przypomnę ci, że miałem (bo mi ukradli) baterię 8-letnią w samochodzie ,
    była zdrowa z pojemnością >90% (pomijając wskazania głupawego BMS,
    że było mniej). I to pomimo że ładowałem ją 20-100% czasem nawet 3x
    dziennie co oznacza że miała wielokrotnie więcej cykli ładowania
    (ponad 4000 spokojnie) niż gdybym miał BEV.

    > Naprawa nieoplacalna, jak znam życie.
    > Moze jakaś złota rączka troche naprawi.

    Od dawna są wyspecjalizowane warsztaty naprawiające baterie
    (co prawda do HEV, bo do BEV nie ma takiej konieczności jeszcze),
    nawet w Polsce. A skoro są, to znaczy że to się musi opłacać.

    > Oby. Bo cos tam pewnie zostanie.

    Co znowu zostanie? Skoro recykling minerałów "rzadkich" jest tańszy
    niż ich wydobycie z ziemi, to tylko skończony idiota by coś zostawiał.

    > Choc akumulatory ołowiowe raczej nas nie zasypują.
    > Wystarczyło 30 zl :-)

    Ołowiaki to tylko koszty, tam nic się sensownego nie odzyska.

    Do trakcyjnych z HEV/BEV nie potrzeba takiej opłaty,
    bo, powtórzę ponownie, nawet kompletnie zepsute baterie
    są bardzo cenne.

    > Jestes pewny tego szacunku?

    To są dane koncernów, stawiam że nie doszacowane jeszcze.
    Do tego trzeba dodać jeszcze oleje smarne, bo to nie było
    uwzględnione, ich produkcję i recykling (w tym ten "naturalny",
    tj. spalanie przepracowanego oleju w piecach do ogrzania domów).

    > Bo wychodziłoby, ze przemysł petrochemiczny zuzywa
    > z 80% paliw, ktore produkuje.

    Dokładnie tak jest. I nie wiem co cię tu dziwi, skoro przez dekadę
    mogli pompować ołów do paliw i twierdzić że to nie szkodzi ludziom.
    To wszystko po to, żeby trzaskać kasę i żeby teraz ignoranci mogli
    twierdzić że samochód spalinowy jest zajebisty, bo się daje tankować
    w 3 minuty.

    > Ba - 9.5kWh energii termicznej, to jakies 3-4 kWh prądu.
    > A skąd reszta? Z węgla?

    To są wartości netto energii. Wniosek jest taki, że w litrze
    paliwa lanego do baku jest faktycznie 2,5kWh energii. Stąd
    wynika, że spaliniak zużywa 2-3x więcej energii niż elektryk
    (tak, uwzględniając produkcję prądu w 100% z węgla, straty
    przesyłu, straty ładowania, etc.).

    > Dane z innego źródla kiedys podawałem

    Nie przypominam sobie.

    > - jakby znacznie mniej energii
    > potrzeba, i nie prądu, ale głownie cieplnej, i rafineria się
    > opala produktami odpadowymi ...

    Odpadowymi, dobre.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2023-08-03 09:14:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Aug 2023 16:47:13 +0200, nadir

    > I oczywiście lekarstwem na to żeby nie musieli odpinać
    > będą miliony elektryków. Zimą też?

    Nie, debilku nadirku, to tylko pokazuje wbrew temu co twierdzisz,
    że wcale nie trzeba spalać aby jednak mieć energię (prąd). Różnica
    jest taka, że spaliniaków się takim prądem nie zasili, elektryki tak.
    Zimą też, ignorancie.

    > No a czym qrwa jest ten wątek?

    Ten wątek jest o wypadku, a nie, jak uparcie twierdzisz,
    celowym podpalaniu aby sięproblemu pozbyć. I poczekajmy
    co było przyczyną, bo jak nie było elektryków to też
    samochodowce płonęły i szły na dno. Ale to jak z pożarami
    spaliniaków na drogach, problemu nie widziano dopóki nie
    zaczęły płonąć elektryki.

    Swoją drogą, przyznaj się, jesteś wyborcą konfedery?
    Bo głónie oni są takimi przygłupami.

    > Chyba faktycznie w Wawie jest jakiś
    > problem z benzo(a)pirenam i NOx.

    No jest, w innych miastach też, czasem nawet większy
    (bo w Wawie relatywnie mało trupów jeździ) co ewidentnie
    widać po tobie.

    > Czyli murzynki w Afryce mogą spać spokojnie.

    Jak dalej będziesz bronić koncernów paliwowych, które od wielu
    dekad używają kobaltu do rafinacji igo przetracają bezpowrotnie,
    to jeszcze kupa męczarni przed nimi. Bo baterie już wychodzą
    z kobaltu, zaledwie po niecałej dekadzie.

    > No takich widoków też nie będziesz miał.
    > https://youtu.be/K781fyBiH1E?t=248

    Z powodu baterii, z pewnością nie, bo tylko debil by je celowo palił.

    > Będą gdzieś pod Warszawą albo w innej Afryce,
    > ale to już problem tych murzynów, no nie?

    Mówisz o oponach ze spaliniaków co to płoną w afryce?
    Przestań sobie strzelać w kolana, bo nie będziesz mógł
    klęczeć robiąc dobrze putinkowi czy innemu turbanowi.

    > No qrwa jasne, bo węgiel i gaz to się automagiczne,
    > bez użycia energii wydobywają.

    Ależ nie, debilku nadirku, ale cena prądu jest znana, w związku z tym
    wiadomo dokładnie ile kosztuje wydobycie elementów potrzebnych do produkcji
    prądu (z wytworzeniem prądu i przesyłem włącznie).

    > A panele fotowoltaiczne i wiatraki, to spadają nam z nieba.

    Póki co to wielbiciele spaliniaków twierdzą że ropa się bierze z nieba,
    stąd takich debili uświadamiam, że tak nie jest. Matematyka jest
    nieubłagana, spaliniak zużywa 2-3x więcej energii niż elektryk, a ludzie
    się godza na to tylko dlatego, że są przyspawani do myśli że muszą mieć
    możliwość tankować w 3 minuty.

    Tymczasem taki wiatrak czy panel w czasie swojego życia zwraca się w emisji
    wielokrotnie, podobnie jak elektryk zwraca się energetycznie wielokrotnie w
    stosunku do spaliniaka. No ale debile zakładają klapy na oczy i dalej
    wspierają ruskich i turbanów, by żyło im się lepiej.

    > Nie tłum w sobie tego, jebnij żonie i rozładuj swe frustracje.

    Nie biłem, nie biję i nigdy nie uderzę żadnej kobiety.
    Przestań znowu swoje zachowania na mnie przenosić, ruski trollu.

    --
    Pozdor
    Myjk