  • Data: 2011-06-13 17:15:55
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ależ wszyscy narzekacie, że nie ma tego czy tamtego... Jest tyle
    > wypasionego, taniego sprzętu, którym można pstrykać prawie wszystko do
    > rozmiaru A3 (a kto potrzebuje więcej?).

    I tak i nie :)
    Jest jak piszesz, tzn. cykam canonem A590, robiłem z tego wystawę
    formatu A4 i było OK. Tyle, że robienie tym jest trochę męczące. Da
    się z tym żyć ale co to za życie. Lustrzanka zwyczajnie mi przeszkadza
    rozmiarami i hałasem. Wszystko robię na 50mm, AF nie używam, pracuje w
    GO. O jakość obrazu specjalnie nie dbam (OK, holga to przesada) więc
    m4/3 mnie nie kusi. Zostałem przy A590 ale chcę jakiś dalmierz bo
    dokładnie spełnia moje potrzeby. Wygląd sprzętu olewam tyle, że jak
    nie jest czarny to oklejam taśmą.

    > Tylko to nie jest mechaniczny sprzęt na sprężyny :)

    No właśnie dalmierz jest mechaniczny i jest mechanicznie sprzężony z
    obiektywem. Jak to się robi na szybko, żeby było tanio to wychodzi
    zorka.

    > O, nowa definicja - chcesz być profi, weź stałkę :)

    Profi to akurat są gazeto-napieprzacze. Mnie nikt nie mówi, że za
    godzinę mam przynieść 5 fotek jakiejś mordki i potrzebuję zuma bo nie
    wiem jak daleko będę stał ale wiem, że będę miał 5 sek. na spuszczenie
    się migawką w trybie ciągłym.
    Ja sobie rzeźbię. Jak mam coś fajnego to robię wystawę. Czasem mam coś
    fajnego po roku a czasem po 3 latach.

    > Nie mylmy narzędzia ze zdolnościami.

    Ja nie mylę. Tylko, że jeden potrzebuje młota pneumatycznego a drugi
    dłuta i młotka. Nie da rady, żeby się zamienili narzędziami.

    > Mogłaby tylko nie być taka wymuskana
    > żeby jej posiadacz nie czuł się zbytnio zobowiązany;)

    Lejki mają paskudny wygląd. To dlatego ludzie ze smakiem oklejają je
    czarną taśmą ;)