eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem › Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Date: Wed, 2 Aug 2023 16:47:13 +0200

    W dniu 02.08.2023 o 09:11, Myjk pisze:

    > I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    > Ależ z ciebie słodziak!

    I oczywiście lekarstwem na to żeby nie musieli odpinać będą miliony
    elektryków. Zimą też?

    > Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły.

    No a czym qrwa jest ten wątek? Chyba faktycznie w Wawie jest jakiś
    problem z benzo(a)pirenam i NOx.

    > WSZYSTKIE baterie
    > (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    > 97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    > wydobycie od zera z przyrody.

    Czyli murzynki w Afryce mogą spać spokojnie.

    > Tak, chodzi m.in. o zdrowie ludzi, dzięki czemu wiem,
    > że nie będę musiał już mieć takich widoków:
    > https://youtube.com/shorts/Ss_GjF7Z1L4

    No takich widoków też nie będziesz miał.
    https://youtu.be/K781fyBiH1E?t=248
    Będą gdzieś pod Warszawą albo w innej Afryce, ale to już problem tych
    murzynów, no nie?

    > Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    > a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    > że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    > potrzeba 7kWh (prądu!),

    No qrwa jasne, bo węgiel i gaz to się automagiczne, bez użycia energii
    wydobywają. A panele fotowoltaiczne i wiatraki, to spadają nam z nieba.

    > to mnie trzęsie.

    Nie tłum w sobie tego, jebnij żonie i rozładuj swe frustracje.