  • 11. Data: 2012-01-31 20:20:59
    Temat: Re: Duszność (choć wcale nie astma) elektroluminescencji ;)
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    A ja mam pomysła - może łącznik jest na zerze a nie fazie???

  • 12. Data: 2012-01-31 20:21:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł Pawłowicz" 4f28352c$0$26705$6...@n...neostrada.pl

    > Natychmiast po wyłączeniu wykręć z oprawki. Dalej świeci?

    Sprawdzę, ale raczej tak.

    > Moje świetlówki (Osram ColorProof) po wyłączeniu świecą jeszcze dobrą minutę,
    bardzo ciemno, widać tylko w nocy.

    U mnie też. :) Całe świecenie tej LEDki widać raczej tylko nocą. :)
    Ale rozświetla cały pokój wielkości parunastu metrów kwadratowych. :)
    I o to chodziło. :)

    > Prawdopodobnie fosforescencja lumnioforu.

    Bo tam jest coś, co może świecić, ale co ma świecić w LEDce? :)

    -=-

    Tania ;) świetlówka kompaktowa mi miga. :) 3 sztuki po 18 W każda
    w blistrze kosztowały 9.99 zł...

    -=-

    Wiadoma LEDka za dychę (1.7 W) świeci bardzo zimno
    i ciemno, :) ale nie przynajmniej nie miga i mało żre energii. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-01-31 20:43:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bo tam jest coś, co może świecić, ale co ma świecić w LEDce? :)

    Murwa kać!!1jedenaście!!

    Ty nix czytać ty nix rozumieć? LUMINOFOR!!!!

    Waldek

  • 14. Data: 2012-01-31 22:59:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł Pawłowicz" 4f28352c$0$26705$6...@n...neostrada.pl

    > Natychmiast po wyłączeniu wykręć z oprawki. Dalej świeci?

    Po około 5 (pięciu) godzinach świecenie wykręciłem ją bez wyłączania.
    Nadal świeciła, albo raczej -- kilka LEDek świeciło jasno, kilka
    ciemniej, kilka nie dawało widzialnego moim okiem światła. :)

    I ten stan utrzymywał się (na oko) bez zmian przez co najmniej
    5 (pięć) minut. Dłużej nie chciało się mi tego oglądać. Światło
    tego ducha ;) jest na tyle słabe, że światło telefonu komórkowego
    gasi go niemal całkowicie a kamera tegoż telefonu łapie raptem
    ze dwie najjaśniejsze LEDki z 21 tam umieszczonych.

    Ale przed wykręceniem w pokoju było na tyle jasno, że mógłbym tam czytać. :)
    Na oko więcej ta multiLEDka daje światła niż kilkuletnia (wypalona już, ma
    za sobą około 7 tysięcy godzin) świetlówka kompaktowa o mocy 9 W kupiona za
    niecałe 3 złote. Jedyne, co w tej multiLEDce jest naprawdę złe (poza wiadomą
    dusznością) to trupiobiała barwa światła. Na cokole, obok gwintu, napisano,
    że jest to barwa zimna biała. Po kilku minutach można do tego przywyknąć. ;)

    Na opakowaniu napisali, że 1.7 W tego czegoś (nazwano to coś halogenem LED SMD)
    jest ekwiwalentem 20 W nie wiadomo czego. ;) Ma świecić kątem 120° przez 50 tysięcy
    godzin.

    Na oko ma niestety wydajność nowej/świeżej świetlówki kompaktowej o mocy
    18 W kupionej za zł 3.33 w trzypaku -- 9.99 za 3 sztuki. Czyli 10 tych
    multiLEDEk dałoby tyle światła, ile taka nowa świetlówka. Ale (jak już
    napisałem) to obliczenia ;) robione na oko.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-01-31 23:07:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldemar Krzok" 9...@m...uni-berlin.de

    > Murwa kać!!1jedenaście!!

    > Ty nix czytać ty nix rozumieć? LUMINOFOR!!!!

    A jaki duch go ożywia? ;) Elektryczność zgromadzona w trzonkowym
    przetworniku napicia? Ciepło? Nieświadomość wykręcenia z oprawki? ;)
    I dlaczego nie świecą wszystkie jednakowo? To niby jasne -- bo taka
    jest ich powtarzalność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-01-31 23:11:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cation" jg9ifj$k74$...@m...internetia.pl

    >A ja mam pomysła - może łącznik jest na zerze a nie fazie???

    Nie. Po wykręceniu nadal świeci. Trzymam ją w ręce, chodzę
    z nią po zupełnie ciemnym mieszkaniu, a ona świeci stale tak
    samo przez kilka minut. :) I nie każda LEDka tak samo świeci,
    ale różne LEDki (jest ich pomóc 21 sztuk) świecą różnie, jak
    już napisałem w innym poście.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-01-31 23:49:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jg932h$6fc$...@i...gazeta.pl

    > Kupiłem multiLEDkę wkręcaną w oprawkę z gwintem E14 -- ma moc 1.7 wata.

    Na resztkach opakowania blistrowego jest trochę informacji.

    http://eko-light.com/el/wp-content/uploads/2011/05/a
    bout1.png

    To ta firma, ale na stronie tejże firmy brak tego, co kupiłem.

    Jak dla mnie to doskonały nabytek. Idąc w nocy do sypialni czy kuchni,
    nie muszę uruchamiać ;) świetlówek a taka multiLEDka ciągnie niewiele,
    więc nie musze jej gasić, gdy nie śpię. Jeszcze, gdyby to kosztowało
    nie dychę, ale ze 2 złote. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-02-01 00:02:08
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    No to elektrolity długo trzymają widocznie, takiego leda to na mikroamperach
    dobrze widać

  • 19. Data: 2012-02-01 00:16:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cation" jg9ve2$ovh$...@m...internetia.pl

    > No to elektrolity długo trzymają widocznie, takiego leda to na mikroamperach dobrze
    widać

    Gdyby tak było -- świeciłyby wszystkie jednakowo i stopniowo
    by gasły, a tymczasem przez co najmniej 5 minut świecą na oko
    stale tak samo jasno. I są jakby w 3 grupach -- jedne LEDki
    świecą jasno, inne ciemniej, a innych świecenia nie widać
    gołym okiem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-02-01 06:14:34
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 01.02.2012 00:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > przetworniku napicia? Ciepło? Nieświadomość wykręcenia z oprawki? ;)
    > I dlaczego nie świecą wszystkie jednakowo? To niby jasne -- bo taka

    Poczyta Kolega co to jest fosforescencja i czym się różni od
    luminescencji ;-)

    P.S. Ekran lampy oscyloskopowej w moim wobuloskopie potrafi świecić
    jeszcze kilka minut po zgaszeniu światła w warsztacie, mimo że
    wobuloskop tego dnia nie był włączany.

    Pozdrawiam
    Grzegorz