    From: PeJot <P...@0...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Duży wiatrak
    Date: Wed, 12 Aug 2009 07:06:05 +0200

    tg pisze:

    > w normalnych warunkach, zwykly pc dzialajacy kilka godzin na dobe az tak
    > sie
    > nie zakurzy, ale zawsze filtr warto wstawic

    Patrzę na służbowego Della, jeden duży wiatrak cichutko przegania
    powietrze przez całą obudowę. Żadnych filtrów, za wyjątkiem plastikowego
    grilla. Po ponad roku używania pecet nie zakurzył się na tyle żeby
    trzeba było sprzątać.

    > jezeli nie masz jakiejs bardzo pradozernej karty graficznej, cpu czy kilku
    > kilkunastu dyskow mozna sie spokojnie ograniczyc do dobrego chlodzenia
    > procesora (najlepiej zorganizowac to tak zeby cieple powietrze trafialo
    > potem zaraz na zewnatrz obudowy) i solidnego zasilacza z wentylatorem 120mm
    > w zdecydowanej wiekszosci domowych pc aktywny nawiew z przodu nie daje
    > zadnych konkretnych korzysci poza spadkiem temperatury o kilka nieistotnych
    > stopni

    Więc pomysł jest taki: miejsce na wiatrak w maskownicy zrobię, ale
    przykryję filtrem wg wskazówek. Wentylatora zakładać nie będę, chyba że
    w przyszłości założę jakieś bardziej ciepłodajne elementy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem