eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem › Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Date: Wed, 2 Aug 2023 12:00:27 +0200

    On Wed, 2 Aug 2023 09:11:22 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 1 Aug 2023 15:32:39 +0200, nadir
    >
    > I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    > Ależ z ciebie słodziak!

    > Bardzo wiele, w takiej Wawie ruch kołowy to ponad 50% rakotwórczego
    > syfu benzo(a)pirenów, NOx itp. Mniej otrutych ludzi, więcej kasy
    > w budżecie, czyli w naszych kieszeniach.

    A ile chcesz pracować do emerytury ? :-P

    > No tak, wiadomo, elektryki nie odpowiadają tylko za gradobicie,
    > trzęsienie ziemi i koklusz!
    >
    > Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły. Po raz kolejny
    > przytoczę ci, głąbie kapuściany, wartości produkcji baterii. Przez ostatnie
    > 10 lat wyprodukowano do samych tylko smartfonów i laptopów 8 MILIARDÓW kWh
    > baterii (a gdzie jeszcze inne piloty, zabawki, elektronarzędzia etc.).

    no ale te baterie czasem płoną.

    > Można za to wyprodukować 130mln samochodów elektrycznych. Tymczasem przez
    > ostatnie 10 lat wyjechało ich na świat 18 mln.

    Ale 130 mln to niewiele. Nawet na jedno USA nie starczy.

    > I te baterie w samochodów, z
    > powodu ich odmiennego traktowania, wytrzymują znacznie dłużej niż baterie w
    > urządzeniach przenośnych,

    No chyba, że sie okaże, że nie :-)

    > ponadto da się je naprawiać.

    Naprawa nieoplacalna, jak znam życie.
    Moze jakaś złota rączka troche naprawi.

    > WSZYSTKIE baterie
    > (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    > 97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    > wydobycie od zera z przyrody. Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    > złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele samochodów
    > spalinowych, bo są ZBYT CENNE, debilku.

    Oby. Bo cos tam pewnie zostanie.

    Choc akumulatory ołowiowe raczej nas nie zasypują. Wystarczyło 30 zl
    :-)

    > Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    > a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    > że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    > potrzeba 7kWh (prądu!), to mnie trzęsie.

    Jestes pewny tego szacunku?
    Bo wychodziłoby, ze przemysł petrochemiczny zuzywa z 80% paliw, ktore
    produkuje.

    Ba - 9.5kWh energii termicznej, to jakies 3-4 kWh prądu.
    A skąd reszta? Z węgla?

    Dane z innego źródla kiedys podawałem - jakby znacznie mniej energii
    potrzeba, i nie prądu, ale głownie cieplnej, i rafineria się
    opala produktami odpadowymi ...

    J.