  • 1. Data: 2009-06-15 18:13:04
    Temat: Dwa lustra są - czas na... kompakt
    Od: "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam!

    Biegamy zwykle z żoną "po świecie" z dyndającymi u szyi lustrzankami (K200D
    i K20D).
    Waży to nieco, szczególnie gdy chce się mieć z sobą obiektywy na zmianę...
    No i padł ostatnio pomysł, żeby zanabyć mały kompakcik, który czasem
    zabierałoby się z sobą na uwiecznianie jakichś kiczyków
    krajobrazowo-archtektonicznych.
    Mile widziane:
    przyzwoicie szeroki kąt,
    dobrze byłoby chociaż 5-6 - krotny "zoom"; jak będzie więcej, to tysz dobrze
    ;-)
    obsługa kart SD (SDHC),
    zasilanie na paluszki (najlepiej AA, od bidy AAA),
    możliwie mało szumiący ;-)
    zwarta, niewielka obudowa najlepiej z lekkim (!) wyprofilowaniem (takim
    'trzymadłem') z prawej strony (chodzi o to, żeby nie był całkiem
    prostopadłościenny - mieliśmy daawno temu Canona A40 i żonie się go wygodnie
    trzymało).
    Aha - no i bez jakichś wściekłych różowo-błękitnych kolorków... ;)

    Po sklepach zwykle w oko wpadają różne modele Panasonica, ale ostatnio
    niewiele czytam i rzadko tu zaglądam, żeby wiedzieć coś o opiniach o nich.
    Czy oprócz Panasoniców (mają duży zakres ogniskowych, przez co są
    uniwersalne) jeszcze jakiejś marce powinienem się przyjrzeć?
    A jeśli potwierdzicie mój wstępny wybór (odnośnie marki) to zaproponujcie
    jakiś model. Albo i dwa-trzy.
    Z góry dzięki

    RK

  • 2. Data: 2009-06-15 18:19:12
    Temat: Re: Dwa lustra są - czas na... kompakt
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    panasonic = szumofon

    pozostan przy Canonach

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-06-15 18:23:16
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    Canon SX110

  • 4. Data: 2009-06-15 18:55:49
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > panasonic = szumofon
    >
    > pozostan przy Canonach

    racja, szumy są nieco bardziej widoczne niż w Canonach. /jeśli lubisz
    oglądać piksele
    na ekranie w 1:1 to owszem/
    Jednak nowe np LX3 czy G1/GH1/ są lepsze od konkurencji.
    nawiasem mówiąc LX3 ma mniejsze szumy niż flagowy model Canona G10.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-06-15 19:23:42
    Od: "Orka" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl> napisał w wiadomości
    > A jeśli potwierdzicie mój wstępny wybór (odnośnie marki) to zaproponujcie
    > jakiś model. Albo i dwa-trzy.

    A ile chcesz przeznaczyć? Ja kupiłam nowość-canona sx 200, ogniskowa od 28,
    10 krotny zoom. Robię tylko architekturę i jestem zadowolona. Pełen manual
    +programy tematyczne (np. taki ciekawy dzieci i zwierzęta :) ). Występuje w
    trzech kolorach-czerwonym, granatowym i czarnym. Ma wyprofilowane
    "trzymadło" z prawej strony. Zasilany dedykowanym akumulatorem, oryginalny
    wystarcza na dość długo, dokupiłam też od razu na allegro zamiennik za ok.
    30 zł. Wyświetlacz bardzo duży i wyraźny. Według mnie ma 2 mankamenty-brak
    wizjera i permanentnie otwarta lampa, nawet jak się z niej nie korzysta.
    Podobno aparacik nagrywa też filmy, ale nie próbowałam, bo mi to
    niepotrzebne. Wiadomo, że jakość z kompaktu nie będzie taka jak z
    lustrzanki, ale jak to mówią, najlepsze zdjęcia wychodzą z tego aparatu,
    który mamy przy sobie :) Ten zawsze noszę w torebce :)

    Orka

  • 6. Data: 2009-06-15 19:27:37
    Temat: Re: Dwa lustra s? - czas na... kompakt
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Ja to bym wzial Pentaksa W60 - mam bardzo duze przywiazanie do marki ;)

    A do tego jest wodoodporny i dzieki temu mozna go wziac absolutnie wszedzie,
    nawet pod prysznic..
    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 7. Data: 2009-06-15 23:45:36
    Od: piecia aka dracorp <x...@o...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 20:23:16 +0200, Ryszard napisał(a):

    > Canon SX110
    A coś o podobnych możliwościach ale z wizjerem.

    --
    piecia aka dracorp

  • 8. Data: 2009-06-16 07:09:27
    Od: "Robert K." <a...@p...pl>

    "Ryszard" napisał:

> [...]

    A nie wiedziałem...

    > Canon SX110

    Szkoda, że taki grubaśny...
    Mógłby być nieco cieńszy, bardziej "kieszeniowy"...

  • 9. Data: 2009-06-16 07:18:45
    Od: "Robert K." <a...@p...pl>

    "Orka" napisał:
    > A ile chcesz przeznaczyć?

    No całkiem sporo...
    Jak będzie wart swojej ceny, to wydam nawet ze 2k ;-)
    Ale musiałby spełniać wszystkie widzimisia mojej połowicy.

    > Ja kupiłam nowość-canona sx 200, ogniskowa od 28, 10 krotny zoom.
    > Według mnie ma 2 mankamenty-brak wizjera i permanentnie otwarta lampa

    No z tą lampą to faktycznie niewypał.
    A co do wizjera, to te elektroniczne i tak raczej nie są chyba zbyt
    praktyczne...

    Dzięki za info
    Pzdr

  • 10. Data: 2009-06-16 08:26:31
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    basti78 pisze:
    > panasonic = szumofon
    >
    > pozostan przy Canonach

    ????

    w szerokiej rodzinie z kompaktów mamy Canon i Panasonic. Zależy od
    modelu, ale z naszych Panasonic szumi mniej ( i to ten prawie najtańszy)
    według moich porównań kompaktów Panasonica i Canona, wybieram Panasonica.

    Pozdrowienia
    Andrzej