  • 11. Data: 2012-06-27 12:43:02
    Temat: Re: Dwa mandaty za to samo wykroczenie?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-06-27 12:22, Robert_J pisze:
    > Policja na pewno kazała usunąć auto z tego miejsca, a skoro
    > kierowca nie usunął to popełnia kolejne wykroczenie...

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-500-zl-dla-zl
    e-parkujacych-studentow-w-Sopocie-n59474.html

    "Gdy jednak wrócili z egzaminu przy samochodach czekali na nich
    policjanci. Studentom, którzy byli przy samochodach wręczono mandaty po
    100 zł oraz przyznano po pięć punktów karnych. Pozostałe pojazdy zostały
    spisane - policjanci chcieli skierować do sądu wnioski o ukaranie ich
    właścicieli.

    - Po wystawieniu przez policję mandatów zapytałam, czy muszę odjechać z
    tego miejsca. Usłyszałam, że nie, ponieważ już zostałam ukarana
    mandatem. Jako, że był to czas zajęć, wróciłam na uczelnię. Jednak po
    kolejnych 20 minutach na miejscu pojawiła się Straż Miejska z blokadami
    na koła. Nie było w ogóle możliwości rozmowy, że zostaliśmy za ten czyn
    ukarani. Zostały wystawione mandaty w wysokości 500 zł, a nieobecnym
    założono blokady na koła"

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2012-06-27 12:58:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Bezpośrednio to by było po minucie, jakbyś nie zdążył jeszcze porządnie usiąść w
    fotelu i odpalić auta :-). Pół godziny jest czasem wystarczającym do przejechania w
    miejsce dozwolone :-). Dlatego podtrzymuję swoje zdanie że SM dała mandat za kolejne
    wykroczenie, a nie za to samo. Policja na pewno kazała usunąć auto z tego miejsca, a
    skoro kierowca nie usunął to popełnia kolejne wykroczenie...

    Skąd założenie, że kierowca w ogóle był w tym czasie przy aucie?

    A nawet jeśli by był (nie wiem), to ciekawi mnie podstawa prawna a nie jakieś
    domniemania...

  • 13. Data: 2012-06-27 13:01:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-27 12:43, LEPEK pisze:

    > http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-500-zl-dla-zl
    e-parkujacych-studentow-w-Sopocie-n59474.html

    Dokładnie - o to zdarzenie mi chodzi, ale wolałbym poznać odpowiedź bardziej
    ogólną...

  • 14. Data: 2012-06-27 13:42:18
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Dokładnie - o to zdarzenie mi chodzi, ale wolałbym poznać odpowiedź
    bardziej ogólną...

    jesli ktos byl na miejscu i mial czas na usuniecie auta to jak
    najbardziej ale ciekawiej robi sie jak kogos nie bylo i zaliczyl
    mandat a pozniej bonusowo blokade ..., w DE (przypadek zaslyszany)
    Polizei beknela finansowo bo babka co wystawila mandat nie sprawdzila
    ze poprzedni byl wystawiony X minut wczesniej i wystawiajac kolejny
    rownoczesnie zlecila odholowanie, wlascicielka auta (Polka) sie
    zbulwersowala i pogonila na najblizszy komisariat i tam wytlumaczyla
    swoje racje, cos tam sciemniali, wiec zeby nie przedluzac zaplacila i
    odebrala auto a pozniej uruchomila znajomego mecenasa, efekt byl taki
    ze przyznali sie do bledu, uprzejmie przeprosili, zwrocili za lawete,
    obciazyla ich takze kosztami wynajetej taksowki i tez wyplacili ...
    ale mnie ciekawi raczej ten znak bo rozumiem ze na jego podstawie
    Policja i SM moze polowac na pizzermanow, kurierow, PH, dostawcow
    mebli itp czy cos takiego jest w ogole legalne ? i co to znaczy
    mieszkancow ? zameldowanych na danej ulicy ? czy tylko posiadajacych
    tytul wlasnosci do jakiegos lokalu ? cos mi tu komuszymi przepisami
    cuchnie :-) kto i na jakiej podstawie postawil taki znak ?
    widzieliscie ostatnio cos takiego ?

    P.

  • 15. Data: 2012-06-27 13:51:10
    Od: PJ <p...@g...com>

    i jeszcze cos nie gra w tej bajce ... jak ten koles z SM mogl wystawic
    mandaty jesli nie wiedzial do kogo te auta naleza ? bezdyskusyjne byly
    tylko dla tych zaparkowanych "na trawniku"

    P.

  • 16. Data: 2012-06-27 14:10:07
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Skąd założenie, że kierowca w ogóle był w tym czasie przy
    > aucie?

    A skąd założenie że go nie było? Skoro nie napisałeś nic o
    tym to można założyć obie wersje z jednakowym
    prawdopodobieństwem. Ba, jeśli napisałeś że dostał już
    mandat od policji to nawet większe prawdopodobieństwo że
    jednak był przy aucie :-).

    > A nawet jeśli by był (nie wiem), to ciekawi mnie podstawa
    > prawna a nie jakieś domniemania...

    Ja napisałem swoje zdanie, niekoniecznie muszę mieć rację
    ;-). Jeśli ktoś poda podstawę prawną możliwości
    kontynuowania wykroczenia po zapłaceniu za nie mandatu to
    będzie miło :-)

  • 17. Data: 2012-06-27 14:21:13
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Maciek

    > Widziałem samochód z całym plikiem blankietów SM za wycieraczką,
    > wyglądały na wystawione w różnych dniach.

    To, że SM wystawiła jakieś mandaty nie oznacza, że zostały wystawione
    poprawnie...

  • 18. Data: 2012-06-27 14:24:13
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jakub Witkowski

    > No właśnie chciałbym poznac ugruntowaną prawnie odpowiedź bez takiego
    > gdybania "chyba zależy" i "pewnie" itd. ;)

    Czyn ciągły.

  • 19. Data: 2012-06-27 14:24:38
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > - Po wystawieniu przez policję mandatów zapytałam, czy
    > muszę odjechać z tego miejsca. Usłyszałam, że nie,
    > ponieważ już zostałam ukarana mandatem.

    Nie bardzo chce mi się wierzyć że policjanci tak powiedzieli
    :-).

    > ...po kolejnych 20 minutach na miejscu pojawiła się Straż
    > Miejska z blokadami na koła. Nie było w ogóle możliwości
    > rozmowy, że zostaliśmy za ten czyn ukarani. Zostały
    > wystawione mandaty ...

    I słusznie. Co z tego że 20 minut wcześniej dostali mandaty
    od policji? Nawet gdyby rzeczywiście (w co bardzo wątpię)
    mogli "kontynuować wykroczenie" bo zapłacili już mandat, to
    skąd SM ma wiedzieć czy nie odjechali gdzieś na chwilę i
    znów postawili tu auto? Równie dobrze możnaby tłumaczyć
    sytuację, gdzie płacę mandat za przekroczenie prędkości w
    miejscowości A, a za godzinę wracam tą samą trasą. I co?
    Mogę zapieprzać przez wioskę 100 bo już godzinę temu
    zapłaciłem w tym samym miejscu mandat za to wykroczenie? I
    jak mnie zatrzyma policja to mam im pokazać mandat, który
    godzinę wcześniej mi wystawili?

    > ...w wysokości 500 zł,

    No tu faktycznie mocno przegięli :-). Ale to tak naprawdę
    jedyne, co można im zarzucić w tej sytuacji...

  • 20. Data: 2012-06-27 14:25:53
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > To, że SM wystawiła jakieś mandaty nie oznacza, że zostały
    > wystawione
    > poprawnie...

    SM wkłada za wycieraczkę wezwania do stawienia się, a nie
    mandaty :-). I tych może sobie wtykać do woli...