-
11. Data: 2009-10-25 17:20:50
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: tomekr <t...@n...pl>
Optymalna liczba rdzeni wyznaczona przez tomshardware wynosi 3.
http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2
280-11.html
"As far as games go, we see a huge 60% performance jump from going
single-core to dual-core, and a further 25% leap from dual- to
triple-core. Quad cores offer no benefits in the sampling of games we
tested."
Co więcej, to jest sytuacja występująca już teraz. W przyszłości
wykorzystanie rdzeni będzie przecież większe.
-
12. Data: 2009-10-25 17:44:39
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: "MC" <m...@g...pl>
Użytkownik "tomekr" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hc21dr$uh8$1@newsread2.aster.pl...
> Optymalna liczba rdzeni wyznaczona przez tomshardware wynosi 3.
>
> http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu,2
280-11.html
>
> "As far as games go, we see a huge 60% performance jump from going
> single-core to dual-core, and a further 25% leap from dual- to
> triple-core. Quad cores offer no benefits in the sampling of games we
> tested."
>
> Co więcej, to jest sytuacja występująca już teraz. W przyszłości
> wykorzystanie rdzeni będzie przecież większe.
Te rdzenie miały takie samo taktowanie, więc porównanie jest cokolwiek
nieuczciwe, a wniosek fałszywy.
-
13. Data: 2009-10-27 06:10:13
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
Proces BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl> zwrócił błąd:
>> IMHO E8400 - znacznie sympatyczniejszy stosunek wydajność-cena, a
>> różnica w prędkości paro-procentowa.
>>
>
> Hm, faktycznie chyba nie opłaca się dopłacać do ciut większego mnożnika.
Chyba że chcesz kręcić - ja swego czasu dopłaciłem i mi się opłaciło.
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8
-
14. Data: 2009-10-27 06:12:47
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
Proces de Fresz <d...@N...pl> zwrócił błąd:
>> Poza tym system operacyjny
>> rozkłada odpowiednio procesy na poszczególne rdzenie także niemal nic się
>> nie marnuje.
>
> Piękna teoria. A który to system aż tak dobrze radzi sobie z
> rozkładaniem równomiernie wątków pomiędzy rdzenie?
Vista sobie radzi - na tyle dobrze że trudno się nieraz zorientować
patrząc na wykresy z ilu rdzeni dana gra korzysta, bo każdy słupek ma po
kilkanaście procent.
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8
-
15. Data: 2009-10-27 20:22:21
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>
>>> Poza tym system operacyjny
>>> rozkłada odpowiednio procesy na poszczególne rdzenie także niemal
>>> nic się nie marnuje.
>> Piękna teoria. A który to system aż tak dobrze radzi sobie z
>> rozkładaniem równomiernie wątków pomiędzy rdzenie?
> Vista sobie radzi - na tyle dobrze że trudno się nieraz zorientować
> patrząc na wykresy z ilu rdzeni dana gra korzysta, bo każdy słupek ma
> po kilkanaście procent.
w XP jest tak samo.
--
Azarien
-
16. Data: 2009-10-28 03:13:06
Temat: Re: Dwa rdzenie - perspektywy
Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
Proces "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> zwrócił błąd:
>> Vista sobie radzi - na tyle dobrze że trudno się nieraz zorientować
>> patrząc na wykresy z ilu rdzeni dana gra korzysta, bo każdy słupek ma
>> po kilkanaście procent.
>
> w XP jest tak samo.
Na moim kompie właśnie nie jest - tam w _trakcie_ gry trzy lub dwa
słupki mają po zero-kilka procent. Poza tym XP od SP2 jako tako wspiera
wieloprocesorowość, w Viście to po prostu poprawili. No ale XP nie jest
już do grania tylko do kosza...
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8